Spring naar bijdragen

Jesper

Forum member
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wagoneer
  • Bouwjaar
    1978

Jesper's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Vraagprijs is omlaag naar 8900 euro...!
  2. Ga het nu direct aanpassen. Sorry voor de luiheid van het niet lezen van de voorwaarden...!
  3. ...En met "overdrive" bedoel ik dan natuurlijk "kick down"
  4. Jesper

    Jeep Wagoneer 1978

    Goedendag! Ik bied bij deze mijn Jeep Wagoneer uit 1978 aan. Heb de auto in augustus van een collega gekocht, en tot de dag van vandaag met plezier in gereden. Reden van deze toch wat snelle verkoop is dat ik ga verhuizen en het geld goed kan gebruiken voor meubels enz. Dan over de auto zelf; - Auto is 3 jaar geleden volledig kaal gemaakt (zie foto) en professioneel overgespoten. Zit dus erg strak in de lak. - 100 liter IMPCO gas onderbouw, geïnstalleerd in 2009. De auto rijdt dus nog niet lang op gas (dus heeft ook niet bijhorende slijtage in de kop) - Heb zelf de portieren aan de binnenkant geschuurd en met 2k lak overgeschilderd. Dus binnen en buiten ziet er nu perfect uit! - Onderkant gewoon hard, geen rare plekken oid. - Motorisch prima, start koud direct op gas. Overdrive werkt. Schakelt soepel. Als je geïnteresseerd bent, stuur even een email of bel me. Ik zit voor mijn werk vaak in het buitenland, dus als ik de telefoon niet op neem is dat daarom. Email lees ik dagelijks. Bezichtigen kan ik Amsterdam, maar ik ben ook vaak in Amersfoort dus dat is ook een optie. Taxatierapport van april 2011 is aanwezig, taxatiewaarde 13.000 euro. Verder heeft de auto APK tot februari 2013. Vraagprijs 11.000 euro Hieronder de foto's: Groeten, Jesper
  5. Hoi Petrus bedankt voor je reactie. Maar de leeslampjes staan toch los van de overige verlichting? Die kunnen ook aan als de lichtschakelaar in staat. Dus ik zie niet helemaal hoe een kapotte lichtschakelaar invloed kan hebben op de leeslampjes. Maar ik ga nu even naar de auto en wat dingen openschroeven voor een snelle blik.
  6. Hallo, gisteravond begon opeens de verlichting te knipperen. Af en toe gaat alles aan en uit, dus buitenverlichting, maar ook dashboard en leeslampje. Ik kreeg het idee dat het iets met het leeslampje te maken kon hebben, omdat ik die normaal nooit aan heb m aar nu zat mijn vriendin te lezen. En als ik het lampje uit deed stopte het knipperen ook na een tijdje, maar niet meteen. Heb toen een kwartier zonder knipperen gereden, leeslampje weer aangedaan en paar minuten daarna begon het knipperen weer af en toe. Toeval of kan het het lampje zijn? Geen idee wát er dan mis mee kan zijn dat het dit veroorzaakt. Waar zit de zekering precies waar al deze verlichting samenkomt? Misschien daar een los contactje. En nog een vraag: hoe halen jullie die glazen zekeringen makkelijk uit die klemmen?? Bij mij breken ze als ik een beetje kracht zet :-) Groeten!
  7. Dag Ab, bedankt voor het rechtzetten van het topic. We waren het beiden aan het corrigeren en toen klopte er niets meer van...! Pullie, bedankt voor de links, handig. Zit nu even het manual door te lezen.
  8. Hallo allemaal, eerst maar even voorstellen voordat ik meteen met een probleem kom, wel zo netjes. Ben Jesper Visser, woon in Amsterdam, en heb sindskort een Jeep Wagoneer uit 1978. Te gekke bak, vorig jaar is hij door de vorige eigenaar opnieuw gespoten, ziet er echt tip top uit (zie foto)!! Sleutel zelf aan oude puch, oude Honda motor (gl1000, 1974), dus heb al wel wat sleutel ervaring. Maar nog niet erg veel met auto's. De Jeep staat nu gelukkig bij mijn ouders in Amersfoort, en daar zit vlakbij een oude Jeep dealer, dus onderdelen genoeg... Fijn om te zien dat er zo'n forum als dit bestaat, heeft me met de motor ook altijd erg geholpen om af en toe wat advies te krijgen van anderen. Dan nu het probleem; Laatst met remmen sponzig gevoel, gevolgd door 'Brake' lampje. 5 min. later was het lampje uit, en remmen deed hij weer prima. Reservoir (helemaal van ijzer, schijnt per type anders te zijn) opengetrokken, en het kleine reservoir (vanaf voor de motorkap staande, het achterste reservoir) was helemaal leeg. Kan overigens zijn dat dit probleem er al een tijd is, want ik herinner me dat het Brake eens niet uit ging na de handrem eraf te halen, misschien ook al hierdoor destijds... De auto staat opgekrikt, maar wil graag wat algemene tips / handigheidjes want dat kan veel tijd schelen...! Ik vroeg me af: - Klopt het dat het achterste reservoir ook voor de achterste remmen is? Dat vertelde iemand, maar Haynes zegt niets over welk reservoir waar voor dient... - Ik denk vloeistof sporen te zien om de linker achter trommel, dus daar het wiel vanaf gehaald en nu bezig met de remschoenen met die *** veren. De remschoenen hebben 2 kaarsrechte opstaande randen, en de remtrommel heeft dus ook 2 dikke sporen vanbinnen. HOORT DIT?? Of kan ik die sowieso al vervangen. - Als ik straks de remcilinder eruit heb maar ik vind niets spannends, wat zou het dan nog meer kunnen zijn? Los van de andere kant natuurlijk die ook open gaat. Eventueel eerst nog die "Booster" bekijken? Ik heb daar geen verstand van, en weet niet hoe ik snel kan zien of het lek daar zit. Alvast echt bedankt, ik heb het hele forum afgespit maar kon niets vinden over remmen van dit type wagoneer. Wel veel algemene dingen gelezen die ook altijd handig zijn. Groeten, Jesper
×
×
  • Nieuwe aanmaken...