Spring naar bijdragen

loslimbos

Forum member
  • Aantal bijdragen

    4
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    M38A1 MD
  • Bouwjaar
    1960

loslimbos's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hoi JohsH Het valt me niet eens op dat de nekaf scheeft hangt van jou.Mensen zien het bij mij ook niet 1,2,3 maar ga er maar eens achter staan dan springen de tranen in de ogen tenminste het irriteert mij behoorlijk.Ik heb alles gedaan,geprobeerd en het enige wat het probleem is,is dat de vorige eigenaar 2 nieuwe bladveren heeft gemonteerd echter telkens maar aan 1 kant en niet de gehele as.Dus met andere woorden het lijkt alsof hij aan de kant ( bestuurderskant) het hele chassis omhoog krikt.Daarin tegen lijkt alsof de assen zelf wel waterpas staan.Ik heb er echt de ballen verstand van dus wil er iemand na laten kijken die echt weet wat ik kan en mag doen.Het probleem is nu dus,dat de geldboom in de tuin last heeft van de droogte en hij/zij verdomd mij nog extra centjes te geven.Kan water spuiten tot ik een ons weeg,maar helaas. Probeer er zo weinig mogelijk in te rijden,bang voor scheve slijtage etc etc. Maar desondanks ben je heel snel gehecht aan het jeepje,en op 1 of andere manier heb ik alle geduld.(wat ik normaal vrij weinig van heb) hahaha. Ik zal van de week eens foto´s maken als hij weer helemaal compleet is.En reacties tips wat dan ook blijven altijd welkom. Groeten Rico
  2. He lui ik denk dat het probleem boven water is.Zoals ik gister al aangaf dat er verschillende bladveren onder zitten,na lang nadenken kwam het bekende eureka moment Als je een bladveer vervangt lijkt het me logisch dat je de beide veren op de zelfde as vervangt.Ik ga dat morgen proberen en hopen dat me niks stuk gaat. Laat jullie de uitkomst weten.. groeten Rico
  3. Bedankt voor het snelle reageren jongens. @ crosswolf dat de motor niet precies in het midden hangt was me ook al opgevallen,nouja opgevallen je gaat echt alles na (en je leert direct de jeep steeds wat meer kennen) ,aangezien ik vandaag de tussenmaat van de band en wielkast bij een andere nekaf heb gemeten,concludeer ik dat de bestuurderskant te hoog staat,en dus moet zakken.Aan de bestuurderszijde zitten ook de twee niet originele bladveren.Deze bladveren heb ik grondig onderzocht en buiten wat vuil en vliegroest zijn deze alle 4 in topgoede staat.Dus vind het toch heeeeeel vreemd. @ Ab de veerschommel zit geen beweging in heb ik vandaag gemerkt,kun je die dan verstellen?????(Als de veerschommel dichter naar het chassis komt zakt de jeep lijkt mij) dat is ook de bedoeling,dus als je dat bedoeld zal ik het zeker gaan proberen. @ Bartman. Het verhogen zie ik absoluut niet zitten wil hem zo laag mogelijk houden (standaart hoogte) oogt stuk stoerder vind ik dan he.Die verhoogde jeeps met alle respect voor diegene maar ik denk dan altijd aan een persoon met hoogwater in zijn broek.Mbt de herrie wat je zegt,ik ben ook verwend geweest te verwend @johsh Ik zal me geen zorgen meer maken die zorgen bezorgt me vriendin me wel of in dit geval me 2de vriendin (nekaf) nogmaal bedankt mannen, groetjes
  4. Beste mede jeep fanaten Na maandenlang de site geraadpleegd te hebben (aangezien ik een nekaf wilde aanschaffen) nu toch besloten te registreren,nu ik de nekaf echt bezit. Ik ben helemaal nieuw in de jeep wereld en heb vrij weinig verstand van het technische gedeelte.Toch heb ik een aantal vragen die mede nekaf rijders niet of gedeeltelijk konden beantwoorden,en misschien hier wel beantwoord kunnen worden. hieronder de vragen. Wat me eerder niet opgevallen was is bij aankomst thuis na de aankoop mij opviel dat de nekaf scheef op de sloffen staat,na controle van de schokdempers besloten nieuwe te monteren,Echter na de montage geen verbetering.Na onderzoek ben ik erachter gekomen dat er 2 verschillende types bladveren onder zitten echter de elips is het zelfde en ook de aantal bladen is het zelfde.Het lijkt alsof de nekaf naar beneden leunt aan 1 kant maar ik denk zelf dat de auto aan 1 kant net omhoog staat aangezien ik een te grote opening tussen de wielkast en band heb ( 18 cm) aan de andere kant is het maar 12 cm. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen en of er iets te stellen is aan de bladveren. Hoop dat deze vraag duidelijk geformuleerd is. ten tweede mijn uitlaat maakt gigantisch veel kabaal met rijden.Het mooie typische geluid van de hurricane motor word geheel overstemd door de uitlaat.Heb de pakkingen nagekeken vanaf het spruitstuk tot einddemper sommige zijn een beetje poreus,maar lijkt me niet dat hij dan zo´n herrie maakt. Deze dingen en zeker het eerste baart me veel Zorgen na een toch dure aankoop na 5 jaar sparen. Hoop dat jullie mij in de goede richting sturen, alvast bedankt, groeten onderstaand een foto van de aankoop (de scheve nekaf)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...