Spring naar bijdragen

frovekamp

Forum member
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over frovekamp

  • Verjaardag 04/01/1959

frovekamp's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. frovekamp

    krijgertje

    Hoi 78wrangler vandaag aan het meten geweest en van alles los gehad. Op gegeven moment verdacht ik de bobine. draden los en direct spanning er op en onderbreken . geen vonk? ik had nog een tweede liggen en die geprobeerd ook geen vonk. nog een keer probeeren (Hoogspannings draad dichter bij chassis) en toch vonk. alles leek goed. dan maar weer alles in elkaar en starten en lopen. niks veranderd dus en de nutter bypass toch goed gedaan ! ik denk een slecht contact ergens of de 4 polige connector bij het kastje onder het water tankje zat er niet goed in. beetje moeilijk bereikbare plek ook. een ieder die hiermee gehopen heeft bedankt. Ik ga nu alle overbodige sensor bedrading en slangetjes eruithalen om een lekker overzichtelijke motor te krijgen. weet nu hoe alles werkt (ook handig bij pech onderweg) groetjes Frank www.niikuled.eu
  2. frovekamp

    krijgertje

    Voor dat ik ga meten (vandaag regende het) zit ik nu savonds het schema en de tests te bestuderen. ik heb daar nog wat vragen over. Als ik het goed begrijp krijgt de bobine spanning via een weerstand van 1,35 ohm zodra het contact aanstaat? Als er gestart wordt , wordt die weerstand tijdelijk overbrugd door het doorzetten van S en I op het start relais (waarschijnlijk voor een wat sterkere vonk tijdens het starten)? De ECU krijgt ook spanning op D1 tijdens het starten? waarom? daarna geeft de distributer zijn signalen door aan de ECU en deze gaat op zijn beurt de bobine onderbreken via uitgang D4? in de test beschrijving kan ik 1 ding niet thuisbrengen? in punt 6 staat "connect ohmmeter between coil positive term. and dash connector FW" FW kan ik niet vinden in het schema? ik neem aan dat als ik op F2 of AV meet , dat ik dan meet wat er bedoeld wordt (de weerstands draad)? Punt "SPLICE L" waar kan ik dat vinden onder de motorkap? veel vragen, en ik denk dat ik met dit duidelijke verhaal en tekening er wel uitkom maar mischien kan je hier nog antwoord op geven? zijn ook goede "understanding" weetjes voor andere rijders. alvast bedankt groetjes Frank www.niikuled.nl
  3. frovekamp

    krijgertje

    Bedankt nog voor deze informatie Ik ga er mee aan de slag. Ik laat nog weten of het gelukt is nog even wat reclame www.niikuled.nl groetjes Frank
  4. hoi heb hetzelfde probleem heb wel een schema maar daar is ook niet duidelijk wat de plus is? lijkt erop dat alle plus draden Geel zijn! Bij jij er uit gekomen?
  5. frovekamp

    krijgertje

    Hallo Forum lezers Ik heb ondertussen de nutter bypass gedaan. alles dubbel gechecked en geen vonk. dan maar fouten uitsluiten, dus eers checken of ik 12 volt heb op het ontstekingskastje en de bobine. daar ging het al raar. zie foto onder ik nam aan dat rood de plus is na het contact en grijs de min van het kastje. stekkers van het kastje even losgehaald en lampje op de rode draad en de massa. Geen licht bij het aanzetten van contact. Toen het lampje tussen de rode en de grijze draad. bij het aanzetten van het contact begint de start motor te lopen en die stopt ook niet meer na het uitzetten (stop pas als ik het lampje verwijder) Hoe kan dit?? is de grijze niet de min? (is de min de massa van het kastje?) iemand een sugestie (waar zit de plus en de min op?) waar moet ik nog meer op letten na de bypass om een vonk te krijgen? www.safat.nl/jeep.htm
  6. frovekamp

    krijgertje

    Vooruitlopend op de Nutter bypass het volgende vraagje. Ik heb geen stroboscooplamp om de onsteking af te stellen. Weet iemand een truckje om deze af te stellen zonder zo"n lamp. ik deed het bij een opel admiraal 6 cilinder gewoon met een 12 volt lampje, maar dat was een contact puntjes onsteking. de 4,2 jeep heeft waarschijnlijk een electronishe opnemer (nog niet gekeken) alle sugesties zijn welkom. By the way de carburateur (zie de foto op www.safat.nl/jeep.htm) zit weer in elkaar. binnenkort weer erin zeten en ik moet nog een waterslang repareren/inkorten.
  7. frovekamp

