Hallo allemaal,
Ik ben wat aan het rondkijken naar het zelf verhogen van mijn cherokee xj uit 1985, maar loop tegen een aantal vragen aan waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.
De bedoeling is om ongeveer 3inch te verhogen, zodat er redelijk fatsoenlijk 31ers onder de auto passen.
Voor de duidelijkheid, ik gebruik de auto puur in het terrein, dus trillingen ed. in de aandrijflijn maak ik mij niet zo druk over, zolang dit een beetje binnen de perken blijft.
Mijn idee was om de auto voor en achter te verhogen door middel van blokken. Onderstaand filmpje vind ik een erg mooi voorbeeld, wat goed zelf te doen is.
Nu komt ook meteen een vraag. Waarom worden er alleen blokken onder de achterkant van de bladveren gezet? Dit zorgt er toch voor dat je as een beetje gaat kantelen? Dezelfde blokken onder de voorkant van de bladveren zorgt er mijn inziens toch voor dat je as recht blijft? Voor de duidelijkheid. Ik bedoel niet de voorveren, maar echt de voorkant van de bladveren.
Verder een vraagje over het laten zakken van de tussenbak. Ik weet dat dit niet perse nodig is bij een 3 inch verhoging, maar vroeg het mij gewoon af. Als je spacers tussen je tussenbak en frame doet veranderd de hoek van de uitgaande assen van de tussenbak toch een klein beetje? Ik lees juist overal dat het belangrijk is om de assen uit je tussenbak en vanaf je differenti