Th.Meijer Geplaatst August 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2008 heeft iemand ervaring met het opvoeren van een wagoneer 360 blok ik denk aan een snelle krukas,spaghetti uitlaat en een 4 bbl carburateur zou graag willen weten of dit veel scheelt bij accelereren. andere ideeèn zijn ook welkom Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobV8 Geplaatst August 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2008 Dag Ik neem aan dat het blok al minstens 18 jaar oud is, zo niet ouder. Dus je moet je afvragen of het risicovol is voor het blok om er extra PK`s uit te halen.Maar normaal gesproken kunnen ze het makkelijk aan. Met een goede intake, carburateur en headers heb je meer koppel door een betere ademhaling en scheelt ca 20-30 pk tegen een investering van ca 1000-1500 €. let wel, met headers moet je meestal je complete uitlaat vervangen daar het een 2 in 2 systeem is ipv het gebruikte 2 in 1 . Goede merken : Edelbrock levert al het bovengenoemde, ik kan eea bestellen in de VS. voor een prijsopgaaf PM. gr Rob vd Berg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst August 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2008 DagIk neem aan dat het blok al minstens 18 jaar oud is, zo niet ouder. Dus je moet je afvragen of het risicovol is voor het blok om er extra PK`s uit te halen.Maar normaal gesproken kunnen ze het makkelijk aan. Met een goede intake, carburateur en headers heb je meer koppel door een betere ademhaling en scheelt ca 20-30 pk tegen een investering van ca 1000-1500 €. let wel, met headers moet je meestal je complete uitlaat vervangen daar het een 2 in 2 systeem is ipv het gebruikte 2 in 1 . Goede merken : Edelbrock levert al het bovengenoemde, ik kan eea bestellen in de VS. voor een prijsopgaaf PM. gr Rob vd Berg Edelbrock shorty headders kun je zo op je bestaande uitlaat aansluiten... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobV8 Geplaatst August 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2008 Steven heeft gelijk ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Th.Meijer Geplaatst August 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2008 Edelbrock shorty headders kun je zo op je bestaande uitlaat aansluiten... blok zelf is uit "82 maar in eind 2005 totaal gereviseerd zo wel onder als bovenblok alles nieuw !! moet alleen nog even kijken wat voor automaat er onderzit 4 bak namelijk. Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrick4wd Geplaatst August 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2008 turbo is vaak de goedkoopste oplossing, maar je moet de koeling van de motor en van de turbo (met olie) wel goed voor elkaar hebben.. wel eerst uitzoeken welke turbo (of turbo's) je moet gebruiken, te groot (voor veel vermogen) en je hebt een giga turbo-lag ...gasgeven ....... wachten ...nog even wachten... en dan ineens vermogen.. te klein, redelijk responce met gasgeven, maar snel uitgeblazen... Ik weet niet of ze nog bestaan maar HOET turbo's had in het verleden complete kits voor heel veel motoren... succes... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2008 turbo is vaak de goedkoopste oplossing, maar je moet de koeling van de motor en van de turbo (met olie) wel goed voor elkaar hebben..wel eerst uitzoeken welke turbo (of turbo's) je moet gebruiken, te groot (voor veel vermogen) en je hebt een giga turbo-lag ...gasgeven ....... wachten ...nog even wachten... en dan ineens vermogen.. te klein, redelijk responce met gasgeven, maar snel uitgeblazen... Ik weet niet of ze nog bestaan maar HOET turbo's had in het verleden complete kits voor heel veel motoren... succes... denk dat een supercharger makkelijker is te vinden voor USA motoren, Edelbrock verkoopt trouwens wel complete Performer kits met Carb, Inlaat spruitstuk, en Nokkenas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobV8 Geplaatst August 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2008 De automaat zal een TH400 3 traps zijn, maar dit terzijde. Turbo op een v8 is zeer ongebruikelijk en kostbaar evenals een supercharger, met een charger krijg je ca 100-150 pk extra met als gevolg dat je alles aan moet passen, van koeling tot remmerij. Voor een AMC zullen ze ook niet voor het oprapen liggen denk ik. Gewoon een andere intake, bv 4 barrel met een grotere carburateur en setje headers ( spaghetti... ), doet vaak al wonderen met een goede afstelling. ps een snelle krukas bestaat niet, een scherpere nokkenas wel. Gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst August 5, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 5, 2008 je kunt intake´s krijgen die al werken va stationair tot ± 4500 toeren maar ook die pas beginnen bij ± 2000 tot 6500 toeren verder je nokkenas en je kunt er ook andere zuigers in zetten verder zal je je oliepomp moeten aanpassen (is bijna niet te krijgen voor amc) dan kun je er injectie opzetten of nos dan gaat ie echt verder een andere koppelomvormer en je druk van de automaat laten verhogen zodat ie nog sneller pakt en minder slipt maar waar eindigt dit het blijft een jeep en geen dragracer of hill klimber Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Th.Meijer Geplaatst August 6, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2008 je kunt intake´s krijgen die al werken va stationair tot ± 4500 toeren maar ook die pas beginnen bij ± 2000 tot 6500 toeren verder je nokkenas en je kunt er ook andere zuigers in zetten verder zal je je oliepomp moeten aanpassen (is bijna niet te krijgen voor amc) dan kun je er injectie opzetten of nos dan gaat ie echt verder een andere koppelomvormer en je druk van de automaat laten verhogen zodat ie nog sneller pakt en minder slipt maar waar eindigt dit het blijft een jeep en geen dragracer of hill klimber het is ook niet de bedoeling om er een dragracer van te maken, waar het mij om gaat dat de wagoneer wat sneller accelereert. Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst August 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2008 dan heb je in principe genoeg aan een ander intake manifold carb en headers genoeg (heb volgens mij nog een edelbrock intake manifold liggen ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.