Spring naar bijdragen

Joop Stok

Forum member
  • Aantal bijdragen

    6
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Joop Stok's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Beste Jeep liefhebbers, Sinds enige tijd heeft mijn Wrangler uit 1992 - een stroker fors getuned waarvan de motor bijzonder mooi en regelmatig loopt last dat toerenteller na enige tijd onregelmatig heen en weer schiet ( 0-6000 tpm ), hoofdzakelijk na wat langere afstanden als de motor warm is. ( Net een rit van 2000 km Autobahn probleemloos achter de rug ) Er is
  2. Wie o wie kan mij helpen aan een fan shroud ( plastic kap achter radiator waar ventilator in draait ) voor mijn Wrangler 4.0 liter uit 1992. ( dus geen 2.5 liter deze past niet ) Helaas is de originele gesneuveld. Graag wel een fatsoenlijk exemplaar dus geen verzaagd geval. Bel ( 065152488 ) of mail me. Mvg Joop Stok
  3. Heb je die krukas voor de 4.2 nog liggen en zit er niet te veel schade op de auxiale lager zijde ? Met vriendelijke groet, Joop Stok
  4. Vraag Oilpan 4.0 - 258 motor

    Beste mensen.

    Ben mijn 4.0 succesvol aan het ombouwen naar een 4.6 liter.

    Heb daarbij natuurlijk een 258 motor (uit 1974) gekocht.

    Wat blijkt nu : Ben de oilpan aan het vergelijken deze is qua profiel identiek aan mijn 4.0 liet doch een -/- 8 cm lager.

    Dit zou inhouden dat de 258 veel minder olieinhoud had dan mijn 4.0.

    Is dit juist ? en hebben jullie ervaring met het gebruiken van de oilpan van een 258 voor een 4.0 liter.

    Het scheelt me flink wat grondspeling.

    O, ja ik ga wel een oliekoeler gebruiken, dus mocht door de mindere inhoud de olie warmer worden, dan wordt dit gecompenseerd.

    Groetjes, Joop Stok

  5. Tja stom van mij, Ik heb inderdaad eens de foto's bekeken die ik heb gemaakt van de opbouw van het chassis en........ misser, dit komt mij niet snel voor. Eens moet de eerste keer zijn. Ga aan de slag en ben benieuwd wat het resulaat is. Bedankt, Joop
  6. Beste Menno, Ik heb een bodylift kit gemonteerd. De trackbar is reeds los, dus daar ligt het niet aan. Ik ben het trouwens niet met je standpunt eens dat een bodylift geen invloed heeft op de trackbar. Dit is alleen het geval bij een suspensionlift. Immers de afstand tussen de Dana as en de carosserie wordt groter ( een inch ), aldus neemt dan ook de ( diagonale ) lengte toe van de trackbar toe en gezien dat deze een vaste lengte heeft tussen de as en het vaste bevestigingspunt aan de carosserie kom je dus ook lengte op je trackbar te kort. Mmmmm een beetje technisch maar desalniettemin interessant. Ik neem aan dat andere "slachtoffers"daar toch ook ervaring mee hebben. Groetjes, Joop
  7. Beste mensen, Ik ben in het bezit van een YJ uit 1992. Eerste eigenaar ( zelf uit Canada laten importeren in die tijd door de HAI ) Prachtige Jeep, echter ook de tand des tijds heeft aan het chassis gevreten. Uit elkaar dus, stralen scoperen en poederen etc. Gelijk de assen aangepakt en voorzien van de nodige hardware bij Maasbach. Originele velgen voorzien van 31'' banden en carosserie op het chassis geplaatst met 1'' spacers ( body lift ) Hier begon het probleem : nadat de carosserie op het chassis gemonteerd was bleek dat de achteras ten opzichte van de carosserie 5 mm ( is 10mm naar één zijde ) uit lijn te staan. ( Een achtervelg/band staat dus te veel naar rechts ) Ik dacht dat door de bodylift de carosserie niet recht stond, echter bij alles nameten bleek óók zo te zijn ten opzichte van het chassis. Voor de zekerheid de bladveren (origenele ) verwisseld rechts om links, dit bleek ook geen resultaat op te leveren. Gisteren heb eens gekeken als ik trekspanning zet op één kant van de as wat er 'zou gebeuren. Resulaat goed, de as komt dan perfect onder één lijn met het chassis/carosserie. Echter de trackbar ( die ik nog 15 mm moet verlengen door de 1'' lift ) moet dan deze spanning er in houden en dat lijkt mij niet de bedoeling. Wie heeft hier ervaring in en of een oplossing voor. Ik kom er even niet uit Graag jullie reactie. Met vriendelijke groet, Joop
×
×
  • Nieuwe aanmaken...