Spring naar bijdragen

bijsturen


Recommended Posts

Hallo hallo,

Allereerst.....leuke site......!!

Na tijden alleen maar kijken en dromen, heb ik eindelijk de stap genomen en er één gekocht. Een GC 4.0ltd uit 2002 met 90d op de klok. Een keurig onderhouden auto. Nu heb ik een vraagje.....op rechte stukken weg moet ik constant iets bijsturen. Het is niet veel, maar wel een raar gevoel en iets waar ik erg aan moet wennen.

Is dat een normaal weggedrag voor deze auto of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn. Zelf ben ik absoluut geen sleutelaar.

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een grand rijdt nu eenmaal anders dan een *kuck* een ford of golf.

Maar het is niet zo, dat je zwabbert over de weg.

Vermeld anders waar je vandaan komt, misschien kan iemand eens test rijden of kan je vergelijken met een andere.

enne welkom !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Grand rijd inderdaad anders dan een doorsnee auto.

Maar een aantal zaken kunnen wel van belang zijn.

Uit eigen ervaring het volgende: Bandenspanning 2.3 tot 2.8 bar, conditie van de banden ; bijna versleten of net nieuw, uitlijning, versleten stuurkogels, rubber ophanging.

begin dus eerst met de bandenspanning op alle vier Banden gelijk te maken 2.3 voor comfort 2.8 voor als het hard moet gaan of zwaar beladen.

als alles in orde is rijd een Grand redelijk strak zonder veel bijsturen. O ja, bijna vergeten de soort banden en het merk maakt ook het een en ander uit!

Succes en laat maar weten of je er wat aan hebt gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
Een Grand rijd inderdaad anders dan een doorsnee auto.

Maar een aantal zaken kunnen wel van belang zijn.

Uit eigen ervaring het volgende: Bandenspanning 2.3 tot 2.8 bar, conditie van de banden ; bijna versleten of net nieuw, uitlijning, versleten stuurkogels, rubber ophanging.

begin dus eerst met de bandenspanning op alle vier Banden gelijk te maken 2.3 voor comfort 2.8 voor als het hard moet gaan of zwaar beladen.

als alles in orde is rijd een Grand redelijk strak zonder veel bijsturen. O ja, bijna vergeten de soort banden en het merk maakt ook het een en ander uit!

Succes en laat maar weten of je er wat aan hebt gehad.

Ik heb je advies opgevolgd en rijd nu een tijdje met een spanning van 2.7 en dat gaat stukken beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...