Spring naar bijdragen

Welke motor 304 of 360?


Recommended Posts

Hallo

ik ga mijn cj elke dag gebruiken dan rij ik +-450km per week en dan op gas.

Nou heb ik 2 motoren een 304 en een 360 afgezien van het gebruik wand ik rij nu elke dag met de wj met een 4.7 op benzine dus het is altijd goedkoper.

Welke motor kan ik er het beste voor gebruiken?

en kan dat met een th400 of moet ik er een hand geschakelde bak achter zetten.

Wat denken jullie?

Groeten Arjen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me een heel eind elke dag in een cj....

Ga wel eens met m'n cj5 naar m'n werk (binnendoor, snelweg is echt nix an).

Dat is 60 km enkele reis. Ik heb een 304 op gas en moet elke dag tanken,

verbruik is ong 1:3 en 1:4.

Bij mij is de 304 origineel, dus als dat je wat kan schelen moet je misschien de 304 doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je Jeep 1:3 of !:4 rijd. op wat van bandjes rij je dan rond. ik denk MT

bandjes. voorheen gebruikte mijn Jeep ook zoveel brandstof toen ik op 33X12.50R15 M/T rond reed. maar sinds ik op 33X12.50R15 A/T rond rij is het brandstof verbruik drastisch naar beneden gegaan. nu rij ik gemiddeld 1:6 ongeveer. en het ligt ook nog aan de overbrenging van je diff. en op A/T slijten je banden minder hard dan op M/T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is 18 liter veel dan?

bij mij in de groep verbruiken ze allemaal zoiets

nee, juist niet, ik zit op 25 liter (of meer) met standaard motor. Vooral hard rijden kost veel, volgens de geleerden komt het door grote overbrenging in de assen. Vraag nu niet welke...

Ik kan me eigelijk niet voorstellen dat AT/MT banden zoveel verschil maakt.

voor de keuze: 360. In Leeuwarden zit LMR motoren revisie, die racen met 360-ers. Kunnen je er vast veel over vertellen. Kunnen ze ook nog voor je opvoeren als je dat wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me eigelijk niet voorstellen dat AT/MT banden zoveel verschil maakt.

dat maakt zeer veel verschil uit AT of MT. een MT band is voor 20% geschikt voor normale wegen en 80% voor terrein en rubber is zachter waardoor het op openbare weg harder slijt. en een AT band is 50/50% of 60/40% dat het rubber iets harder is. en minder hard slijt op de openbare weg.

voorheen woonde ik in Eindhoven en reed elke dag met mijn Jeep MT naar mijn werk toe. heen en terug 70km. en ik tankte gemiddeld 120ltr gas per week. en toen ik er later AT banden erop legden. toen zag ik in de eerste week al dat mijn brandstof verbruik drastisch naar beneden ging. en daarna tankte ik gemiddeld om de 2 weken. en ik heb toen na een jaar uitgerekend wat ik bespaarde als ik op AT rijdt. voor dat geld kan ik op het eind van het jaar een complete set BFG MT voor kopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...