Spring naar bijdragen

Deurvergrendeling werkt deels niet


Recommended Posts

Hey allen!

Ik had al in een eerdere post (off-topic) verteld dat ik was gestrand door een after-market alarm. De ANWB heeft me op weg geholpen. Toppie. Sindsdien werkt het ontgrendelen van alle deuren behalve de bestuurders-deur niet meer. Ook de achterklep niet. Het gekke is dat vergrendelen wel werkt. Ontgrendelen werkt niet met de afstandsbediening en ook niet met de knoppen in beide voordeuren.

Afgelopen week heeft ie bij de dealer gestaan en die heeft een kilometer aan draad-spaghetti, kastjes, sensoren, schakelaars en een 'koppel-module Grand Cherokee' verwijderd. Helaas werkt de deurvergrendeling nog steeds niet en heb ik een nieuwe afspraak begin januari.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik weet dat er 2 'control-modules' zijn; eentje in de bestuurdersdeur (voor alleen die deur) en eentje in de bijrijdersdeur (voor alle overige deuren). Ik verdenk die 2e module; mischien is die defect geraakt? Niemand ervaring met dit soort elektra-problemen?

Groetjes,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb sinds gisteren zetzelfde probleem met de WJ.

De bestuurdersdeur gaat niet meer mee met de ontgrendeling.

Ik hoor wel tijdens het ontgrendelen een buzzend geluid uit het slot.

Ik heb vandaag een "nieuw" slot gekocht, ben er van overtuigd dat ie zijn beste tijd heeft gehad. Het motortje zelf zit in het slot.

Hoor je ook een raar geluid bij het openen en sluiten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gekke is dat vergrendelen wel werkt. Ontgrendelen werkt niet met de afstandsbediening en ook niet met de knoppen in beide voordeuren.

De aansturing geschied idd met de controlmodule. Er is een driver voor lock en een voor unlock. Nu kan later aangebrachte bedrading voor het aftermarket alarm roet in het eten gooien. Ik zou eens meten op de driver leads van het lock en unlock gedeelte. Mogelijk hangt unlock ergens aan aarde waardoor deze niet meer functioneert. Jouw analyse is juist dat er een splitsing is tussen links en de rest. De rest wordt aangestuurd door een aparte Control Module.

Een andere verdachte kan een van de Ajars zijn die de boel "fopt".

Ik verdenk de bedrading van het genoemde gedeactiveerde alarm.

Gr, JPK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nou, vanochtend toch even bij de dealer langsgebracht omdat ik vermoedde dat het òf de control-module òf de body-computer was (draadbreuk kon ik niet vinden) en net door de dealer gebeld dat het volgens 2 monteurs de control-module in de linkerdeur is. Damn.

Ik heb al een mailtje gestuurd naar Bastings en CherokeeParts of ze zo'n module voor me hebben. Of heeft iemand op het forum er eentje voor me? Liefst voor zondag, dan komt Jeeped een bakkie koffie doen en kan ie mischien gelijk meehelpen :bye1:

Greetz,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nog even een update :

Gisteren alle deurpanelen losgemaakt incl. de achterklep om na te gaan of de deurmotoren wel een signaal krijgen bij het unlocken. Niet dus. Eén voor één de motortjes afgekoppeld om te zien of er een kortsluiting was (tip uit het werkplaatshandboek) maar helaas...

Resteert alleen nog de PDM (Passenger Door Module); het kastje in de passagiersdeur met daarin de knoppen èn de ontvanger voor de afstandsbediening. Meten leert dat daar geen 12V unlocksignaal uitkomt.

Dus... als er iemand nog eentje heeft liggen :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...