Spring naar bijdragen

2.4 motor van Tj


billy
 Share

Recommended Posts

hoi mensen

ik heb een vraagje een klein 2 jaar geleden heb ik een 4ltr wrangler gehad uit 92 en dat reed goed( aangepaste overbrening met 33gers)nu wil ik godzij dank weer een jeep kopen maar iets heeft mij aandacht getrokken

en dat is de 2,4 motor. mijn vraag is dus hoe is deze in vergelijk met de 4 liter...!? en ik zie dat er ook een 6de versneling te krijgen zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hangt er -uiteraard- vanaf wat je ermee gaat doen.

Stad & streek is het prima, terrein doet hij alles wat een 4 liter ook doet. Tenzij je serieus vast zit in de drek. Ook niet te grote banden monteren, dan kom je met een 4 cylinder echt vermogen tekort.

Op de snelweg kan hij meekomen, maar met de geweldige aerodynamische vormen van de TJ kun je je voorstellen dat het motortje bijzonder moet werken.

Nu zit er wel een verschil in de oude 2.5 en de nieuwere 2.4.

De 2.5 werd t/m model 2002 geleverd, heeft rond de 120pk.

De 2.4 zit er vanaf modeljaar 2003 in, maar die heeft een 20% meer koppel en vermogen. De 6-bak is van nog iets later.

Let vooral op het overgangsjaar.. 2002 dus, er wordt al van alles beweerd door verkopers. Model 2003 is gebouwd vanaf augustus 2002.

Dus.. als je een 2.4 wil maar je rijdt vaker op de snelweg zou ik nog een keertje nadenken.

bewerkt door Kameel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je kameel voor t snelle reageren bij mij moet ie meer kunnen dan op de straat rondtoeren dus wordt t geen 4 cilinder maar een 4 Liter is er nog een bepaalde jaartal

Waarna je het beste een Tj kunt kopen te denken aan bv een 6 bak(is er eigenlijk wel een 6 bak voor een 4 Liter?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 6-bak is alleen in de laatste paar jaar van de TJ geleverd.

Modeljaar 2005-2006, dus tot aan het einde toe.

Hij heeft een 'granny gear', de eerste is een kruip versnelling. Prettig voor in het terrein.

Vanaf 2000 zit er de NV3550 versnellingsbak onder.. iets betere versie van de AX-15. Maar dat verschil is minimaal.

Vanaf Model 2001 zit er geen ontstekings kap meer op de 4 liter, de ontsteking gaat via een rail die direct op de bougies zit. Beter bestand tegen vocht dus..

Verder heeft die iets meer koppel/vermogen, maar dat is te verwaarlozen.

Ik denk niet dat het allemaal veel uitmaakt, veel belangrijker is hoe ermee is omgesprongen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt iedereen zeg o dit is de mooiste maar dan kom je kijken en dan zit ie met tape aan elkaar:blink: beste is je tijd nemen…en kijken mn eerste jeep was ook een plaatje en heb ik ook echt rond gekeken. T’ heeft zeker geholpen wat je schrijft en zal dan ook proberen als ik moet kiezen om een jeep te krijgen van uit het bouwjaar 2001. :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...