Spring naar bijdragen

sverige

Forum member
  • Aantal bijdragen

    25
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over sverige

  • Verjaardag 20/07/1956

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.sandraberg.nl

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    sweden

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Patriot
  • Bouwjaar
    2008

sverige's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. hallo , Ik ben opzoek naar een paar originele dakdragers van Mopar, voor de patriot. Deze zijn alleen in amerika te bestellen. Iemand die nog een paar gebruikte heeft en deze wil verkopen of weet waar ze tekoop zijn in europa.? gr frans
  2. KIJK EENS HIER http://www.obd-codes.com/trouble_codes/ Uo101=? Pob01=? P2302=Ignition Coil A Sec Circ P2122=Throttle/Pedal Pos Sens/Switch D Circ Low Input P2127=Pedal Pos Validation Switch 2 Low P2640=Torque Management Feedback Signal A Hi Pending codes : may not indicate a faulty component in the vehicle P0801=Reverse Inhibit Control Circuit Malfunction P0b01=No Definition Available P2302=Ignition Coil A Sec Circ succes ermee
  3. hallo ik heb een patriot 2.4 cvt fd1 uit 2007 km stand 109.000. Een jaar geleden heeft men de lambda sonde vervangen. Heeft 2 mnd geleden een grote service beurt gehad waarbij oa alle olieen vervangen werden. 2 weken na de beurt kreeg ik een melding op het dashbord , er ging een oranje lampje branden met een motor symbool (code Po420). Buiten de auto rook je ook een luch van verbrand plastiek of rubber, als je er goed voor stond. Er is toen een meting verricht en men zei dat er een sensor vervangen moest worden. Zo gezegt zo gedaan...code gereset...sensor vervangen en na enkele weken kreeg ik weer dezelfde melding...vervolgens werd de vlg sensor vervangen....etc. Nu kreeg ik onlangs weer dezelfde melding ,in de garage konden ze niets ontdekken. De uitlaatgas waarden zijn goed, en er is naar de katalisator gekeken met een kamera. Aan de katalisator was verder niets aan te zien. Nu krijg ik het voorstel om de katalisator te vervangen, maar ze kunnen niets garanderen, ( kost 1000 euro). Het rare van dit alles is dat na verloop van tijd de lamp zelf uitgaat, maar de code blijft wel uitleesbaar met een OBD2 meter. Als ik zelf de code reset blijft hij uit ongeveer een 400km uit en springt dan weer aan,incl. het waarschuwingslampje. Terwijl de uitlaatgas waarden goed zijn.! Vraag: 1 Ligt dit toch aan de kat. maw kapotte kat. terwijl de waarden goed zijn? ...is dit mogelijk? 2 Kan dit aan andere motor olie liggen ( had eerst 5w-40...nu 0w-40) zie http://www.obd-codes.com/p0420 "causes". 3 Of een andere oorzaak. Ik heb zelf al de andere " oorzaken" uitgesloten.behalve de motor olie. Is een vervelend iets want ik krijg de auto zo niet door de keuring, en maak nogal wat km tussen Ned. en Zweden. Kan het dus niet hebben dat het lampje elke keer gaat branden ( er kan nl ook een andere fout optreden die gemeld word ,en dan niet zichtbaar word)... Bvd frans
  4. hej een vraagje...is het mogelijk om een groter band op de patriot te leggen dan de standaard 215/60 R17. Zo ja ...welke maat is nog acceptabel en heeft dit nog gevolgen mbt traction control,ABS,ESP,snelheids opgave etc... volgende vraag is op welke plaats ik de kleurcode van de auto kan vinden!! bvd frans
  5. hallo...wat dit tikken betreft kan het niet aan de ABS liggen....zie hier ,dit stond in de handleiding. When the vehicle is driven over 7 mph (11 km/h), you may also hear a slight clicking sound as well as some related motor noises. These noises are the system performing its self-check cycle to ensure that the ABS working properly. This self-check occurs each time the vehicle is started and accelerated past 7 mph (11 km/h).
