Spring naar bijdragen

Flink vocht probleem interieur WJ


Recommended Posts

Ik heb een probleem:

Tijdens droog en warm weer is er niks aan de hand...

Tijdens kouder, èn / of vochtiger weer beslaat heel mijn auto binnen twee minuten tijd. Mijn WJ saat normaal binnen en dan heb je er niet zo'n last van.. Wanneer ik er 's avonds (wanneer het kouder buiten is) een klein stukje mee rijdt en de auto voor een half uurtje buiten parkeer kom ik terug en is deze helemaal beslagen van binnen.. Aanslag lijkt een klein beetje vettig.

Manko aan het kachelsysteem is dat de circulatieklep een foutmelding geeft en de temp-regelklep voor de bijrijder permanent op koude lucht blijft staan...

Wanneer ik langere afstanden rij met slecht weer is de neiging tot beslaan iets minder.

Volgens de dealer is de kachelradiator lek, echter heeft de auto de laatste 3000km op het oog geen koelvloeistof verloren, als ik naar het peil kijk bij een koude motor zonder deze te hebben gestart.

Het ronde, relatief grote element aan de linker zijde onder het dashbordkastje waar de kachelweerstand achter aan vast zit wordt loei heet en er kwam laatst aan die kant tijdens het rijden op snelweg damp onder vandaan welke iedere keer pas stopte als ik de kachel in zijn geheel uit zette...

Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem????

De dealer rekend voor het vervangen van de twee kachelkleppen en de kachelradiateur ongeveer € 1800,- (slik)

Grz Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een probleem:

Tijdens droog en warm weer is er niks aan de hand...

Tijdens kouder, èn / of vochtiger weer beslaat heel mijn auto binnen twee minuten tijd. Mijn WJ saat normaal binnen en dan heb je er niet zo'n last van.. Wanneer ik er 's avonds (wanneer het kouder buiten is) een klein stukje mee rijdt en de auto voor een half uurtje buiten parkeer kom ik terug en is deze helemaal beslagen van binnen.. Aanslag lijkt een klein beetje vettig.

Manko aan het kachelsysteem is dat de circulatieklep een foutmelding geeft en de temp-regelklep voor de bijrijder permanent op koude lucht blijft staan...

Wanneer ik langere afstanden rij met slecht weer is de neiging tot beslaan iets minder.

Volgens de dealer is de kachelradiator lek, echter heeft de auto de laatste 3000km op het oog geen koelvloeistof verloren, als ik naar het peil kijk bij een koude motor zonder deze te hebben gestart.

Het ronde, relatief grote element aan de linker zijde onder het dashbordkastje waar de kachelweerstand achter aan vast zit wordt loei heet en er kwam laatst aan die kant tijdens het rijden op snelweg damp onder vandaan welke iedere keer pas stopte als ik de kachel in zijn geheel uit zette...

Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem????

De dealer rekend voor het vervangen van de twee kachelkleppen en de kachelradiateur ongeveer € 1800,- (slik)

Grz Martijn

het is idd een hels karwei

maar het is te doen

ik heb dit zelf gedaan

bij mij was het kachelradiatorke ook lek maar niet erg hoor was maar beetje

dat zie je niet meteen aan je koelvloeistof

kacheltje was denk ik +- 275 of 300 euro

motortjes 75/stuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...