Spring naar bijdragen

montage achterlicht guards TJ 2005


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb in de US van die achterlicht guards gekocht voor mijn 2005 Wrangler.

Nu wil ik ze monteren. Links paste net (moest wel de metalen scheidingsschermpjes tussen de 3 compartimenten verwijderen anders kreeg ik het glas niet teruggeplaatst), en daar was kennelijk de lamp al een keer los gehaald. Als ik aan de unit trok kwamen uit het relatief kleine ovale gat in de carrosserie alle kabels naar buiten en die zaten al met waterdichte kroonsteentjes vast. Dus kroonsteentjes los, kabel door gat van de guard heen en alles weer monteren. Een beetje gepiel maar uiteindelijk paste het.

Daarna wilde ik rechts doen, echter daar is kennelijk niet eerder mee gespeeld. De bundel kabels uit de unit is in één stuk en verdwijnt zo door het ovale gat van de carrosserie de achterwielkast in. Nu wil ik eigenlijk niet die hele bundel doorknippen en weer aan elkaar vastzetten met kroonsteentjes. Ik heb het vermoeden dat deze kabel in de wielkast met een stekker vastzit. Ideale situatie zou dus zijn - stekker loshalen, kabel mét stekker door gat van guard heen voeren en dan stekker weer vastklikken.

Iemand enig idee of dat inderdaad zo kan en zoja, hoe ik bij die stekkers kom (in de rechterwielkast achter...)

af88_2.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb toevallig vd week ivm montage van mijn verbreders achter de wielkuipen losgehaald. Zit al stevig te denken of ik daar een kabelbundel gezien heb.....eerlijk gezegd geloof ik van niet.

De wielkuip is makkelijk los te halen. Volg de wielkuip naar beneden aan de kant van je deur (voorzijde) onderop de auto (je moet er ff onder gaan liggen) zitten 2 plastic pluggen. Die kan je voorzichtig met een tang (nijptang is handig) eruit trekken. Dan begin je onderaan en trek je de wielkuip naar je toe, achter de rand van je spatbord langs. Hij zit gewoon geklemd. Boven zie je nog 2 "knoppen" in je wielkuiprand (auto), je drukt hier gewoon de plastic wielkuip even van je af en plop, hij ligt eruit.

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij zit erop. heb het maar op de lompe manier gedaan - doorgeknipt en weer aan elkaar geknoopt. beetje de MacGyver optie, maar hij doet het wel.

als je de plastic eindkap van de achterbumper eraf haalt zie je de kabels lopen , inc. de stekker. beetje late info, :ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...