Spring naar bijdragen

ontluchten ABS ZJ


Recommended Posts

Nadat bijna gehele remsysteem leeg is geweest door het vervangen van remcylinder en hoofdremcylinder krijg ik de zaak niet ontlucht.

In FSM en Haynes staat een beschrijving samengevat; regulier ontluchten dan ontluchten met scantool om ABS pomp te activeren en hier alle lucht uit te krijgen.

Weet iemand een methode om de pomp zonder scantool te activeren of een how to ivm ontluchten ABS?

BRAKE BLEEDING

A different bleeding method is required for

the antilock brake system (ABS). It is basically a

three step process consisting of: A conventional

manual brake bleed. A second bleed using the

DRB II scan tool to run the pump. And a repeat

of the conventional manual bleed procedure.

Procedure is as follows:

(1) Clean master cylinder reservoir caps and reservoir

exterior. Dirt, foreign material on the caps and

reservoir must not be allowed to enter reservoir.

(2) Fill reservoir with Mopar brake fluid, or equivalent

quality fluid meeting SAE 1703 and DOT 3 standards.

(3) Recommended bleeding sequence is:

² master cylinder

² HCU valve body (at fluid lines)

² right rear wheel

² left rear wheel

² right front wheel

² left front wheel.

(4) Attach bleed hose to caliper or wheel cylinder

bleed fitting. Immerse end of bleed hose in glass

container partially filled with brake fluid. Be sure

hose end is submerged in fluid (Fig. 2).

(5) Bleed each wheel brake unit as follows:

(a) Have helper apply and hold brake pedal.

(:bye1: Open bleed screw 1/2 turn. Close bleed screw

when brake pedal contacts floorpan. Do not pump

brake pedal at any time while bleeding. This

compresses air into small bubbles which are

distributed throughout system. Additional

bleeding operations will then be necessary to

remove all trapped air from the system.

© Repeat bleeding operation 5-7 more times at

each rear wheel brake unit.

(d) Continue bleeding until fluid entering glass

container is free of air bubbles. Check reservoir

fluid level frequently and add fluid if necessary.

(e) Repeat bleeding procedures at front wheels.

CAUTION: Do not allow the master cylinder reservoir

to run dry while bleeding the brakes. Running

dry will allow air to re-enter the system making a

second bleeding operation necessary.

(6) Perform ‘‘Bleed Brake’’ procedure with DRB II

scan tool. Procedure is described in DRB II scan tool

software information and diagnostic manual

(a) Connect scan tool to diagnostic connector.

Connector is under instrument panel near steering

column.

(;) Run ‘‘Bleed Brake’’ procedure as described in

scan tool manual.

(7) Repeat conventional bleeding procedure outlined

in steps (1) through (5) and steps (8) and (9).

(8) Top off master cylinder fluid level if necessary.

(9) Verify proper brake operation.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ivo,

Ik lees zowat eens hier je verhaal. Dat is een hoop zooi hé met die scantools ?

Ik ben ook bang van dat ontluchten, want met die Jeep electronica heb ik ook al mijn deel ellende gehad.

Wat je je moet afvragen: hoe wordt die ABS pomp geactiveerd, en hoe kan ik dat nabootsen ?

In werkelijkheid zit daar natuurlijk een logische schakeling achter, die het blokkeren van de wielen in combinatie met remdruk gaat analyseren.

Die scantool gaat dat wellicht nabootsen door ergens een signaal te geven denk ik.

Ik zal je eens helpen zoeken naar een oplossing, als ik tijd vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiets ben ik ook al op forum's tegengekomen.

ABS pomp relais eruit en 30 en 87 door verbinden.

Of op grasveldje ABS flink laten ingrijpen een paar keer dan druk je de lucht richting remcylinders.

Ga ik beide eens proberen.

Wel al eens een Laro gehad waar werd verteld door de dealer laat hem maar 1 week staan met een stok op het rempedaal, dan is de lucht erwel uit!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nog eens rondgeneusd op het Net en op de meeste Amerikaanse sites raadt men toch ook aan 's bij de dealer langs te lopen.

Het is dus idd. zo dat die ABS pomp een hoop lucht kan behouden en misschien krijg je dit er zonder scantool niet echt goed uit.

Stel je maar voor dat die luchtbel dan op een kritiek moment in je hoofdremcilinder terecht komt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga maandag ontluchten met de ABS pomp draaiend en een hulp voor het rempedaal.

Vacuum ontluchten al veelvuldig gedaan (2,5liter of zo) werkt niet.

Ik heb met 2 garages gesproken, zij werken ook zo. Hebben immers geen scantool voor elk merk. Pomp laten draaien en ontluchten zou het moeten doen.

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Als iemand nog tips heeft graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joepie de poepie het is gelukt.

*hoofdremcylinder ontlucht

*HCU kleppenblok ontlucht

Nu ABS pomp aan door het relais eruit te halen en jumper tussen 30 en 87

*3 leidingen onder ABS unit ontlucht

*RA ontlucht

*LA ontlucht

*RV ontlucht

*LV ontlucht

Dit wel een paar keer herhalen. Bij laatste keer met lopende motor voor meer remdruk.

LET OP! dit heeft bij mij gewerkt, bij enige twijfel naar dealer ofzo gaan het blijven de remmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...