Spring naar bijdragen

Marco R

Forum member
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1999

Marco R's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Loopt nog steeds probleemloos (zonder sensor, moet nog steeds een nieuwe katalysator monteren). Probleem lijkt dus in ieder geval opgelost. Nu gaat alleen steeds het airbag-lampje branden en het daaraan gekoppelde waarschuwingsgeluid gaat af. Volgende probleem. Je moet toch wel een beetje gek zijn om Jeep te blijven rijden. Maar liever gek dan in zo een dertien in een dozijn koekblik rond rijden.
  2. Vanmiddag de originele krukassensor weer gemonteerd en, om de katalysator deels te omzeilen, de voorste lambdasensor weggehaald. Iemand kwam namelijk met het idee dat de katalysator wel eens verstopt kon zitten. Nu kon een groot deel van de uitlaatgassen door het ontstane gat ontsnappen. Hij heeft ruim een uur stationair staan draaien en vervolgens heb ik er nog ongeveer 10 minuten mee gereden, probleemloos. Nieuwe katalysator monteren?
  3. Ik heb inmiddels ook de krukassensor (=vliegwielsensor = crankshaft positionsensor) vervangen voor de gloednieuwe met als resultaat een auto die nu nauwelijks meer wil starten vervolgens ontzettend rot loopt en vervolgens na warm worden ook weer afslaat om dan pas na een half uur weer aan te slaan. Bovendien krijg ik nu wel een foutmelding, P 0320, oftewel kapotte krukassensor?!
  4. 12 mei de gereviseerde pcm geplaatst, na 45 minuten rijden sloeg de auto in een keer af. 19 mei een nieuwe nokkenassensor geplaatst, na ongeveer 45 minuten rijden begon de auto erg te sputteren om uiteindelijk af te slaan. Beide keren kon ik na vijf minuten gewoon weer starten en verder rijden (een kort stukje). 23 mei een nieuwe krukassensor/vliegwielsensor besteld. Ben benieuwd.
  5. Hallo Dok. Ik zit met hetzelfde probleem van de uitvallende jeep. Jij geeft hier aan het te hebben opgelost met een nieuwe nokkenassensor. Zijn de problemen hierna nog teruggekomen?

    Groeten,

    Marco

    Grand Cherokee 1999, Ltd.,4.7V8

  6. Bedankt voor de hulp. Op dit moment zit ik te wachten op een gerestaureerde PCM uit Amerika. Na wat speurwerk op diverse Amerikaanse fora bleek dat daar heel veel problemen mee zijn met dezelfde symptomen als bij mijn Jeep. Ik hoop het niet maar mocht ik nog steeds problemen hebben na het vervangen van de pcm zal ik de nokkenassensor vervangen.
  7. Bedankt Geert maar die heb ik als eerste vervangen, zit bij een WJ voor de tank, boven de achteras.
  8. Gisteren de brandstofpomp vervangen maar het probleem blijft. Kl*te!
  9. Vanmiddag is de benzinedruk getest met als resultaat, zoals verwacht, een kapotte brandstofpomp. Terwijl er spanning op de pomp bleef viel het pompvermogen met 50% terug. Nieuwe besteld, volgende week zelf plaatsen. Dat brengt mij bij het volgende probleem: de tank is nog 80% vol en even leeg rijden met een kapotte brandstofpomp gaat dus niet. Heeft er iemand een tip hoe ik die het makkelijkst leeg maak en dan wel op een manier dat ik hem later weer kan gebruiken. Verdere tips met betrekking tot het demonteren van de tank zijn ook zeer welkom.
  10. Net terug van AutoBaas Waddinxveen. Jeep uitgelezen, geen foutcodes. De monteur dacht zelf aan een kapotte brandstofpomp. Om dit te testen moet er een drukmeter tussen de benzineleiding gemonteerd worden en moet er een testrit worden gemaakt. Zo kan er worden gekeken of eerst de druk wegvalt en dan de auto uitvalt of andersom. Met het ritje gisterenavond was het ook zo dat de druk wegviel, de auto niet meer reageerde op het gas maar de motor nog wel pruttelend draaide tot hij uiteindelijk echt afsloeg. Hij smoort als het ware. Vijf minuten later was alles weer prima.
  11. Zojuist nog even een test rondje gereden. Zelfde probleem, 15 a 20 minuten niets aan de hand en opeens over en uit. Gelijk de tankdop geprobeerd maar die ventileerde prima. (Ik had hem gisteren niet na het rijden geprobeerd.) Vandaag iemand gesproken van B&S autoparts in Tiel en ook hij zei dat laten uitlezen nu de meest logische stap zou zijn. Hij gaf overigens ook aan dat je bij dit model zelf niet meer de foutcodes kunt uitlezen, alleen bij oudere modellen. Morgen even een afspraak maken.
  12. Bedankt voor de reactie. Ik heb het zojuist gecontroleerd maar de ventilatie van de tankdop werkt prima. Dus helaas moet ik nog even verder zoeken.
  13. Sinds drie maanden hebben we een Grand Cherokee 4.7 V8 limited uit april 1999 waar we erg blij mee waren, tot afgelopen zaterdag. Na ongeveer twintig minuten rijden stond ik stil voor een stoplicht toen de motor onregelmatig begon te lopen en vervolgens stil viel. Opnieuw starten lukte niet, er was wel stroom en de startmotor draaide maar de motor sloeg niet aan. Na ongeveer anderhalf uur er benzine bij gegooid (misschien was de meter stuk en de tank leeg?) en overgestart (accu was inmiddels leeg door de vele start pogingen) en draaien. Vervolgens een rondje rijden om de accu te laden, gestopt om te tanken (met draaiende motor), na het tanken de snelweg opgedraaid en toen viel de motor weer uit. Vijf minuten gewacht, toch maar een keertje proberen te starten en ja hoor draaien alsof er niks aan de hand is. Snel weer verder gereden maar binnen vijf minuten stonden we weer stil. Dit heeft zich een keer of acht herhaald voordat ik uiteindelijk thuis was. In die periode is de auto uitgevallen bij stationair draaien, bij vol gas op de snelweg en bij lagere snelheid op dorpswegen en provinciale wegen. Op het moment dat de motor stil valt is het de ene keer gelijk over en de andere keer pruttelt en stottert hij nog een beetje, reageren op het gas doet hij dan niet meer, niet in versnelling en ook niet in neutraal. Daarom dachten wij eigenlijk eerst een een brandstof probleem. Het brandstoffilter heb ik inmiddels vervangen maar na ongeveer twintig minuten testrijden begon de ellende weer. De auto start eigenlijk altijd prima. Het lijkt erop dat het probleem zich pas voordoet bij een warmere auto. (alhoewel laatst had de wagen vier dagen stil gestaan en was de accu volkomen leeg terwijl hij een week later na vijf dagen stil staan prima startte, kan het een accu probleem zijn?) De foutcodes uitlezen is me nog niet gelukt. Zelf dacht ik meer in de richting van een kapotte crankshaft position sensor. Heeft iemand hier ervaring mee / een oplossing voor. Wij vinden de Jeep helemaal geweldig maar de liefde bekoeld erg snel op deze manier.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...