Spring naar bijdragen

opvoeren


Th.Meijer
 Share

Recommended Posts

Dag

Ik neem aan dat het blok al minstens 18 jaar oud is, zo niet ouder.

Dus je moet je afvragen of het risicovol is voor het blok om er extra PK`s uit te halen.Maar normaal gesproken kunnen ze het makkelijk aan.

Met een goede intake, carburateur en headers heb je meer koppel door een betere ademhaling en scheelt ca 20-30 pk tegen een investering van ca 1000-1500 €. let wel, met headers moet je meestal je complete uitlaat vervangen daar het een 2 in 2 systeem is ipv het gebruikte 2 in 1 .

Goede merken : Edelbrock levert al het bovengenoemde, ik kan eea bestellen in de VS.

voor een prijsopgaaf PM.

gr

Rob vd Berg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag

Ik neem aan dat het blok al minstens 18 jaar oud is, zo niet ouder.

Dus je moet je afvragen of het risicovol is voor het blok om er extra PK`s uit te halen.Maar normaal gesproken kunnen ze het makkelijk aan.

Met een goede intake, carburateur en headers heb je meer koppel door een betere ademhaling en scheelt ca 20-30 pk tegen een investering van ca 1000-1500 €. let wel, met headers moet je meestal je complete uitlaat vervangen daar het een 2 in 2 systeem is ipv het gebruikte 2 in 1 .

Goede merken : Edelbrock levert al het bovengenoemde, ik kan eea bestellen in de VS.

voor een prijsopgaaf PM.

gr

Rob vd Berg

Edelbrock shorty headders kun je zo op je bestaande uitlaat aansluiten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

turbo is vaak de goedkoopste oplossing, maar je moet de koeling van de motor en van de turbo (met olie) wel goed voor elkaar hebben..

wel eerst uitzoeken welke turbo (of turbo's) je moet gebruiken, te groot (voor veel vermogen) en je hebt een giga turbo-lag ...gasgeven ....... wachten ...nog even wachten... en dan ineens vermogen..

te klein, redelijk responce met gasgeven, maar snel uitgeblazen...

Ik weet niet of ze nog bestaan maar HOET turbo's had in het verleden complete kits voor heel veel motoren...

succes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

turbo is vaak de goedkoopste oplossing, maar je moet de koeling van de motor en van de turbo (met olie) wel goed voor elkaar hebben..

wel eerst uitzoeken welke turbo (of turbo's) je moet gebruiken, te groot (voor veel vermogen) en je hebt een giga turbo-lag ...gasgeven ....... wachten ...nog even wachten... en dan ineens vermogen..

te klein, redelijk responce met gasgeven, maar snel uitgeblazen...

Ik weet niet of ze nog bestaan maar HOET turbo's had in het verleden complete kits voor heel veel motoren...

succes...

denk dat een supercharger makkelijker is te vinden voor USA motoren, Edelbrock verkoopt trouwens wel complete Performer kits met Carb, Inlaat spruitstuk, en Nokkenas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De automaat zal een TH400 3 traps zijn, maar dit terzijde.

Turbo op een v8 is zeer ongebruikelijk en kostbaar evenals een supercharger, met een charger krijg je ca 100-150 pk extra met als gevolg dat je alles aan moet passen, van koeling tot remmerij.

Voor een AMC zullen ze ook niet voor het oprapen liggen denk ik.

Gewoon een andere intake, bv 4 barrel met een grotere carburateur en setje headers ( spaghetti... ), doet vaak al wonderen met een goede afstelling.

ps een snelle krukas bestaat niet, een scherpere nokkenas wel.

Gr Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt intake´s krijgen die al werken va stationair tot ± 4500 toeren

maar ook die pas beginnen bij ± 2000 tot 6500 toeren

verder je nokkenas en je kunt er ook andere zuigers in zetten

verder zal je je oliepomp moeten aanpassen (is bijna niet te krijgen voor amc)

dan kun je er injectie opzetten of nos dan gaat ie echt

verder een andere koppelomvormer en je druk van de automaat laten verhogen zodat ie nog sneller pakt en minder slipt

maar waar eindigt dit het blijft een jeep en geen dragracer of hill klimber

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt intake´s krijgen die al werken va stationair tot ± 4500 toeren

maar ook die pas beginnen bij ± 2000 tot 6500 toeren

verder je nokkenas en je kunt er ook andere zuigers in zetten

verder zal je je oliepomp moeten aanpassen (is bijna niet te krijgen voor amc)

dan kun je er injectie opzetten of nos dan gaat ie echt

verder een andere koppelomvormer en je druk van de automaat laten verhogen zodat ie nog sneller pakt en minder slipt

maar waar eindigt dit het blijft een jeep en geen dragracer of hill klimber

het is ook niet de bedoeling om er een dragracer van te maken,

waar het mij om gaat dat de wagoneer wat sneller accelereert.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...