Hallo allemaal,
Sinds 2 maanden rij ik ook jeep en 'k moet zeggen dat het me uitstekend bevalt .
Hij ziet er nog goed uit maar hier en daar zal er nog wel het een en ander gaan veranderen, (banden, liertje etc.)
Onlangs naar frankrijk geweest en daar lekker door de klei gereden, (tot ik vast zat uiteraard).
Gelukkig heeft iedereen daar een trekker dus ik was er zo weer uit.
Toen ik de jeep kocht had hij al een kleine tik in de motor, maar door dat geploeter was het behoorlijk erger geworden en je wil niet weten hoe ik terug in nederland ben gekomen.
Tijd voor een nieuw motorblok!
Nu heb ik onlangs een gereviseerde motor erin laten plaatsen door 4x4 service utrecht en ben hem nu aan het inrijden.
Bleek dat er 1 zuiger van de oude motor helemaal aan gruzelementen was, (is trouwens een 4.0 high output), en het verbaaste me dat die motor het nog zo lang uitgehouden heeft.
Er was ook een probleem met het sturen, dit ging op een gegeven moment in schokken en kan duiden op lucht in het hydraulisch systeem of een multiriem die niet strak genoeg zit.
4x4 zei dat dit door het kruisje linksvoor kwam en dat klopte, er zaten 2 lagertjes vast.
De auto zelf heeft nu 220.000 km gelopen en ik vraag me af of ik de andere kruisjes ook moet vervangen.
Wat ik me ook afvraag is wanneer ik weer kan ploeteren met dit gereviseerde blok.
Het is een long block waarbij alle draaiende delen zijn vervangen en ik weet dat ik eerst 1000 km moet rijden met inloopolie, maar wanneer is het een beetje veilig voor het modderige werk? - 10.000 km?