Spring naar bijdragen

Luc Druwe

Forum member
  • Aantal bijdragen

    1
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    2012

Luc Druwe's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Een paar maanden geleden heeft mijn koppeling het begeven. Deze is hersteld en hij schakelt nu vlotter dan voordien maar ... sinds de aanpassing heeft hij twee andere problemen waarvan ik niet weet of ze aan de koppeling gelinkt zijn. 1. Indien ik rem op de motor, terugschakelen naar een lagere versnelling, komt er een vreemde (verbrandde) geur in de auto. Die verdwijnt dan wel. 2. Indien ik lange afstanden rij (+100km) begint de volledige middenconsole op te warmen. Maar niet altijd ... Een maandje geleden heeft hij zijn onderhoud gehad, en deed ik meestal korte afstanden (minder dan 50 km) en dan was het minder. De middenconsole werd lichtjes warm maar niet irritant. Gisteren echter deed ik een trip van 200 km waarbij na 75km de middenconsole begon op te warmen tot op een niveau waar ik met moeite mijn hand kon ophouden. De ventilator stond op max snelheid en op het koudste niveau maar die was niet bij machte om de "vloer"verwarming (sarcastisch bedoeld) te neutraliseren. Welke onderdelen worden warm? Het gedeelte waarin de versnellingspook zit, inclusief het metalen gedeelte van de pook (met moeite kon ik er mijn hand ophouden. de temperatuur was hoger dan mijn handverwarming op mijn motor (en die heeft mij reeds blaren bezorgd)); Ook de kunststoffen knop van de vesnellingspook werd warm. De rechterkant van de bestuurders zetel gaf meer warmte dan de zetelverwarming als die opstaat, mijn blikje ice tea, in de cup-holder in de middenconsole) was warmer dan de koffie die ik normaal drink. Als ik met mijn hand tussen de zetel en de versnelling pook ging en het metaal van het chassis aanraakte kon ik mijn vingers er niet ophouden. De specialisten zeggen mij dat het niet aan de versnellingsbak ligt en misschien ten gevolge van de automatische reiniging van de roetfilter. Ik kan dit aannemen vooral omdat het niet altijd gebeurt, en enkel als ik lange afstanden rij en volgens Google is dit iets dat om de 1000 km gebeurt en dan wordt de temperatuur behoorlijk opgedreven. Het is dan wel raar dat ik het nu pas merk en de verhitting wel spectaculair is. Ik heb de auto reeds van 2020. bijkomende info ... verbruik is nog steeds hetzelfde tussen de 10 en 11 liter per 100 km, afhankelijk van mijn rijstijl, de motor temperatuur gaat niet omhoog. Geen rookwolken uit de uitlaat (noch wit noch zwart), de auto stottert niet. Misschien moet ik mij niet druk maken maar het is niet comfortabel rijden met een dergelijke warmte ontwikkeling vanuit de vloer. ps de linkerkant van de auto (bestuurderskant) is koel. Klinkt dit iemand bekend in de oren?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...