Spring naar bijdragen

Willem van Dijk

Forum member
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2003

Willem van Dijk's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Blijk door defecte diode in de aansturing naar de bobines te zijn veroorzaakt. Willem
  2. Goedemiddag mensen, Ik hoop dat iemand mij een goede tip/oplossing kan geven voor een probleem wat onderhand drama is van mijn GC. 2003 Meer dan 5 maanden geleden is bij mijn GC op LPG met 160.000km vastgesteld dat de kleppen verbrand zijn. Door mijn garage zijn de koppen gedemonteerd en door een bedrijf in Ommen aangepast. Helaas bleek dit niet goed uitgevoerd want de auto had geen compressie meer. Voor de 2e keer en vervolgens zelfs voor een 3e keer de koppen weer naar Ommen plus het de en monteren. Nu is de motor technisch v.w.b. de koppen etc. weer goed maar hij loopt als een 100 jarige met allerlei extra kwalen. Let wel het liep 5 maanden terug prima behoudens de lekke kleppen. Ik en inmiddels ook de garagist, die beslist weet waar ie mee bezig is zijn zo ongeveer ten einde raad. De nokkenassensor, krukassensor, TPS sensor en de boord/motormanagementcomputer zijn vervangen. Kabels en aansluitingen zij onderhand talloze malen gecheckt maar helaas! Uit metingen blijkt dat de piek spanningen naar de bobines elkaar overlappen en dat leidt ertoe dat de 30A zekering eruitspat als bij een forse sluiting. Het lijkt er dus toch op dat er ergens iets niet goed verlopen is bij de de en montage of we zien iets heel simpels totaal over het hoofd.. Wellicht door het vele de en monteren. Iemand enig idee?????????? Willem
  3. Het janken begint ongeveer vanaf 100kmh tot 130kmh Belast of onbelast is niet veel verschil en het lijkt voor weg te komen. Zit er nog een lager die je simpel kunt vervangen bij de ingang van de voorcardan?
  4. Via een klant van mij. Die heeft hoogwerkers en vrachtauto's en daar komen dit soort zaken meer voor. Ik werk zelf in Hoogeveen en ken het bedrijf wel, maar je hierbij niet direkt aan een luxe auto of Jeep. De man die deze zaken regelt bij Terberg is Klaas. Plezierige vent en heeft er verstand van. Ik heb er intussen een paar honderd kilometer mee gereden en er is geen onbalans meer te bekennen. Er blijft nog wel een duidelijk zingend "jankend"geluid hoorbaar, maar dat zal wel standaard zijn.
  5. [Goedenavond Jeepers Ik kom er steeds meer achter, dat de dealer niet altijd de meeste kennis in huis heeft. Ik heb de auto vandaag naar Terberg gebracht in Hoogeveen. Deze mensen bouwen vrachtwagens om naar verlengde of verkorte chassis etc. Je kunt het zo gek niet bedenken. Men kan daar ook aandrijf-assen balanceren. Van die dingen van 2 tot 3 meter lang en 20 cm doorsnee. Indrukwekkend! Ze hebben de ZJ GC 4.0 compleet op de brug met draaiende delen en wielen gebalanceerd. Resultaat? De korte tussen-as van de tussenbak naar de vooras had een flinke afwijking aan de voorzijde van de as. De trilling is 100% weg. Niks dreunen. Uit de kunst voor een prijs van € 105,32 incl. BTW Men wees mij er ook nog even op dat het rechter achterwiellager mogelijk nog teveel geluid maakt, dus dat moet ik nog even bekijken. Ik vraag me af, of dit mede oorzaak is geweest dat de originele 1e voorste cardan op deze manier extra is gesleten. Ik heb in elk geval onnodig lang met dit "gebrek"gereden. Rest me nog een vraag. Stuurinrichting De Jeep stuurt wel wat vaag in de middenstand. Kun je hier ook nog iets aan bijstellen in het stuurhuis? Eeen blije rijder Willem Je hoort nu nog wel een beetje licht janken, maar dit zal denk ik standaard zijn voor de 4WD
  6. Hallo allemaal Dat speciale middel is een toevoeging in de cardanolie en schijnt goed te moeten werken. Ik zal ff informeren naar het merk etc. bij de dealer Autodrome in Hoogeveen. Ik woon in Emmen. Daar is de auto door de 1e eigenaar en mij als 2e eigenaar gekocht en heeft trouw elke 12.000km zijn beurten gehad. De auto heeft nog nooit een zandweg gezien. Ik vind het buitengewoon plezierig dat jullie zo vlot en kundig reageren op de problematiek. Ik zou het heel mooi vinden als die irritantie dreun er toch nog uit zou kunnen. Er is een compleet "nieuwe voorste cardan" incusief de steekassen etc. vervangen. De voorste aandrijfas is dezelfde gebleven. Misschien toch wel krom o.i.d. Willem
  7. Ik zal daar binnenkort naar laten kijken. Men heeft bij de dealer ook nog een speciaal middel in de caran gedaan. Moet het eventueel janken onderdrukken. Moet er wel een paar duizend km mee gereden zijn. De kinderen gaan er nu eerst even een weekje mee naar de sneeuw. Willem
  8. Het is wel snelheidsgevoelig. Tot 85kmh is alles netjes stil. Volgens Bastings is de vooras 100% Ik moet ook zeggen dat het geluid beslist anders is dan bij de oude as, Want die begon op lage snelheid al te janken, dat liep met de snelheid op en daar was feitelijk niet meer mee te rijden. Met belast en onbelast was er ook een groter verschil in lawaai. Als je dan de voor-tussenas verwijderd is de auto absoluut stil. De "nieuwe"as doet dit niet zo, maar vanaf 90 tot 140 dreunt er iets toch behoorlijk hinderlijk, zelfs door de gehele auto tot en bij 150kmh is het weer een stuk stiller. Banden zijn nieuw, Michelin Alpine en 100% stil gebalanceerd. De kruiskoppelingen op de tussenas zijn volgens de geleerden in orde. Pignon kun je nog in de werkplaats laten doen? Blijft dan alleen onbalans over? Willem
  9. Wellicht een idee om te vragen of een andere tussenas uitkomst biedt. Is het misschien mogelijk om de as te laten balanceren. Kun je zo'n as zelf beïnvloeden, tijdelijk, met een slangklem? Of is dit gevaarlijk en te licht?
  10. Goedenavond Jeepers, 2 jaar geleden heb ik een prachtige GC 1998 met slechts 108.000km origineel gekocht. Inmiddels heb ik er 50.000km mee gereden en bijna alles perfekt. Alleen de vooras dreunde heel erg. Uit armoede heb ik de tussenas laten verwijderen door onze dealer. Je kent de auto dan niet weer terug. Muisstil. Maarja een 2WD Jeep? Toch 30.000km zo mee gereden maar in de sneeuw en de bergen is het natuurlijk helemaal niks. Ik heb nu via jullie forum begrepen dat dit zo ongeveer een standaard kwaal is Via Bastings heb ik nu, volgens zijn opgaaf, een goede vooras met 51.000km gekocht en deze door de dealer laten plaatsen. Stuk beter dan de vorige, maar nog wel een hinderlijk dreun van 90 tot 140kmh Bastings zegt overtuigt te zijn dat de vooras goed is. Kan het dan een onbalans in de tussenas zijn? Iemand een helder idee hierover? Willem van Dijk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...