Spring naar bijdragen

ventilator draait meteen


Recommended Posts

Eigenlijk heb ik alles al gezegd, de ventilator bij de radiateur draait meteen mee bij koude start, ook bij warme motor.

Is mij eens verteld dat er 2 ven's zitten, maar zie er maar 1 huh.gif

En gisteren begon de temp.meter ineens te leven warm-koud-warm-koud en maar bewegen. Iemand enig idee?? huh.gif

Groeten

Bart

Oja, Grand Cherokee 5.2 1993

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De fan op jouw motor is er één met een viscose koppeling, deze wordt aangedreven door de multibelt (v-snaar). Het is dus normaal dat deze altijd meedraaid wanneer de motor loopt.

Wil je dit veranderen zul je een elektrische fan moeten monteren met een temperatuur sensor op je koelwater zodat deze op een bepaalde temperatuur aanslaat en weer afslaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste Bart,

De ventilator is zoals MAV© aangeeft van een mechanisch type die middels een clutch assembly (viscose koppeling) meedraait via de pulley van de waterpomp. In het grote Haynes boek wordt melding gemaakt van een additionele electrische koel-ven vanaf 1998 op de 5.9L (met extra cooling package) en op de modellen van 1998 en later eveneens met een optionele extra cooling package.

Voor het oscilleren van de temperatuur meter hebben mr. Haynes en ik geen clou.

Groeten,

JPK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...