Spring naar bijdragen

druppels op de tenen!!!


Recommended Posts

hallo,

Wij zijn vrijdag de trotse eigenaars geworden van een grand cherokee uit 2001. Na een weekend lekker touren kreeg mijn vrouw last van natte voeten, wat van de airco afkomt lijkt mij. Weten jullie of hier een oplossing voor is zodat ze geen zwemvliezen aanhoeft? ;)

Brand maar los!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een WJ en de afvoerbuis van het condenswater van de airco zit aan de passagierskant in de motorruimte onderaan.

Normaal gezien moet hij daar water druppelen.

Als hij binnenin druppelt kan het zijn dat de airco-unit door de koude/warmte uitwisseling lichtjes condenseert. Dat heb ik ook.

Maar het mag niet abnormaal veel zijn.

Controleer eens of hij druppelt in de motorruimte. je kunt het buisje goed zien zitten als je kijkt naast de startmotor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die condens heb ik ook.

Schijnt normaal te zijn bij die WJ's.

De warme lucht van de cabine slaat aan op de ijskoude airco-unit.

Hetzelfde heb je als je een ijs-koelblok uit je diepvries haalt en in je picniczak steekt. na 10 minuten is die ijskoelblok kletsnat.

Niets aan de hand dus.

Je kunt altijd een sponshanddoek onder het element aan de passagierszijde binden.

Zolang het condenswater uit het buisje in je motorruimte drupt, is er niets aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die condens heb ik ook.

Schijnt normaal te zijn bij die WJ's..

;)

Bij mij dus niet en het lijkt me ook niet normaal, dat een auto die nieuw veel geld kost, dit als normaal probleem erbij heeft gekregen.

Wat het wel is weet ik niet , maar die condensbuis eens goed schoonmaken, lijkt mij een prima begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het lijkt me ook niet normaal, dat een auto die nieuw veel geld kost, dit als normaal probleem erbij heeft gekregen.

Het is niet omdat de auto veel geld kost dat hij perfect is.

De condensatie op de klimaat unit langs de passagierskant is op de eerste WJ modellen niet abnormaal. Doordat deze unit ijskoud staat slaat de warme lucht erop aan en durft er wel 's een druppel vallen.

Bij chrysler zijn ze zelfs op de hoogte van dit euvel: klik

Bij sommigen zouden er zelfs vieze geurtjes ontstaan omdat die unit constant nat is en er dan bacteriën op kweken...

De afvoerbuis zit echter aan de buitenkant, in het motorcompartiment. Het condenswater uit de binnenkant van de airco-unit wordt langs daar afgevoerd. Hier zijn normaal geen problemen mee, t.o.v. van het vroegere ZJ model waar er soms wel verstoppingen waren.

Ik weet niet welk bouwjaar de uwe is, maar als de airco lange tijd heeft gewerkt, komt dit bij sommige bouwjaren wel eens voor. Maar we spreken hier over een minieme hoeveelheid hoor....

Van zodra er veel meer water begint te stromen moet er toch eens gedacht worden aan een andere oorzaak. Maar als je eens je hoofd onder de voetenruimte steekt aan de passagierskant kun je wel een en ander even bekijken en betasten.

Hopelijk is het enkel wat condens op de unit....

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afvoerbuis van de airco zit verstopt, algemeen probleem.

Haal het tapijt eens bij de voeten aan passagierkant naar voren.

Je ziet dan een zwarte "pijp" lopen tot deze door het brandschot naar buiten gaat.

Als de vorige eigenaar al keer problemen heeft egha zit er wellicht een plugje in waardoor je met een ijzerdraadje de leiding kunt doorsteken en de rommen eruit kan halen.

Anders even klein gaatje boren en doorporren. Daarna even afpluggen.

Op forum zie je ook verschillende links naar oplossingen staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de lucht binnenin de passagiersruimte vochtig is, heb je dit fenomeen al snel.

Bij vele merken komt dit voor, maar als de unit zich ergens verborgen bevindt onder het dashboard, dan merk je het niet eens.

Toevallig bij onze WJ zit die unit onbeschermd boven de voetjes van mevrouw...

Haal eens een blikje bier uit de frigo, of een plastic fles water en zet het op je aanrecht. Na enkele minuten is dit kletsnat.

Daarom lekt het blikje of de fles niet hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...