Spring naar bijdragen

schokbrekers


Recommended Posts

Beste jeepers,

Ik heb een dringend probleempje met mijn banden vooraan.Als ik een bocht neem lijkt het of het rechter voorwiel begint te ontsporen.Je ziet dit ook aan mijn motorkap, deze danst als het ware.Nu heb ik een nieuwe stuurpomp,nieuwe stuurgewrichten en zelfs nieuwe bladveren en dus dacht ik dat het probleem opgelost zou zijn maar niets is minder waar.

mijn vraag is of nieuwe schokbrekers vooraan wonderen doen en ook de stang die van voorwiel naar voorwiel loopt(kent iemand de juiste benaming?)zou ik vernieuwen.Omdat mijn centjes niet meer zoveel voorstellen vraag ik me af of ik zo kan blijven verder rijden(toch nog voor even) of zou dit tot een

panne(pech) leiden,daarmee denk ik aan het afbreken van de schokbrekers of die stang die eigelijk de wielen doet sturen?En dat kom ik liever niet tegen op een autoweg,snap je... wat is wijsheid??:)

Grts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die stang van wiel naar wiel is de spoorstang

die van stuurhuis naar stuurstok heet pitman arm

en van pitman arm naar spoorstang is de stuurstok

Dank voor reactie gympie1,

Ik denk dat je uitleg de nagel op de kop is;spoorstang zegt volgens mij alles,

het is zo dat het net is of de wielen vooraan geen stabiele lijn(spoor)volgen en in bochten volledig ontsporen.

Dat mijn jeep in 4x4 staat kan niet daar ben ik zeker van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...