Spring naar bijdragen

Hoe WJ knipperlicht relais uitbouwen...


 Share

Recommended Posts

Mijn WJ kan het dus echt niet laten. Na het kat- en muisspelletje met de airbag indicator (aan/uit, etc...) heeft hij nu iets nieuws gevonden om mijn kerstdagen te verpesten: het linker knipperlicht blijft hangen.

Na 15 keer knipperen brandt de lamp constant. zelfs contact uitzetten helpt niet meer.

Dus..; ben ik even in de boeken gedoken. Het knipperlicht relais is een electronische unit die allerlei dingen zelf regelt. (daar heb je het weer...)

Waarschijnlijk is het ding rot en kan het na 15 keer knipperen de arbeid niet meer aan.

Het relais kun je vinden op de junction block die links onder de bestuurdersknie te vinden is. Daarvoor moet je het paneel onder het stuur even loshalen (2 bouten, 3 vijzen) en dan kan je alle relais op het blok zien zitten. Het knipperrelais is een grote blauwe.

Ik leg er dus mijn vinger op en dan:

Als je de lichten doet knipperen, voel je het ding wel serieus klikken. Dus zit er ook een electromechanisch contactsysteem in. De klik klinkt zwaarder links en lichter rechts, dus doet mij dit vermoeden dat er 2 aparte circuits inzitten. De alarmknippers werken ook op dit relais. Maar die doen het perfect. Dan klikken beide circuits terzelfdertijd en trekt precies de één de ander mee.

Nu, in ieder geval, voor diegenen die dit euvel ook als eens voor gehad hebben, is het kinderspel om dit ding te localiseren.

Nu even de stealerprijs te weten komen... of heeft er iemand één liggen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...