Spring naar bijdragen

Range

Forum member
  • Aantal bijdragen

    3
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Range's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Ja, ik weet zeker dat ik een 2.5 TD van VM heb, deze ken ik inmiddels wel. Heb ondertussen ook al definitief vastgesteld wat de oorzaak van het probleem (het niet vlot op gang komen) is. Het inlaatmanifold zit niet luchtdicht tegen de cilinderkoppen gemonteerd, hierdoor krijgt de motor niet zijn volledige turbodruk binnen. Daar de VM motor van zichzelf al vrij lawaaiig is, hoor je hem ook niet suizen. Het viel mij pas op toen ik een moertje van het inlaatmanifold halverwege het tapeind (dus los) zag zitten, waarna ik met een voelermaat kon constateren dat er plm. 0.7mm ruimte tussen manifold (of de pakking daarvan) en de eerste cilinderkop zat. Heb het manifold iets vaster kunnen zetten (kon helaas niet bij alle moeren), nu trekt hij een stuk beter. Ik zal op termijn toch nog even de boel gaan demonteren, en het geheel van een nieuwe pakking voorzien. Voorlopig vind ik hem alweer een stuk beter rijden zo, dus het heeft wat mij betreft nog geen haast..
  2. Ik was al bang dat er hier helemaal geen dieselrijders waren... Bedankt voor je reaktie, nu weet ik tenminste zeker dat ik ergens een mankement heb. Heb laatst nog even vluchtig een blik in de motorkap geworpen, en heb het vermoeden dat het probleem misschien ook wel in de variabele roetstop kan zitten. De turbo blaast namelijk wel, maar is wel behoorlijk vet uitgeslagen, en het mengsel van gecomprimeerde vette lucht zou uiteraard het membraan van de variabele roetstop aangetast kunnen hebben. Dan is er dus wél turbodruk, maar krijg je geen extra diesel ingespoten...
  3. Ik heb de indruk dat mijn -zojuist aangeschafte- Cherokee 2.5TD slecht trekt. Met slecht trekken bedoel ik het doortrekken boven de 2500rpm, dus vooral het accelereren op de snelweg. Tot een kleine 80km/h gaat het redelijk, maar het kost enige moeite om op 120 km/h te komen, uiteindelijk haalt hij het wel, en ook 130 lukt nog wel eens.(ligt een beetje aan de hoeveelheid tegenwind) Daar ik reeds goede ervaringen heb met bovengenoemde diesel in 2 Alfa's die ik eerder had, valt het mij een klein beetje tegen. Uiteraard is de Jeep een heel ander type auto, maar ik dacht dat ik toch zeker wel een 150-160 zou moeten kunnen halen. (heb ook al eens in een Dodge Ram met VM motor gereden, en die trok echt een stuk beter) Ik heb zelf dan ook de indruk dat het ook beter zou moeten kunnen, maar weet nog niet direkt waar ik het moet zoeken. Heb even wat gecheckt, turbodruk is OK, remmen lopen niet aan, auto rolt soepel. Na wat neuzen op het internet kwam ik erachter dat sommige modellen met distributietandwielen zijn uitgerust, maar ik vind ook informatie over VM motoren welke -met name- in Chrysler en Dodge gebruikt zijn, en die voorzien zijn van een distributieketting. Nu heb ik ook gelezen dat het inhouden van de motor veroorzaakt kan worden door een opgerekte ketting (timing verloopt), en dat het een voorteken is van een brekende ketting. Heb ik dus eigenlijk 2 vragen: - weet iemand zo of mijn '95 Cherokee een distributieketting heeft, of dat deze met distributietandwielen uitgerust is? - wat zou evt. een andere oorzaak van het inhouden kunnen zijn?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...