Spring naar bijdragen

Druk verlies koppeling XJ 2.5 td


NLT
 Share

Recommended Posts

Geachte Forum leden,

Ben sinds een half jaar een blije bezitter van een XJ uit 97 2.5 td (model 96). De koppen zijn laatst al vervangen en hoopte hiermee voorlopig weer een tijdje zonder problemen rond te kunnen rijden. Alleen heb ik nu last van drukverlies bij m'n koppeling, dit gebeurt alleen op erg warme dagen. Verder kan ik bij m'n gever-cilinder geen lekkage ontdekken en nu is mijn vraag, kan het aan de cilinder die in de bak zit liggen en is deze makkelijk te vervangen of moet de bak er onderuit? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Alvast bedankt.

NLT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi NLT,

Het lijkt mij, dat je slave-cilinder of de mastercilnder inwendig lekt. Je krijgt dan geen lekkage naar buiten.

De slave-cilinder (onder aan de bak) is gewoon te vervangen zonder de bak te demonteren. De leiding wordt geborgt door een klein pinnetje, welke je met een dunne schroevendraaier terug kunt drukken.

Bij de master-cilinder is dat precies zo, alleen moet je daar de bevestiging aan het pedaal en de bouten door het schutbord losmaken.

Ik heb hetzelfde gehad en heb eerst de slave vervangen. Het was jammer genoeg de master, die het leed veroorzaakte. De kosten vielen reuze mee en ik kan nu weer gewoon voor de stoplichten wachten.....

Grt. SJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou kunnen overwegen om eerst de master te gaan vervangen. In dit deel zitten de meeste klepjes/rubbertjes waar wat aan kan mankeren, deze lijkt mij vatbaarder voor slijtage.

Mocht 't dan toch nog niet over zijn, dan is een slave alsnog zo besteld.

Ik bestel bijna alles in Tiel, lekker snel en alles aanwezig voor 2,5 diesel.

Grt. SJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent in korte tijd de vierde.

Eerst Dezperado, toen Ruward, daarna ik ( allemaal YJ's ) en nu jij. :ohmy:

Zal wel met dat warme weer te maken hebben. is gelukkig geen kabel!! Want als die stuk is is het klaar! Maar ja, Jeep is super ga alleen nu nog opzoek naar een huis met grote schuur met brug!! Kan i zelf lekker sleutelen want dat is wel een voorwaarde voor het hebben van een jeep volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...