Spring naar bijdragen

Ed de Rooij

Forum member
  • Aantal bijdragen

    3
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Ed de Rooij

  • Verjaardag 15/09/1961

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    rotterdam

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1993

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Ed de Rooij's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Update: Na wederom heel veel denk-uren ben ik de avond voordat ik op pad zou gaan voor een ander stuurhuis de boel nog maar eens goed gaan bekijken. van vele kanten verschillende tips en adviezen en ervaringsverhalen gekregen en ikzelf bleef maar vasthouden aan het idee dat de vloeistof simpelweg niet of amper circuleert in de pomp waardoor deze geluid gaat maken en als je maar lang genoeg wacht, ook zal vastlopen. De inmiddels vervangen hogedrukleiding was al open en 100% goed. In de retourleiding (die met slangeklemmen vast zit) zag ik een knik, waarschijnlijk van het verbuigen om bij de andere te kunnen komen met de steeksleutel! Jawel dacht ik...dáár zal je volgens mijn verstoppingstheorie de oorzaak hebben dus die heb ikook vervangen. Maar helaas. Toen de hogedrukslang weer losgedraaid van het stuurhuis en goed gekeken naar het gaatje wat in de in de aansluiting zou moeten zitten volgens mij en daar zag ik dus geen gaatje! Drooggedept en met een punttangetje wat rubber restjes verwijderd! Nog steeds kon ik niet echt een gaatje ontdekken, niet na voorzichtig prikken met een puntig voorwerp, niet na harder prikken. Toen eerst de proef op de som genomen en de kant van de hogedrukleiding die het stuurhuis in gaat in het reservoir van de pomp gehangen zodat de vloeistof in elk geval kon circuleren búiten het stuurhuis om en gestart.. Direct een soepel snorrende stuurpomp die blijkbaar gretig zijn vloeistof circuleerde! Nu was het zeker. Ik ben uiteindelijk naar huis gereden en mijn accutolletje met klein boortje er in gehaald. Ik heb het gaatje behoedzaam uitgeboord, restjes verwijderd, alles aangesloten, voorkant van de straat gekrikt en reservoir bijgevuld. Na starten direct een bekrachtigd stuur met stille pomp en een systeem dat zich binnen enkele minuten gemakkelijk liet ontluchten. Daarna de wagen van de krik af en probleemloos!! Een verstopt stuurhuis! Op naar de APK en dan naar Frankrijk! De eerste stuurpomp is gewoon gangbaar en ongetwijfeld dus niet eens verrot geweest. De aanschaf van de tweede met slang voor 180 en die er nu opzit was dus zinloos en tussendoor nog eentje van een ZJ voor een paar tientjes op de kop getikt ligt ook nog op de plank. BETER ERMÉÉ VERLEGEN DAN ER ÓM VERLEGEN zei mijn moedertje altijd. Vriendelijk dank. en tot een volgende keer. grtz Ed
  2. Hey Masis, bedankt voor de heldere reactie! EErst maar eens zorgen dat er een ander stuurhuis onder komt en dan heb ik inmiddels 3 stuurpompen dus daar zal het neit aan liggen. Dat demonteren van het stuurhuis klinkt wel heel simpel. Das prettig om te lezen! Kan waarschijnlijk morgen een stuurhuis ophalen. Weet je per ongelijk of een uit ZJ ook past in mijn XJ? Wordt vervolgd!
  3. Hallo. Ik heb sinds kort een Cherokee 4.0 H/O Jamboree uit 93. Voor de apk moest o.a. de lichte lekkage van de hogedrukleiding van de stuurpomp gerepareerd. De stuurbekrachtiging werkte perfect. En van je fouten kun je leren: ik heb de leiding geprobeerd te repareren door de perskoppeling af te zagen (ja sorry, ik weet het. uit den boze natuurlijk achteraf gezien) en vervolgens met een felsrandje en slangenklem de boel weer vast te maken. Ik ben een proefrit gaan maken en werd blij want alles werkte naar behoren tot na 10 minuten de boel ineens is geëscaleerd. Resultaat: Stuurbekrachtiging viel weg en grote rookwolken achter de auto. Dit kwam door ernstige bekrachtigingsvloeistoflekkage die vlam vatte op het hete blok onder de kap. Verder wat lichte brandschade hier en daar en een heftig rokende en jankende stuur-bekrachtigingspomp. Anwb gebeld en die heeft de slang nagekeken, opnieuw vast gezet etc.reservoir bijgevuld. Weer de motor starten maar er was geen enkele activiteit te zien in het vloeistof reservoir, een pomp die weer begon te janken en geen stuurbekrachtiging! Diagnose: pomp droog gedraaid en dus kapot. Jeep Op de oplegger naar de garage. Daar heb ik de stuurpomp gedemonteerd en wat me opviel is dat die tóch gewoon gangbaar was. Enfin. Andere stuurpomp gescoord inclusief de hogedruk leiding en alle bijkomende brandbeschadiging hersteld. (wat versmolten draad vervangen en een vacuurmleiding van de brandstof injectie) Pomp gisteren gemonteerd maar nog steeds dezelfde klacht.: Geen stuurbekrachtiging, geen beweging of ander leven waarneembaar in het reservoir en na 20 seconden gaat de pomp herrie maken dus motor als de sodemieter uit. De leidingen op het stuurhuis bekeken en het leek alsof de retourleiding wat geknikt was door duwen of verbuigen door het sleutelen enzo waardoor mijn verstoppingstheorie leek te kloppen. Ik weer even blij en een andere leiding gefabriceerd en gemonteerd maar nog steeds hetzelfde resultaat hoewel er nu een heel klein beetje leven het reservoir waarneembaar was. Maar toch weer na korte tijd meer herrie uit de pomp. Ik ben er van overtuigd dat er geen/amper vloeistof circuleert in de pomp, maar waardoor?? Na heel lang er over denken lijkt dit een goeie: ik had natuurlijk NOOIT die hogedrukleiding moeten doorzagen en er met een slangeklem aan gaan kloten. ik vrees dat er bij het zagen van de leiding metaaldeeltjes in de vloestofleiding is gekomen en zo in het stuurhuis. heeft iemand een afbeelding van het stuurhuis van bovenaf gezien zonder de beide (hogedruk,- en de retour) leiding erop geschroefd.? Ik zie namelijk bij de ene leiding netjes een gaatje dat open is/lijkt maar bij de ander niet (want ook vloeistof er in.) Kan er uberhaubt iets verstopt raken in het stuurhuis ZONDER dat dit desastreus is? Kan dit gezaag van de leiding de klachten veroorzaakt hebben? Is het stuurhuis vervangen te beetje doen? en waar vind ik er eentje? En nu?? Ik hoop op reacties en tips. MVG Ed
×
×
  • Nieuwe aanmaken...