Update: Na wederom heel veel denk-uren ben ik de avond voordat ik op pad zou gaan voor een ander stuurhuis de boel nog maar eens goed gaan bekijken. van vele kanten verschillende tips en adviezen en ervaringsverhalen gekregen en ikzelf bleef maar vasthouden aan het idee dat de vloeistof simpelweg niet of amper circuleert in de pomp waardoor deze geluid gaat maken en als je maar lang genoeg wacht, ook zal vastlopen.
De inmiddels vervangen hogedrukleiding was al open en 100% goed. In de retourleiding (die met slangeklemmen vast zit) zag ik een knik, waarschijnlijk van het verbuigen om bij de andere te kunnen komen met de steeksleutel! Jawel dacht ik...dáár zal je volgens mijn verstoppingstheorie de oorzaak hebben dus die heb ikook vervangen.
Maar helaas. Toen de hogedrukslang weer losgedraaid van het stuurhuis en goed gekeken naar het gaatje wat in de in de aansluiting zou moeten zitten volgens mij en daar zag ik dus geen gaatje! Drooggedept en met een punttangetje wat rubber restjes verwijderd! Nog steeds kon ik niet echt een gaatje ontdekken, niet na voorzichtig prikken met een puntig voorwerp, niet na harder prikken. Toen eerst de proef op de som genomen en de kant van de hogedrukleiding die het stuurhuis in gaat in het reservoir van de pomp gehangen zodat de vloeistof in elk geval kon circuleren búiten het stuurhuis om en gestart.. Direct een soepel snorrende stuurpomp die blijkbaar gretig zijn vloeistof circuleerde! Nu was het zeker. Ik ben uiteindelijk naar huis gereden en mijn accutolletje met klein boortje er in gehaald. Ik heb het gaatje behoedzaam uitgeboord, restjes verwijderd, alles aangesloten, voorkant van de straat gekrikt en reservoir bijgevuld. Na starten direct een bekrachtigd stuur met stille pomp en een systeem dat zich binnen enkele minuten gemakkelijk liet ontluchten. Daarna de wagen van de krik af en probleemloos!!
Een verstopt stuurhuis!
Op naar de APK en dan naar Frankrijk!
De eerste stuurpomp is gewoon gangbaar en ongetwijfeld dus niet eens verrot geweest. De aanschaf van de tweede met slang voor 180 en die er nu opzit was dus zinloos en tussendoor nog eentje van een ZJ voor een paar tientjes op de kop getikt ligt ook nog op de plank.
BETER ERMÉÉ VERLEGEN DAN ER ÓM VERLEGEN zei mijn moedertje altijd.
Vriendelijk dank. en tot een volgende keer.
grtz Ed