Spring naar bijdragen

cherk

Forum member
  • Aantal bijdragen

    14
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over cherk

  • Verjaardag 26/03/1984

cherk's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. heb nu inmiddels een andere kop en weet het moment om de bouten aan te trekken. Zit ik alleen nog met 1 vraag. Er staat in de beschrijving van de kopset dat je de kopbouten die het waterkanaal in gedraaid worden in moet smeren met een non hardening sealer. Wie weet wat daarmee bedoeld wordt en of ik dat bijvorbeeld met locktijd kan doen.
  2. ik ben inmiddels voorzien van een cylinderkop. Bedankt voor allee reacties!
  3. ik zoek nog een stel klemmetjes om het luchtfilterhuis dicht te kunnen klemmen, een antenne en een elektro motortje voor het raam in de bestuurdersdeur. Dit alles voor een Cherokee uit 1992. Wie kan me daar aan helpen?
  4. Wie weet of je in plaats van bladveren achter ook alleen dempers met springveer kunt plaatsen onder een Cherokee uit 1992
  5. je zegt geen lossen koppen. Heb je wel complete blokken dan?
  6. ja het is een Hi Outpout Waar kan ik het nummer van deze man of vrouw vinden dan?
  7. check het afstandbediening kje maar eens. Zou het ook goed eens aan kunnen liggen. Een lam knopje of een interne sluiting. Heb ik ook eens gehad. Uiteindelijk alles eruit gehaald net wat xj apeldoorn zegt, maar toen bleek het om zo`n lulligheidje te gaan.
  8. daar kom ik al een heel eind mee. Ben nu ook overtuigd dat de stoters hydraulisch zijn. heb gezien dat ze hol zijn van binnen, maar goed. Wellicht zou je het voor mij eens op kunnen zoeken dat weet ik dat in ieder geval alvast zodra ik een andere kop heb.
  9. ik wil me best even voorstellen. Kan alleen niet vinden waar ik dat moet doen. De overweging heb ik inderdaad gedaan om een compleet blok te kopen, het liefst zou ik een complete Cherokee erbij kopen voor onderdelen. Echter is een budget een heel eind erdoor. Ten eerste ben ik met die auto zwaar opgelicht waardoor ik een aardig ben verloren in principe. Daarnaast is er nu al weer voor € 500 aan onderdelen aangeschaft om hem weer lopend te krijgen waardoor het budget nu toch echt erdoor is. Vandaar dat ik me nu richt op wat ik echt nodig ben en dat is een andere kop... Maar het idee is niet verkeerd:D
  10. De kop van mijn Cherokee is gescheurd, de zetels zijn veel te ver ingesleten en de geleiders zijn veelal ovaal geworden. Daarom ben ik op zoek naar een kop die wel in goede staat is. Het liefst eentje die al voorbereid is op LPG, maar dat is voor mij niet het belangrijkste. Het gaat mij erom dat die goed is, zonder scheuren en uiteraard niet extreem krom. Dus mocht er iemand zijn dan hoor ik het graag.
  11. kan je er via de grill niet bij?
  12. bedankt voor de reacties tot zover. Ik heb eens een foto opgezocht van de serie die ik heb gemaakt tijdens de reparatie. Volgens mij zijn het gewone klepstoters aangedreven door een onderliggende nokkenas misschien, maar echt hydraulisch ziet het er niet uit:huh: Kan niet echt vinden hoe ik een foto moet opladen, maar als ik het me lukt zal ik hem erbij zetten. Andere vraag dan? Is er iemand die weet met wat voor moment in Newton Meter de kopbouten vast gezet moeten worden en welk type vet ik moet gebruiken voor die bouten.
  13. hoezo kan je die niet stellen? Stellen die kleppen zichzelf dan?
  14. Beste medeforum leden, sinds enige tijd ben ik de trotse eigenaar van een Cherokee Limited uit 1992. het is een 4 ltr injectie. Ik heb geen idee of dit een MJ of een XJ is, maar heb wel een paar vragen over deze auto en met name over het vervangen van de koppakking waar ik nu mee bezig ben. Ik heb de kop er nu af en mij is opgevallen dat de waterkanalen in de kop dicht geroest zijn door de loop der tijd. Nu lijkt het erop dat de pakking juist op die plekken langzaam is gaan door roesten of juist dicht roesten, dat is wat ik me juist af vraag; Horen er waterkanaal-gaten in de koppakking te zitten, want in de nieuwe die ik heb zitten ze niet.... En als ze er dan niet in horen te zitten, hoe wordt de kop dan gekoeld? Een andere vraag is hoe ik straks de kleppen moet gaan stellen. Ik heb gezien da het hier gaat om een blok met ouderwets klepstoters en tuimelaars, maar hoe stel je die af. Ik ben gewent ze met een stelmoer af te stellen, maar in dit geval zie ik alleen maar 1 bout die de tuimelaar vast houdt en verder niets. Kortom hoe moet dit en wie weet de afstelling van zowel in, als uitlaat? Dan de laatste vraag: wie weet met hoeveel Newton meter ik de kopbouten aan moet draaien? In de bijgeleverde beschrijving van de nieuwe koppaking staat dat de kopbouten die het water kanaal ingedraaid worden, een zekere non-hardening sealer nodig zijn. is er iemand die weet wat daar mee bedoeld wordt? Alvast ontzettend bedankt voor de moeite. P.S.: ik zal me later wel ergens voorstellen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...