Spring naar bijdragen

probleem met verlichting


Recommended Posts

hallo jeepfanaten,

ik heb een probleem met de verlichting sinds enige tijd geen dimlicht en groot licht meer wel stadslicht ,achterlichten binnenverlichting deed het wel gisteren alles bekeken en de lamp (rechts voor )eruit gehaald en aangesloten en deed het wel nu leek het of de3 pinnen van de stekker terug geduwd werden dus iets ertussen gedaan zodat ze wel goed bleven zitten , alles ingespoten en schoongemaakt en weer gemonteerd maar nudoet alleen de binnenverlichting het nog maar en verder helemaal niets meer zelfs het display van de radio doet het niet meer als ook het piepje dat de verlichting nog aan staat doet het niet meer had eerst gewoon spanning op de stekker al was het zwak, nu alleen nog maar massa .de doorzichtige zekeringen zijn oke. ik hoop dat iemand het probleem herkend , maar aub niet verwijzen naar het haynes-boek want dat heb ik ook!! graag jullie reactie.

bvd Hans:B

bewerkt door harleyhans
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Er zijn een helehoop zaken na te kijken.

De accu met de aansluitingen. Aardekabels.(Aardekabel tussen accu en chassis maken).Zekeringen met aansluitingen. Aardingen onder dashbord. ( testen met jumpdraden)

Verlichting is ook afhankelijk van de hoofdlichtschakelaar.

In deze schakelaar komen na zekere tijd problemen en is gemakkelijk te vernieuwen. :whistle:

medium.jpg

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke wim dank je ga als het weer het toelaat donderdag weer een poging wagen word af en toe gek van dat ding pfff , vandaag (Woensdag) had ik weer wel de piep en stads en achterlicht en een zwak display van de radio als het licht aan stond en wanneer het licht uit was weer een normaal display . ik laat het nog weten hoor

groeten Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wim ,ik heb vandaag een nieuwe massadraad tussen accu en chassis gemaakt en idd mijndisplay van de radio blijft sterk branden,ik heb met een plusdraad van accu naar de groene draad van de stekker gedaan en dan gaat mijn linkse licht wel branden mss kan je nu een specifiekere oorzaak aangeven ?

groeten Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Blijft moelijk. Zoeken ! Verdenk elke connector ,ook al ziet het er goed uit van buiten. Verdenk de chassis aansluitingen onder dashbord.

Verlichting maakt ook aarde in het voorpaneel achter de voorbumper. Achter de plastic zijpanelen achter, zitten ook stekkers, welke weleens in vocht kunnen liggen. Draden onder de vloerkleden ook nakijken op mogelijke korsluiting.

Heb je al gemeten of er een drain vanaf de accu is?

Overweeg de hoofdlichtschakelaar te vernieuwen. :thumbsup:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Neem de zwarte -accupool (min) los. Verbind nu deze accu klem met een test lamp 12 Volt met het chassis.

Als de lamp zwak brand is er een kleine verbruiker (drain) aan. Als de lamp sterk brand is er een grotere verbruiker of misschien wel een kortsluiting.

Als je deze test doe, moet je alle verbruikers uitzetten.

(portierverlichting mag niet branden. Ook motorruimte lamp en handschoenenkastje)

Het beste is natuurlijk om dit met een multimeter te testen. 35mAmp is normaal. :thumbsup:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, weer wat geleerd wat de drain betreft hahaha,maar voorlopig is het probleem opgelost er zat links voor tussen waterreservoir en carrosserie een grote stekker die had ik nog niet opgemerkt goed schoon gemaakt en voilla alles doet het weer , dus we kunnen weer in het donker thuiskomen. bedankt voor alle moeite om te reageren.

groeten Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...