    krijgertje

    500 is inderdaad wel een beetje veel. Ik zou nog wat foto's zetten op het forum. welnu hier zijn ze http://www.safat.nl/jeep.htm Ik ben begonnen met de carburateur schoon te maken en daarna wil ik de nutter bypass doen. de beschrijving is me niet geheel duidelijk. er staat ergens dat je de stappen motor geheel "in" moet laten gaan? "in" in het carburateur huis of in zijn eigen huis? verder lees ik dat je bij het terug plaatsen moet oppassen dat de naalden niet weer naar binnen gaan. dit zou dus betekenen dat ze zo ver mogelijk in de carburateur moeten. maar gezien de werking lijkt me het mengsel dan het minst rijk, tewijl ook ergens staat dat het mengsel zo rijk mogelijk moet zijn. of begrijp ik de werking van de carburateur niet? anyway er van uitgaande dat ze zo ver mogelijk in de carburateur moeten heb ik de naalden er vo ver mogelijk uitgetrokken. dan blijkt dat ze voorbij hun geleider zitten (zie foto) dit is neem ik aan ook niet de bedoeling? 1 stapje terug? of gebeurd dat vanzelf als het kogeltje in het midden tegen het de achterkant van het gaatje komt? veel vragen en er zullen er nog wel meer komen. ik hoop dat jullie me een beetje helpen. Ik ben zelf op technisch gebied een snelle leerling en hoop dan ook in de toekomst weer anderen te kunnen helpen.
  8. frovekamp

    krijgertje

    Hallo Ab het boek is volgens mij chilton (weet niet zeker want licht thuis en ik zit nu op het werk) werk = www.niikuled.com (of reclame maken mag zeker niet op dit furum ) ik vond trouwens een zeer nuttige site voor wat betrefd de jeeps http://www.autozone.com/az/cds/en_us/0900823d/80/1f/dd/f6/0900823d801fddf6/repairInfoPages.htm staan hele handboeken op en andere nuttige sleutel tips. verder las ik op het forum wat discussies over een nieuwe carburateur voor de 4.2 en de prijzen daarvan tussen 500 en 900 euro op de volgende site vond een carburateur die volgens mij geschikt is voor de 4.2 motor voor maar 180 euro plus verzendkosten. http://thejeep.com/shop/HARD+PARTS/FUEL+%252526+INTAKE+SYSTEM/CARBURETORS/BBD4.2S/NEW+BBD+REPLACEMENT+CARB+2+BBL+1978-86+CJ%2C+1981-91+SJ%2C+NON+STEPPER+MOTOR.html ik zal even melden als de fotos ergens zichtbaar zijn wordt waarschijnlijk op mijn eigen server met een link op het forum groetjes Frank
  9. frovekamp

    krijgertje

    Bedankt Ab erg nuttige tip ik ga eerst de carb eens goed schoonmaken (mag wel naar 3 jaar stilstand) vond het heel wat dat ie binnen een half uurtje weer liep. na schoonmaken even kijken wat hij doet en dan de modificatie doen Ik heb er een handboek bij gekregen en zal daar wel in kunnen vinden wat allemaal overbodig is na de modificatie. sensors en slangetjes etc. of heb je daar ook nog tips over. en hoe word de vervroeging geregeld ? electronisch? zal ook wat fotos maken. zet ik die gewoon in een bericht? of is er een speciale plaats voor foto's (kon ik niet vinden) groeten Frank
  10. frovekamp

    krijgertje

    Hallo leden Ik ben vandaag nieuw op de site en hoop dat jullie me kunnen helpen met wat Jeep vragen. Ik heb van een kennis een wrangler laredo 4.2 bj '89 gekregen. zonder papieren maar geen probleem want ik heb een groot stuk land en wil hem alleen voor off-road gebruiken. de Jeep had 3 jaar stil gestaan maar na het opladen van de accu, het vervangen van het doorgerotte benzine filter, water in de radiator en olie check wilde de Jeep met wat scheuten benzine rechtstreeks in de carburateur wel starten. eerste vraag: na het starten blijft de jeep met wat gas lopen maar loopt niet stationair! kan een aantal maal goed starten en zelfs een stuk gereden maar dan wil hij opeens weer helemaal niet meer starten (zelfs met benzine of ether in de inlaat niet) wat kan dit zijn? Als de bobine spanning heeft en er is een vonk dan zou hij toch moeten lopen met een scheut benzine in de inlaat? of zijn er meer zaken om op te letten.? 2e vraag: Ik vind het gebeuren rond de motor erg complex. Erg veel lucht slangetjes en sensoren. mijn vraag , kan ik het gebeuren daar allemaal veel simpeler maken, b.v. de emissie control vind ik niet nodig bij een non road legal cross auto. ook andere sensoren vraag ik me af of ik die zomaar weg kan laten. dus eigenlijk hoe kan hij zo kaal mogelijk worden. sugesties of een goede site van iemand die zoiets deed altijd welkom. ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat met een andere carburateur en vacuum vervroeger het hele computer gebeuren weg kan. (zoals in mijn vroegere opel admiral 6 cilinder) oh ja ik heb een dak en deuren te koop en nog wat spul maar het staat wel in Zuid spanje :-) Groeten Frank Rovekamp
×
×
  • Nieuwe aanmaken...