Spring naar bijdragen

Wim Smits

Forum member
  • Aantal bijdragen

    8
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1987

Wim Smits's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. weer even verder in de tijd.... het slecht lopen bleek te komen doordat 1 cilinder geen compressie had, na demontage bleek de klepziiting van de uitlaatklep los te zitten tussen de klep en de kop waardoor de klep dus open bleef staan, Dit gerepareerd en kop weer gemonteerd en hij loopt supernetjes! Alleen.... de code P1698 blijft terugkomen waardoor de bak niet schakelt, blijft volgens mij in 1 versnelling staan, achteruit doet het wel gewoon... Vandaag de tcm vervangen door een andere, maar helaas NO LUCK... Accu is inmiddels ook vervangen en ik kan geen slechte verbindingen tussen TCM en ECU vinden, wie heeft er nog een goede tip waar te zoeken?? Las ook ergens dat het aan de alternator kan liggen, maar om zomaar een nieuwe erin te zetten zonder zeker te weten of dat gaat helpen?? Het is en blijft een superstoere mooie wagen, maar dit moet wel even opgelost worden... Thanks Wim
  2. Ga het van de week even meten op de accu, heb ik inderdaad nog niet gedaan, enig idee waar ik de voedingssspanning op de tcm kan meten??
  3. Vandaag de jeep weer even gestart, na resetten van de code P1698 komt die elke keer weer terug, dacht een andere accu te proberen maar dat gaat niet zomaar want bij een normale accu zitten de polen andersom(dan moet ik dus een nieuwe kopen met risico dat dat het niet is).... Kwam er nu wel achter dat ie bij constant 5500 toeren (of iets in die buurt) in toeren gaat varieeren, net of je met het gas speelt, maar dat deed ik niet. Iemand die dit beeld herkent?? Moet nog 1 nieuwe lambda snesor monteren maar heb niet het idee dat het daaraan ligt. Tips nog steeds welkom Wim
  4. ga van de week weer ff sleutelen, dank voor de tips en hou jullie op de hoogte!
  5. Sensors heb ik van NTK... Die foutcode is inderdaad een communictie probleem, lees op US fora dat een slechte accu ook veel ellende bij deze auto's kan veroorzaken(ook slecht staionair lopen), van de week ook maar eens een andere accu proberen...
  6. Hoi Siert, lambda sensors gisteren samen met de katalysators nieuw gemonteerd, merk weet ik zo niet, zou toch niet zo heel veel moeten uitmaken, met de oude erin liep hij ook niet goed...En nee geen LPG en gasklephuis heb ik schoongemaakt. Maar in ieder geval dank voor de tips. Wim
  7. Beste mede jeepers, Enige tijd geleden een Jeep Liberty V6 3.7(USA uitvoering) gekocht met koelproblemen, inmiddels radiateur, thermostaat, koelreservoir vernieuwd en dat lijkt nu opgelost, echter hij blijft niet stationar lopen bij warme motor en geeft foutcode P1698 bij uitlezen motormanagement. Heb de auto voorzien van 6 nieuwe bougies, 2 nieuwe katalysators (1 rammelde(binnenwerk lag er los in) en ander zat dicht) 4 nieuwe Lambdasondes en een nieuwe uitlaat, maar helaas wil hij nog niet lekker lopen. Na de vele uren die ik nu aan de auto heb besteed weet ik het even niet meer, zoeken op internet helpt wel en geeft me een idee over die code, dat kan te maken hebben met slechte massa of andere slechte stekker, maar kan het nog niet vinden. Kan het aan de IAC of een andere sensor liggen?? Bij koude motor loopt hij wel goed.. Iemand hier die me op weg kan helpen of even mee wil kijken? Auto staat in Zwaag bij Hoorn. Alvast dank voor de hulp Wim
  8. Hallo, ik zoek voor mijn Jeep Liberty/Cherokee uit 2003 met 3.7 ltr v6 motor een linkse en een rechtse katalysator, iemand hier die toevallig in de aanbieding?? Groet Wim
×
×
  • Nieuwe aanmaken...