Spring naar bijdragen

trommelremmen cj-5


darkwolf
 Share

Recommended Posts

Ha die Ron,

Heb voor mijn wrangler een CJ gehad en het laten doen bij Bram Van Buren in Zoelmond was niet goedkoop maar wekte wel goed. Het schijnt ook dat je het remsysteem van een Citroen BX met remschijven van een Suzuki Samoerai (steek is het zelfde) te kunnen monteren maar heb hier zelf geen ervaring mee.

Greetz Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by darkwolf@Dec 15 2003, 19:20

hallo iedereen,

ff een vraagje,heeft een van julie ervaring betreffende het omzetten vsn de trommelremmen van een cj-5 naar schijfremmen?

zijn hier bv. ombouwsetjes voor?

kun je een aircopomp gebruiken als compressor of is dit een fabeltje?

bedankt,ron

er zal beslist wel een ombouwset bestaan, vraag is alleen waar ze te vinden, en hoeveel kost het.

een airco pomp kan omgebouwd worden naar on-board air (voor banden en gereedschap):

klikkerdeklik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt jongens,

mag ik vragen wat bram jou destijds rekende?stuur het desnoods naar mijn emailadres... hardjeeper@hotmail.com

wordt gek van die trommels en mijn grootste frustratie is de werking,nee,eigenlijk bedoel ik de niet werking,van de parkeerrem.

het aircopomp verhaal heb ik idd van dat soort sites alleen vraag ik me dus af welke europese auto's bruikbare donorpompen hebben..ik ga hier mee bezig en als ik iets ingebouwd heb horen julie het natuurlijk.

smile.gif

ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puuuhhhh wat een vraag unsure.gif

Heb het even na gezocht maar heb destijds ongeveer FL 1350,= betaald incl montage, maar zou niet weten hoe die prijs nu ligt hoorde laatst wel van iemand een bedrag van ongeveer 650 euro dus geloof dat dat een van de weinige euro wisselingen is geweest die niet velle gestegen is wink.gif

Nog even een klein verhaaltje bij de Aircopompcompressor (mooi woord voor galgje). Het idee is heel goed ik denk alleen dat je op zoek moet naar een aircopomp die aangedreven wordt door een V_Snaar, dit daar een CJ meestal GEEN multiriem heeft en de meeste aircopompen lopen op een multiriem systeem. Daar komt bij dat de poelie van de aircopomp meestal niet over te zetten is (denk aan het Clutch sysyteem waardoor hij op een bepaalt moment aan slaat) je CJ ombouwen naar een multiriem sysyteem wordt lastig en kostbaar. Als je het simpel wil houden qua uitvoering debk dan eens aan de oude Grand Wagoneers en Wagoneers, sommige van deze waren ook uitgerust met airco en v-snaren. Heb net het WWW afgestruimd voor je en ook de grote Rovers hadden dit systeem en bedenk dan ook hoe Groter de auto hoe Groter de airco hoe meer lucht.

Greetz Edwin.

Ps Shit dat was wel heel serieus laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

damned...zo veel nog he? wacko.gifwacko.gif

had het moeten weten..alles aan een jeep is duur... biggrin.gif

zal wel april gaan worden dan...we staan ook net op het punt ons nieuwe huis ( nee,ook zonder garage sad.gif )te betrekken en heb de auto feitelijk net gerestaureerd dus dat gaat mijn vriendin niet waarderen...(de laatste x dat ik iets voor haar kocht was..eh........eh......eh.....mmmmmmmhh....oeps.geen idee meer.. laugh.gif )

wat de lucht betrefd denk ik dat ik eens op zoek ga naar een aircopomp van een rangerover....groot genoeg denk ik.. smile.gifsmile.gif

echter zal dit ook nog wel ff gaan duren..heb in ieder geval een advertentie op marktplaats gezet voor de remmen..je weet nooit wat mensen over hebben!!

ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...