Spring naar bijdragen

Leo de Groot

Forum member
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Leo de Groot

  • Verjaardag 17/05/1957

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1999

Leo de Groot's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo Bastifari, Het verhaal "lambda sensoren XJ" kan ik niet loslaten. De volgende wijsheid is van een Amerikaanse XJ 1996 bezitter: "California emissions models are equipped with four oxygen sensors. 1993 through 1995 models are equipped with a single pre-converter oxygen sensor. 1996 through 1998 models are equipped with one pre-converter oxygen sensor and one post-converter oxygen sensor which is located in the back end of the catalytic converter". Groet, Leo
  2. Hallo Bastifari, Ik heb net even gesurft naar onderdelen van een XJ 1994. Zoals ik begrijp heeft jouw XJ inderdad maar één sensor, n.l. voor de kat. Op onderstaande link zie je enkel een voorsensor te koop. Ik neem aan dat de achtersensor op de XJ 1994 niet bestaat. http://www.parts.com...&model=Cherokee Met zoekwoord "sensor" Let wel, ga niet helemaal van mij opaan. het is maar een tip. Ik begin me er nu pas een beetje in te verdiepen. Misschien dat je een topic "lambda sensoren" kan starten; wordt, lijkt mij, eerder gelezen en beantwoord wordt door het forum. Er zal best wel iemand zijn van het forum die er goed verstand van heeft en uitleg kan geven over sensoren van verschillende XJ motoren. Succes! Groet, Leo
  3. Bastifari, Er zit vijf jaren verschil tussen onze XJ's. Volgens mij heeft een 94'er inderdaad geen sensor voor de kat. Wel een achter de kat, kijk maar ons op dez site volgens onderstaande link: http://www.jeep4x4center.com/sensors/cherokee-xj-sj-mj.htm Bij een XJ '94. Misschien dat iemand ander op het forum er meer over kan vertellen. Succes! Groet, Leo
  4. Hallo Forum, Vandaag 22/2 is de lambda-sensor voor de kat vervangen. En ............... opgelost het probleem. Wat hierin vreemd is dat bij uitlezing de storing verwees naar le lambda. Daarna de lambda-sensor achter de kat vervangen. Na vervanging geen uitlezing van enige storing. De Jeep bleeft slecht lopen. Door het hoge benzineverbruik en het aanhoudende stotteren dacht ik dat de oorzaak ergens anders gezocht moest worden. Wel bekend is dat bij een storing van de lambda-sensoren het bezineverbruik (uit veiligheid voor de motor) hoog is. Jeep loopt weer als een speer, veel schonere verbranding en (hoop ik) minder aan de slang. Verder met de volgende klusjes: - Deurscharnieren - El. antenne - Schakeling blower - Losgeschoten blowerslang - Gasveren achterklep - Ander velgen (misschein heeft iemand een setje in de aanbieding of een tip) Gr. Leo
  5. Hallo Bastari, Vandaag 22/2 is de lambda-sensor voor de kat vervangen. En ............... opgelost het probleem. Wat hierin vreemd is dat bij uitlezing de storing verwees naar le lambda. Daarna de lambda-sensor achter de kat vervangen. Na vervanging geen uitlezing van enige storing. De Jeep bleeft slecht lopen. Door het hoge benzineverbruik en het aanhoudende stotteren dacht ik dat de oorzaak ergens anders gezocht moest worden. Wel bekend is dat bij een storing van de lambda-sensoren het bezineverbruik (uit veiligheid voor de motor) hoog is. Jeep loopt weer als een speer, veel schonere verbranding en (hoop ik) minder aan de slang. Het geheel geeft me gelijk weer moed om een aantal versleten onderdelen (hang en sluitwerk) te vervangen. Indien bij jou tevens het bezineverbruik hoog is lijkt mij het vervangen van de lambda-sensoren geen verkeerd plan. Wie weet! Succes verder met de oplossing! Groet, Leo
  6. Beste Bastifari, Mijn XJ 2.5 Sport 1999 heeft detzelfde herkenbare problemen. Aangezien jouw topic een half jaartje oud is ben ik toch best wel benieuwd hoe je het stotteren hebt opgelost. Ben benieuwd. Groet, Leo
  7. Hallo Forum, Sinds 2004 ben ik de tweede eigenaar van een cherokee 2.5 sport uit 1999, met 150.000 op de teller. Prima kar. Ik wil er zeker nog jaren mee door. Echter de laatste maand raak ik bij ca. 2000rpm vermogen kwijt, begint heftig te stotteren en valt terug en moet dan terugschakelen. Na doortrekken van de motor, wordt er weer vermogen opgebouwd en is het probleem weg. Bij remmen valt de stationair terug naar ca. 400rpm en komt na een paar seconder weer terug op ca. 800rpm. Bij een koude motor merk je bijna niets van het gestotter. Bij een koude stationair, is na een tijdje de bestrating zwart. Het benzine verbruik is bijna verdubbeld. Kassa! Dus mengverhouding in de war. De uitlezing verwees naar de lambda-sensor; deze dan ook vervangen. Nieuwe pitten, kabels, rotor etc.; geen resultaat. Angezien dit "stotteren" vaker wordt gemeld, vraag ik mij af of iemand dit probleem heeft gehad en opgelost. Ik heb al aardig wat topics gelezen. Best wel aardig om van te leren. Aangezien het verbruik hoog is, stinkende uitlaatgassen vrijkomen, is het dan mogelijk dat er iets niet goed zit met de brandstoftoevoer? Iedere tip is welkom. Groet, Leo
×
×
  • Nieuwe aanmaken...