Spring naar bijdragen

bandolero

Forum member
  • Aantal bijdragen

    15
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

bandolero's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Het resultaat van de "Self diagnostic-test" was a) Al segments displayed en terug in normale modus. Dus niets aan de hand met de boordcomputer denk ik. Dan blijft het doormeten van de temperatuur-meter over zeker want de tepmperatuurweergave blijft SC weergeven (vraag me trouwens af wat die SC te betekenen heeft?) Das iets voor morgen. I'l keep you guys posted, Grtzs Andy
  2. O ja Mitchell, Wat wil "CCD" zeggen en hoe lees je deze "messages". Thx again Andy
  3. Ok beest en Mitchel, Ik ga de testen even doorvoeren die jullie aangeven. Tot later en thx Grtzs Andy
  4. Hallo Beste forum-jeepers. Next problem, mijn temperatuurweergave in de dakconsole geeft soms "SC" aan en soms 46° en meer. En by the way, ik woon niet in Belgisch Congo. Enfin, weet er iemand mischien waar er stront aan de knikker zit of waar ik het voelstaafje van de meter kan vinden?? Alvast bedankt en grtzss Andy
  5. Libero en Beest, Thx, probleem opgelost. Het was wel degelijk de magneetkoppeling aan de aircopomp. Heb hem eraf gehaald, mooi gereinigd met WD40 en vervolgens één van de twee afstandringetjes er tussenuit gelaten. En in tegenstelling tot andere ervaringen hier op het forum slaagt hij nu mooi aan en uit zoals het moet. IJSKOUD (alhoewel het niet echt hoeft met dit weer) So thx again en op het naar het volgende euveltje want ik ben een beetje freakie in de zin van "opgeruimd staat netjes".
  6. ok beest, dan zal ik eens beginnen met de koppeling te reinigen en kijken of het euvel zich nog voordoet. Het lijkt er wel op zoals ik in vorige topics lees dat de speling met de ringetjes moeilijk af te stellen lijkt. Is het dan mischien niet beter om een nieuwe koppeling aan te schaffen? of is dit ontzettend duur? grtzs & thx
  7. Ok, hier ben ik dus "weer". Vermits ik deze Jeep onlangs heb aangekocht zullen jullie me wel meerdere treats zien posten in de toekomst. Stap per stap worden hier toch wel alle problemootjes door jullie toedoen opgelost. Ere wie ere toekomt. Dus, next problem. Ik koop de auto en de airco werkt. Enkele dagen later niet meer waarna ik hem opnieuw laat vacuum zuigen en vullen tot 800gr. (Bij het vacuumzuigen blijkt dat er nog 560gr opzit wat me toch nog vrij veel lijkt te zijn) En wederom blaast de airco ijskoud. Na enkele dagen rijden werkt de airco niet meer, ik kijk onder de motorkap en blijkt dat de pomp niet meedraait wanneer ik de airco aanzet. Vervolgens neem ik een schroevendraaier en geef ik een klein duwtje aan de magneetkoppeling in de wijzerszin-richting en eureka, de airco werkt. De dagen erna werkt hij soms wel en soms niet. Telkemale een duwtje tegen de magneetkoppeling in wijzerszin en dan werkt hij. Tot zover de symptonen. Mijn grote vraag is natuurlijk, wat is er stuk. 1) de koppeling aan de pomp (te veel speling?) 2) een lek in het circuit (kan de koppeling dan nog wel in gang geduwd worden?) 3) kapotte censor aan de aircopomp alvast bedankt wederom
  8. Bedankt jongens, zoals aangetoond in de drie vorige postings en foto zat hij dus inderdaad daar. Ik zal wel de gastank moeten liften vermits deze er net boven zit, tenzij ze op de keuring "braille-schrift" kunnen lezen... hihihi Enfin, thx voor het lastige opzoekwerk met beeld en schrift. Hier kan voor mijn part het slotje op.
  9. Ok, Beest en JgrCherokee, Ik ga beide mogelijkheden onderzoeken, na een korte blik achter de bestuurderszetel heb ik toch alleszins nog niets gevonden. Alvast bedankt aan allen, en tot nieuws Grtzs
  10. Dat zou een formitastische help zijn beest, Thx again.
  11. Thx beest, blijkbaar heb jij ook een '96 en richt ik me wat persoonlijker op jou. Is het nummer juist gecentreerd onder de zetel of zit hij wat meer naar de buitenzijde toe? Ik weet dat het mischien wat teveel gevraagd is maar kan je me dit eventueel verduidelijken in centimeters vermits ik anders heel de bodemplaat van de licht vracht in de vernieling moet zagen. alvast bedankt voor de vorige replys indien deze teveel van het goede zou zijn. thx
  12. Ivo, onder de achterbank, is dat links ofs rechts achteraan. Ik vraag je dit vermits ik een lichte vracht heb en er een vaste bodem is gemonteerd achter de bestuurderszetel met daarop een gastank. Dus als je me ongeveer de juiste plaats kan tonen dan maak ik daar terplaatse een gaatje...(hopelijk niet te groot) thx alvast
  13. Beste mensen, Zoals onlangs gemeld heb ik recent een Jeep grand cherokee 5.2 ZJ van bouwjaar 1996 aangekocht. Nu blijkt het ingeslagen chassisnummer onvindbaar voor de technische keuring. Het nummer aan de voorruit blijkt onvoldoende te zijn. Alvast thx voor de hulp
  14. Bedankt Pigeon, Dan zal ik de gasveren daar gaan bemachtigen. Die lambda-sonde, (code 21) dewelke een foutmelding geeft, heeft dat onmiddelijke effecten voor het rijgedrag en de motor? Iemand mischien een goed adres voor het schuifdak, of is dit voor een handige harry mischien zelf op te lossen...? Grtzs Andy
  15. Beste jeep-kenners. onlangs heb ik een 5.2 van 1996 aangekocht en ligt reeds 70000 km's op LPG. Ik krijg de foutmeldingscode 21 - 21 Upstream oxygen sensor response slower than minimum required switching frequency. Upstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating range. Oxygen sensor voltage too low, tested after cold start. (Upstream or Downstream) Left oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating temperature. weet er iemand wat dit te betekenen heeft? Iets met de lambda-sonde? De katalysator is trouwens aan vervanging toe vermits er iets in ligt te rammelen en hij bijna doorgeroest is. Of is het iets anders. Verder nog, het schuifdak werkt maar half, hij kiept nog wel maar als ik hem wens weg te schuiven doet hij het niet meer en valt het dak langs één zijde lichtjes naar binnen. En dan als laatste punt, de pompjes van achterruit en kofferdeksel geven geen opwaartse druk, is het normaal dat je de ruit en deksel zeld dient op te heffen, en waar vind je eventuele vervangpompjes. alvast bedankt om mij even op weg te helpen. Grtzs
×
×
  • Nieuwe aanmaken...