Spring naar bijdragen

diedsj

Forum member
  • Aantal bijdragen

    8
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1997

diedsj's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. thanks voor de tips weer! Olie filter en olie vorige maand vervangen. Alleen heb er inmiddels dus al wel weer zo'n 8000KM mee gereden. Oliepijl en kleur zien er nog goed uit.. maar toch nieuwe olie toevoegen/vervangen? overigens is vandaag meerdere het sputterende/horten-stoten geluid grotendeels verdwenen. Dat wil zeggen: sochtends was het er, smiddags was het weg, later op de middag was het er weer een beetje en savonds heb ik niks meer gehoord/gemerkt. Opvallend hoe sterk het zelf reparerend vermogen van die Jeep is zeg... al meerdere kleine dingen gehad die vanzelf(?) weer weg gingen... Morgen hopelijk die water-afvoer onstoppen!
  2. ok super! dat maakt het nog makkelijker ik denk dat ik weet wat je bedoelt...
  3. Hey! Thanks voor de tip van het afwatering slangetje, ik dacht al dat het zoiets moest zijn! Ga meteen morgen checken. m.b.t. Probeem 2: Nee geen foutcodes. het "schokken" treedt op als ik stilsta in D (maar ook heel lichtjes in N) En als ik tussen de 80 en 100 rijdt tussen de 1500 en 2000 toeren, is het echt behoorlijk sterk, in zoverre dat ik me dan ECHT zorgen maak. Boven de 2250 toeren (of 120 km/uur) is er eigenlijk helemaal niks aan de hand. en als ik 50 rij ook niet hoewel er niet altijd een pijl op te trekken is, moet nog iets beter gaan opletten...
  4. Ok daar ben ik weer. En om maar meteen ontopic te gaan: In 1 maand ca. 9000 km op mn oude jeep gezet. En nu zijn er 2 dingen raar aan het doen. 1. het lijkt er op dat de airco-blazer rechts onder de passagiers stoel water spuwt. Elke keer als ik een flink stuk rijdt, is de mat helemaal doorweekt, zo niet: staat blank. Airco is net voordat ik die 9000 km ging rijden helemaal gevuld. Kan dat er mee te maken hebben? 2. De jeep sputtert sinds een paar dagen tijdens het rijden maar ook in neutraal. Gaat soms gepaard me schokken van de auto... maak me behoorlijk zorgen. Het klinkt als een bougie of cilinder die niet in orde is maar het schokken van de auto doet me denken aan automaat... Binnenkort maar eens afspraakje maken bij US carcenter Den Haag zoals eerder geadviseerd. en dan maar bidden Verder is de auto nog helemaal top overigens, en al lang terugverdiend Iemand nog goede tips?
  5. ja ik heb gewoon steeds stukken van 700km gereden op mn gps en dan was de tank (bijna) leeg. En als je 700 deelt door 70 liter kom je volgens mij op 1:10 uit. Als ik de tank echt helemaal leeg zou rijden zou ik denk ik wel 1 op 11 kunnen halen. Maar nogmaals dat is wel 6 uur lang continue 100 op cruisecontrol achter een vrachtwagen hangen.
  6. Erg veel dank voor de reacties! ik zal zeker mn bevindingen delen! mbt achterklep slot. Ik moet een soort van geheime beweging maken dan gaat ie open, anders is het net of ie op slot zit (terwijl dat niet zo is) Als ik mn sleutel in het sleutelgat steek en draai gaat ie ook makkelijker open. Ik zat te denken het hele slot gedeelte te vervangen, maar je went er inderdaad aan. (ik gebruik ook vaak gewoon de liftgate) m.b.t. 1 op 10: ik heb hem 2 dagen nadat ik hem had meteen naar oostenrijk en daarna door naar zuid frankrijk gereden, en inderdaad cruisecontrol op 100. dan haal je 1 op 11 zelfs als je wilt. In de stad zal het wel 1 op 6 worden fotos volgens later!
  7. Hallo, Ik zal me even voorstellen: Ik ben Diederik en ik heb net (2 weken geleden) een 4.0L I6 Grand Cherokee gekocht uit november 1997. De Jeep heeft 240.000 KM gereden en lijkt in top conditie, en ziet er ook zo uit. Er zijn een paar kleine mankementen: - het linker achter raam gaat niet open - de achterklep blijft niet open staan - het achterklep slot opent niet zo makkelijk, moet een beetje pielen om hem open te krijgen - en de linker voorspiegel moet vervangen worden. Volgens mij moet ik dat zelf best kunnen fixen. verder is alles top voor zover ik weet. Ik heb er net 2000 km aan een stuk mee gereden zonder ook maar 1 probleem te bemerken. Hij rijdt ongeveer 1 op 10 als ik rustig aan doe, dus ik ben helemaal blij. Ik ben zelf (nog) niet zo heel handig met auto's, maar wil wel graag leren en proberen. Echter ik zoek advies over waar ik het beste mijn nieuwe liefde kan laten onderhouden. (voorzover ik dat zelf niet kan of durf). Ik vertrouw die dealers niet zo. Ik denk dat mijn Jeep daar niet de behandeling krijgt die ik wil, om nog maar te zwijgen over de prijs die ze er daar voor vragen... Ik woon in Den Haag, maar ben bereidt wel een stukje te rijden voor kwaliteitsonderhoud heeft iemand een tip? Groeten, Diederik
×
×
  • Nieuwe aanmaken...