Jump to content

emilio1

Forum member
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1985

emilio1's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Beste allen, De verhoging door middel van blokken bij mijn cherokee xj is gelukt, maar de bladveren zijn toch wel erg versleten. Daarom ben ik op zoek naar 2 bladveren om een extra blad te kunnen plaatsen in mijn huidige pakket. Een goed setje bladveren mag ook aangeboden worden, maar het doel is wel om het hele project zo voordelig mogelijk te houden. Heb je wat liggen, dan hoor ik het graag!
  2. Oke ik denk dat het duidelijk is. Als je een tc drop doet, moet je kijken hoe je hoeken zijn en hoogstwaarschijnlijk ook een wig tussen je as en bladveren plaatsen. Bedankt voor de antwoorden!
  3. Daar heb ik juist een vraag over. Het omlaag brengen van de bak is voor zover ik het begrepen heb niet zo moeilijk. Daar kun je een paar spacers tussen plaatsen en je bak staat weer wat lager. Wat ik mij wel af vraag is hoe je dan, zoals hierboven in de tekening beschreven, de "centerline of pinion on differential & trans" parallel houdt. Dit omdat je bak ook aan je motor vast zit en je deze niet mee omlaag brengt, maar om een vast punt kantelt.
  4. Niemamd die hier meer duidelijkheid over kan geven?
  5. Excuses voor de spelfout in de topic titel. Vind dit er zelf altijd erg onbeholpen uit zien en nu overkomt het mij toch. Iemand die weet hoe ik dit aan kan passen? Groet Emiel
  6. Hallo allemaal, Ik ben wat aan het rondkijken naar het zelf verhogen van mijn cherokee xj uit 1985, maar loop tegen een aantal vragen aan waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. De bedoeling is om ongeveer 3inch te verhogen, zodat er redelijk fatsoenlijk 31ers onder de auto passen. Voor de duidelijkheid, ik gebruik de auto puur in het terrein, dus trillingen ed. in de aandrijflijn maak ik mij niet zo druk over, zolang dit een beetje binnen de perken blijft. Mijn idee was om de auto voor en achter te verhogen door middel van blokken. Onderstaand filmpje vind ik een erg mooi voorbeeld, wat goed zelf te doen is. Nu komt ook meteen een vraag. Waarom worden er alleen blokken onder de achterkant van de bladveren gezet? Dit zorgt er toch voor dat je as een beetje gaat kantelen? Dezelfde blokken onder de voorkant van de bladveren zorgt er mijn inziens toch voor dat je as recht blijft? Voor de duidelijkheid. Ik bedoel niet de voorveren, maar echt de voorkant van de bladveren. Verder een vraagje over het laten zakken van de tussenbak. Ik weet dat dit niet perse nodig is bij een 3 inch verhoging, maar vroeg het mij gewoon af. Als je spacers tussen je tussenbak en frame doet veranderd de hoek van de uitgaande assen van de tussenbak toch een klein beetje? Ik lees juist overal dat het belangrijk is om de assen uit je tussenbak en vanaf je differenti
  7. Hallo iedereen, Ik heb al het nodige gelezen en opgezocht op dit forum, maar hield toch nog een paar vragen over. Vandaar dat ik ook maar een account aan heb gemaakt en een voorstel berichtje hoort daar natuurlijk bij. Ik ben Emiel,22 jaar oud en heb een jeep cherokee 2.1td uit 1985. De cherokee is gekocht om af en toe het terrein mee in te gaan. Er zit dus ook geen apk op. Over de vragen die ik door het lezen van dit forum verzameld heb zal ik een nieuw topic starten. Ik twijfel er niet over dat er hier voldoende kennis is om er antwoorden op te geven! Groet emiel
×
×
  • Create New...