Spring naar bijdragen

Mathi

Forum member
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Mathi

  • Verjaardag 23/02/1981

Mathi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Mathi

    Speling diferentieel

    OK dat is duidelijk, bedankt. Als ik nu een dana 44 wil steken ipv 35, zijn er dan nog dingen waar ik rekening mee moet houden (overbrenging?), of kan ik die er gewoon onderplaatsen aansluiten en wegrijden? Mat
  2. Mathi

    Speling diferentieel

    Dat kon ik inderdaad al raden ... maar wilde toch een bevestiging, waarvoor dank. Ik sta er iedere keer weer van versteld hoe snel dit forum "werkt" Dan heb ik weer een paar vraagjes over wat er nu verder moet... - Kan ik nu het beste alleen m'n difhuis vervangen met of zonder nieuwe tandwielen? - Kan ik m'n R&P dan hergebruiken? - Is dit ook voor de doe-het-zelver te doen om de tandwielen juist te richten en regelen t.o.v. elkaar om zoemen of onnodige slijtage te vermijden? Ik heb daar al veel over gelezen en ben er al veel problemen over tegengekomen... -Is het misschien beter (en goedkoper) een nieuwe (lees 2de handse andere) achteras te zoeken en die eronder te zetten om zeker geen gezoem te krijgen. -Is het misschien nog beter een zwaardere configuratie te voorzien omdat ik op 4" verhoging met 33ers rijd? -Is er nog een ander mogelijkheid die ik nog niet vermeld heb? -Heeft er iemand richtprijzen van deze opties (want daarvan zal de keuze afhangen) Alvast bedankt, Groeten, Mathias
  3. Mathi

    Speling diferentieel

    Ik heb meer speling dan 1,5mm hoor, maar wel op de manier die Monkey beschrijft. In België zijn de normen wel weer anders denk ik, was er ieder geval op afgekeurd ... "lagers een beetje aandraaien" zei de keurmeester, maar daar ben ik niet ver mee gekomen. Heb dif ondertussen volledig gedemonteerd en de bussen van de kegeltandwielen zitten heel los in het difhuis. Hoort dit zo te zijn of moet dit perfect in elkaar schuiven zonder ruimte voor speling? (hopelijk beschrijf ik het duidelijk genoeg...) Groeten
  4. Mathi

    Speling diferentieel

    Dat was het eerste wat ik gedaan heb, lagers, krimpring en oliekeerring vervangen ... zonder resultaat ... Die lagers kunnen toch onmogelijk de speling aan het andere uiteinde van de steekas tegenhouden. Of zie ik dit verkeerd? Als je met axiale speling bedoeld dat de steekas in en uit geschoven kan worden is dit NIET mijn probleem. De steekas beweegt samen met het tandwiel op en neer in het differentieelhuis. alvast bedankt voor de reacties en het meedenken... Mathias
  5. Mathi

    Speling diferentieel

    Hey, Nochtans als ik m'n wiel boven en onder vastneem en daarmee rammel, gaat de steekas mee op en neer in het dif en zie ik die kegeltandwielen ook op en neer mee bewegen. Ik heb de wiellagers vaster en losser gezet met de plaat waarvan de bouten door de flens aangedraaid kunnen worden. Maar dit heeft geen effect op die speling. Graag advies ivm afstellen wiellagers of andere oplossing. Alvast bedankt.
  6. Mathi

    Speling diferentieel

    Hey, Mijn Wrangler 4.2 van 87 is weer afgekeurd ... voor onder andere speling op de achterwielen. Ondertussen heb ik de wiellagers vervangen, maar dat blijkt niet het probleem te zijn geweest. Alles nog eens nagekeken en er zit speling op de tandwielen (kegeltandwiel??) waar de steekassen (zonder c-clips) in uitkomen. Deze tandwielen spelen in het differentieelhuis en hierdoor zit er dus speling op de wielen. Kan ik dit op een of andere manier wegkrijgen ??? Groeten, Mathias
  7. Maak van die 90% maar 100% ... Het is inderdaad een BA10/5. Toch fantastisch dat je steeds op dit forum kan rekenen!!! Ik ga nu op zoek naar de onderdelen... mocht ik bij de (de-)montage problemen hebben horen jullie het wel... Bedankt voor de info en snelle reacties Mathias
  8. Dinsdag moet ik naar utrecht, dus kom ik voorbij Tiel ... dacht bij B&S te stoppen. Ik heb een 4.2 motor, maar welke bak daarachter zit ...??? Kan ik dat ergens terugvinden? Groeten
  9. Hallo, Ik zit met hetvolgende probleem De koppeling van mijn wrangler 1987 lekt. De olie komt ondertaan uit het koppelingshuis gedruppeld. Na wat zoekwerk op dit forum en testen bij de auto verwacht dat de slave cilinder lek is en dat ik deze moet vervangen door eerst de versnellingsbak en tussen bak te demonteren. Ik kan in het weekend gebruik maken van een brug, maar die moet 's maandags weer ter beschikking van de echte garagisten zijn. Voor ik begin te demonteren moet ik dus alle wisselstukken hebben, wat lastig is als je niet zeker weet wat er allemaal stuk is en welke types je nodig hebt voor een 1987. Mijn vraag is nu: kan er behalve die cilinder nog iets anders stuk zijn waardoor de olie wegloopt uit het koppelingshuis. En welke onderdelen moet ik bestellen (merk, type) zodat ze zeker in mijn wrangler passen. Alvast bedankt voor jullie reactie Mathias
  10. Hey, Ik ben nog op zoek naar een velg voor m'n reservewiel voor m'n Wrangler ... Ik heb nu 4 Mangels 8-spoke chrome onder de Jeep liggen. Liefst had ik dezelfde, maar mag ook een andere zijn... Alvast bedankt Mathias
×
×
  • Nieuwe aanmaken...