Tijn Geplaatst March 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2009 Ik heb een probleem: Tijdens droog en warm weer is er niks aan de hand... Tijdens kouder, èn / of vochtiger weer beslaat heel mijn auto binnen twee minuten tijd. Mijn WJ saat normaal binnen en dan heb je er niet zo'n last van.. Wanneer ik er 's avonds (wanneer het kouder buiten is) een klein stukje mee rijdt en de auto voor een half uurtje buiten parkeer kom ik terug en is deze helemaal beslagen van binnen.. Aanslag lijkt een klein beetje vettig. Manko aan het kachelsysteem is dat de circulatieklep een foutmelding geeft en de temp-regelklep voor de bijrijder permanent op koude lucht blijft staan... Wanneer ik langere afstanden rij met slecht weer is de neiging tot beslaan iets minder. Volgens de dealer is de kachelradiator lek, echter heeft de auto de laatste 3000km op het oog geen koelvloeistof verloren, als ik naar het peil kijk bij een koude motor zonder deze te hebben gestart. Het ronde, relatief grote element aan de linker zijde onder het dashbordkastje waar de kachelweerstand achter aan vast zit wordt loei heet en er kwam laatst aan die kant tijdens het rijden op snelweg damp onder vandaan welke iedere keer pas stopte als ik de kachel in zijn geheel uit zette... Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem???? De dealer rekend voor het vervangen van de twee kachelkleppen en de kachelradiateur ongeveer € 1800,- (slik) Grz Martijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
koelerke Geplaatst March 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2009 Ik heb een probleem:Tijdens droog en warm weer is er niks aan de hand... Tijdens kouder, èn / of vochtiger weer beslaat heel mijn auto binnen twee minuten tijd. Mijn WJ saat normaal binnen en dan heb je er niet zo'n last van.. Wanneer ik er 's avonds (wanneer het kouder buiten is) een klein stukje mee rijdt en de auto voor een half uurtje buiten parkeer kom ik terug en is deze helemaal beslagen van binnen.. Aanslag lijkt een klein beetje vettig. Manko aan het kachelsysteem is dat de circulatieklep een foutmelding geeft en de temp-regelklep voor de bijrijder permanent op koude lucht blijft staan... Wanneer ik langere afstanden rij met slecht weer is de neiging tot beslaan iets minder. Volgens de dealer is de kachelradiator lek, echter heeft de auto de laatste 3000km op het oog geen koelvloeistof verloren, als ik naar het peil kijk bij een koude motor zonder deze te hebben gestart. Het ronde, relatief grote element aan de linker zijde onder het dashbordkastje waar de kachelweerstand achter aan vast zit wordt loei heet en er kwam laatst aan die kant tijdens het rijden op snelweg damp onder vandaan welke iedere keer pas stopte als ik de kachel in zijn geheel uit zette... Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem???? De dealer rekend voor het vervangen van de twee kachelkleppen en de kachelradiateur ongeveer € 1800,- (slik) Grz Martijn het is idd een hels karwei maar het is te doen ik heb dit zelf gedaan bij mij was het kachelradiatorke ook lek maar niet erg hoor was maar beetje dat zie je niet meteen aan je koelvloeistof kacheltje was denk ik +- 275 of 300 euro motortjes 75/stuk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brabant4x4 Geplaatst March 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2009 heb eventueel alles gebruikt liggen en........ je hebt pm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2009 Ik vroeg me af: helpt zo'n flesje radiatorstop niet in dit geval ? Ik weet dat sommigen dit niet graag in hun koelcircuit kappen, er zijn zo voor- en tegenstanders... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.