Spring naar bijdragen

Slecht starten


Recommended Posts

Hoi,

WJ Diesel start soms slecht. Hij heeft aan de computer gehangen en geeft geen fout meldingen. Kleppen, compressie, gloei, nokkenas, druk suysteem alles is goed zegt de computer.

Als hij slecht start vind ik hem ook te snel rond draaien. De kilometerstand is nu 240.000.

Weet iemand of de mercedes hydro. kleppen stoters heeft? Want ik krijg het vermoeden dat hij wanneer hij slecht start (niet altijd) de klep open blijft en zodoende niet genoeg compressie heeft. Iemand ervaring met dit probleem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat snel ronddraaien is wel iets raars hé ?

Maar zelfs al zou er ergens een klep blijven hangen, denk ik dat hij alsnog zou starten.

Niet alle kleppen van alle cylinders kunnen blijven hangen terzelfdertijd toch ?

Hij zou dan wel aanslaan op 4 poten of zo denk ik.

En als het euvel zich voordoet... hoe verloopt het dan verder ?

Moet je dan effe wachten of zo voordat hij wel start ?

Leg 's uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt of hij te snel rond draait. Dan blijf ik door starten en soms geef ik gas (diesel) en dan slaat hij aan. Echter wel op alle 5 de cilinders. Hij loopt ook goed, als hij aan is.

Het is dus niet zo dat ik hem niet aankrijg. Vandaar ook mijn vermoeden dat hij bij het starten compressie verliest vandaar het zoeken bij de hydro kleppen stotters, mits deze motor ze heeft. Als 1 of een paar kleppen open blijven verliest hij compressie en kan dan sneller rond draaien, dit is mijn vermoeden.

De computer geeft echter aan dat er geen spelling op de kleppen zit.

Maar als de een of meerdere kleppen stotters "kapot zijn" en met doorstarten wel door de olie weer gaan "werken" dan slaat hij aan????

Echter dit is mijn idee immers ik weet niet of hij hydra. kleppen stooters heeft. En zo ja of ze bij een bepaalde staand vervangen moeten worden c.q. de kleppen.......

Bij het rijden is er niks aan de hand, geen vermogen verlies, ect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, het is waaschijnlijk dat een van de verstuivers kapot is. Dan kan er diesel via de retour weglopen. Als er diesel via de retour wegloopt ontstaat er niet voldoende druk (Bar). De computer laat de motor pas aanslaan als er 230 bar staat..... (Gas geven heeft dus geen enkele zin omdat dit nog niet is ingeschakeld) Dus op een gegeven moment werkt de verstuiver weer wel (retour klepje gaat dicht)... Blijkt bij Mercedes (motor) rond de 150.000 kilometer te kunnen ontstaan....

Nu kan je alleen niet bij de laatste 3 verstuivers en moet je dus alles sloppen of de motor laten zakken om te zoeken welke kapot zijn.....

Tsja........:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...