Spring naar bijdragen

lamp onder motorkap en interieurverlichting


Recommended Posts

Een vraag:

Onder de motorkap van een GC zit een lampje. bij mij werkte dit niet omdat het houdertje aan gort was. Dit weer in orde gemaakt. Alleen erg opmerkelijk dat het lampje niet uitgaat... connector maar weer los... Hoe wordt dit ding geschakeld???

Verder staat mij GC vaak lang met de deuren open. Volgens mij staan er dan ongeveer 11 lampen van het interieur te branden. iemand een idee hoe je dit uit kunt schakelen? Desnoods zet ik ergens een schakelaartje in, maar weet ff niet direct welke draad ik dan moet onderbreken...

gr,

marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de meeste lampen onder motorkappen hebben een kwik contact.

dit is een glazen buisje waarin kwik zit en twee pinnekes voor het contact.

Kijk eens of de hellingshoek wel OK is, als het buisje plat ligt (motorkap down dus) moet het kwik wegstromen van de contactjes.

Als de kap recht staat, stroomt het kwik naar beneden en maakt contact.

En van je interieur: draai er een meuk lampen uit, zoveel verlichting hoef je toch niet ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha een kwikdingetje. Dat heeft dan vast in het houdertje gezeten dat vol bagger zat. Dat zit er niet meer in... Ik knutsel er wel een enigzins waterdichte schakelaar tussen.

Vwbt interier, Is wel netjes zoveel verlichting ;-) Onzinnig? ja. Met de schuifsckelaar waarmee je de instrumentverlichting aanpast, kan je alle verlichting aanzetten. waarom deze niet alles uit kan zetten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...