  6. hallo....ik heb deze week een jeep patriot limited cvt '08 gekocht ,nadat mijn cherokee na vele jaren van goede dienst er de geest aan had gegeven....jammer. Nu blijkt dat er geen handleiding bij de auto aanwezig is. Kan mij daar misschien iemand aan helpen,of suggesties voor andere mogelijkheden om er een te bemachtigen.!! bij voorbaat dank
  7. hej heb het even nagekeken en iid daar zat de zekering, heb hem eruit gehaalt en zuiver gemaakt . Nu werkt weer alles. thanks
  8. oki bedankt allemaal ...heb inmiddels al alles ontvangen
  9. hej tijdens het starten van de m'n auto XJ'95 HO bleef mijn "check engine" lampje branden ,en de volt meter zakte tot in het rood. Daarna 20 meter gereden auto afgezet en weer gestart, en alles was weer normaal! Daarna een rit van 50km gemaakt en 1 uur gewinkeld toen was er geen probleem. Daarna een ritje van 2km en 30 min gewinkeld en toen weer hetzelfde probleem,'check engine' Weet niet of dit met de koude te maken heeft,vannacht was het hier -20, maar ja vorige week -27 en had er toen geen last van. Nu had ik de code uitgelezen en geeft hij aan code 35, dat betekend "check coolingfan relais and electric circuit". Nu is mijn vraag waar kan ik het relais ergens vinden?en kan dit evt met de kou te maken hebben? Bij voorbaat dank
  10. hej ... ik heb op internet en het forum gezocht naar een serviceboekje / handleiding voor een liberty 2006 maar kan hier niets over terug vinden . Kan iemand mij hier misschien aan helpen, weet niet of deze zo "te verkrijgen" zijn, of alleen via de auto geleverd worden. gr
  11. En wat Doeschot verteld kan dit ook een oorzaak zijn ,kortsluiting in de dikke massa kabel? Kan ik nu ook wel vragen ...het er uithalen van de lichtschakelaar is dit alleen mogelijk door het verwijderen van het instrumenten paneel( zo heb ik het altijd gedaan) of is er nog een andere manier.?
  12. het knettert een beetje en gaat aan en uit een paar keer en dan blijft hij gewoon aan.(tot nog toe) Af en toe trek ik ook wel eens aan de schakelaar ven dan werkt het ook weer maar dit kan ook toeval zijn. De lampen doen het altijd weer voordat je de kans hebt om afteremmen en te stoppen, is dus moeilijk te controleren.
  13. hallo.....welkom iig ,maar waar moet ik dit dan ongeveer zoeken?
  14. Hallo het is zeer moeilijk te zeggen wat er nu precies uitvalt omdat je er nogal van schrikt en alles ineens donker is. Dan heb je al genoeg aan de situatie om de auto op de weg te houden. Maar we weten iig dat de dashboard verlichting en het dimlicht iig uitvallen. Weet niet wat het grootlicht doet. Het is niet tezien (omdat we rijden) of ook de stadslichten of de achterlichten uitvallen. De schakelaar links op het dashboard is al een paar keer vervangen maar toen was het duidelijk dat het deze was .Nu twijfel ik nl. Deze kan ik zelf makkelijk vervangen maar als het iets in de bedrading blijkt te zijn dan is het een andere zaak,vandaar dat ik eerst de oorzaak moet en wil weten.
  15. hallo heb weer hetzelfde probleem gehad en nog maar eens de stuurkolom blood gelegd maar ik kan nergens een stangetje vinden dat naar een schakelaar gaat. Het enigste wat ik hoor en voel bewegen is een relais net onder het dashboard aan de rechtse kant vd stuurkolom. Deze hoor je klikken en beweegd(van binnen) als je de grootlicht schakelaar en of de trekschakelaar links vd stuurkolom uittrekt. Wat kan dit dan toch zijn...!!!!! heb een XJ '95 4 ltr HO
×
×
  • Nieuwe aanmaken...