Spring naar bijdragen

veenj123

Forum member
  • Aantal bijdragen

    2
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    M38A1 MD
  • Bouwjaar
    1957

veenj123's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hoi, Ik had een paar weken geleden iets dergelijks, benzinelucht en waar komt het vandaan? Bij mij was het probleem een oude benzineslang. Die loopt van de benzinepomp naar een metalen pijpje met een kraantje (althans bij mijn nekaf). Het zit aan de linkerzijde (gezien vanuit de rijrichting) van het blok, waar de pomp zit en loopt naar de onderzijde van de radiateur. Ik had gelukkig een reserve liggen (want ik zit op Kreta) en toen ik hem vervangen had was de benzinelucht ook weg. Veel succes! Jan van der Veen p.s. het slangetje kwam inderdaad bij van Buuren vandaan.
  2. Hallo, Mijn NEKAF heeft een enigzins afwijkend oliefilter. Het merk van het filter is CUNO (CUNO engineering Meridan Connecticut USA). Op het internet zag ik dat de firma nog bestaat maar er was natuurlijk geen produktinformatie meer. Heeft iemand misschien ervaring of know how met dit type filter? Het is een systeem waarbij je geen filter vervangt maar een kneveltje moet draaien voor de reiniging, maar het is mij niet duidelijk of en hoe het dit onderhouden moet worden. Op de smeerkaart van de NEKAF staat dat het motorcarter om de 3200 km (2000 mijl) afgetapt en weer gevuld dient te worden. Moet deze kilometrage ook bij moderne motorolie aangehouden worden? En hoe kun je de oliedruk eenvoudig meten? (niet vanaf het dashboard bedoel ik dan!)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...