Spring naar bijdragen

doorzakken veren


Recommended Posts

Sinds het plaatsen van een warn bumper + lier op mijn jk

is de voorkant wat gezakt. De eenvoudigste oplossing is volgens mij het plaatsen van ringen tussen de veerspiraal en het chassis. Het gevolg is wel dat de spiraal dan verder wordt ingedrukt bij het volledig inveren. Kan deze veer dit hebben?

Ik ben niet van plan om de as-aanslagen te verlagen, omdat het wiel nu zo mooi in wielkast kruipt.

Zit een 3" verhoging van Black Diamond onder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gevolg is wel dat de spiraal dan verder wordt ingedrukt bij het volledig inveren.

Nee, dat is niet het geval.

De veer wordt ingedrukt door de bumper + lier, dat wel. Maar dat gebeurd nu ook al. De opwaartse druk blijft gewoon gelijk met een paar ringen, dus de veer blijft even lang als dat hij nu is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je mijn vraag goed begrijpt? Ik weet dat de dikte van de ring de netto winst in hoogte is. Maar de veer zelf zal verder ingedrukt worden nl. de dikte van de ring bij volledig inveren tot de aanslag. Kan dit? Ik denk aan ringen van 3/4 tot 1".

Bedankt voor de snelle reactie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je mijn vraag goed begrijpt? Ik weet dat de dikte van de ring de netto winst in hoogte is. Maar de veer zelf zal verder ingedrukt worden nl. de dikte van de ring bij volledig inveren tot de aanslag. Kan dit? Ik denk aan ringen van 3/4 tot 1".

Bedankt voor de snelle reactie!

Nee, want de veer drukt de Jeep weer omhoog.. de lengte van de veer blijft echt gelijk met wat die nu is. (met bumper + lier)

Kortom: je JK gaat de hoogte van de ring omhoog. Dat is namelijk precies wat je wil. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent het met me eens dat als de jeep omhoog gaat de inveer afstand (uptravel) groter wordt. Dus de afstand tussen aanslag en as ook. Als de as volledig inveerd (sprong-landing) zal deze dus ook meer ingedrukt worden omdat die ring er boven zit en de aanslag niet verlaagd is.

Kan dit kwaad voor de spiraal zelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...