Spring naar bijdragen

RuudC

Forum member
  • Aantal bijdragen

    3
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    M38A1 MD
  • Bouwjaar
    1957

RuudC's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Goedenavond, Ik zal jullie even op de hoogte brengen. M'n jeep rijdt weer! Veel gelezen in de handleidingen. Toen bougies vonken niet. Accu's vullen, accu's eruit, opladen, doormeten. Klep carterventilatie opengezet. Tussendoor natuurlijk checken, maar geen resultaat. Bougiekabels checken, stroomverdeler open gemaakt, kap bekeken etc. Kwam toen bij punt dat contactpunten gecheckt moesten worden. Ze bleken veel te dicht op elkaar te staan. Opnieuw afgesteld (met hulp). Op contact zetten en checken of er spanning op puntjes staat. Bleek erop te staan. Alles weer aangesloten en hij start! Als ik het zo opschrijf lijkt het snel te gaan, maar dit heeft veel uren gekost! Hij rijdt, dus ik kan hem nu in ieder geval eens goed laten nakijken door iemand die er verstand van heeft. Ik weet niet of dit de enige oorzaak was van het hele probleem, maar daar zullen we dan wel achter komen. Dank jullie wel.
  2. Bedankt voor jullie reacties. Twijfel nog of ik hem toch eens goed laat nakijken. Inderdaad om echte verrassingen te voorkomen onderweg. Een uitgevallen meter/teller is niet zo'n probleem, maar stilstaan kan soms erg vervelend zijn. Voor de rest lees ik veel en bel nu soms met iemand die wel iets van auto's weet. Was net op zoek naar de link die hierboven gegeven wordt. Had deze namelijk op dit forum al eens eerder voorbij zien komen. Bedankt! Ik heb nog veel te leren, en het is zeker zo dat na uren ploeteren, op iets achteraf gezien eenvoudigs, het uiteindelijk voldoening geeft en erg leerzaam is. Maar starten doet ie helaas nog steeds niet. Net nog met iemand gesproken met 'autoverstand' maar die wist het ook niet meteen. Situatie: Jeep slaat tijdens rijden (stilstand) ineens af en start niet meer. Kabel carterventilatie blijkt niet goed vast te zitten. Door handmatig aan de klep van de carterventilatie te duwen lukt het (met moeite) om te starten. Als de toeren terugvallen slaat ie meteen af. Na de rit naar huis zijn de nieuwe (mrt 2014) accu's heet, roken en zijn nu leeg.
  3. Beste, Al jaren ben ik gek op jeeps, maar omdat ik helemaal geen verstand heb van auto's ben ik er nooit aan begonnen, verstandig. Enkele weken geleden dacht ik fuck it ik doe het gewoon. Ik ben ontzettend blij met m'n Nekaf, maar weet dat het niet verstandig is om, zonder enige kennis, in zo'n auto te rijden. Of ja zolang hij rijdt is er niks aan de hand.... Maar ik zou graag wat leren sleutelen. Na ongeveer 150km heb ik al flink wat problemen. Brandstofmeter werkt niet. Snelheidsmeter (en kilometerteller) lopen sinds enkele dagen niet meer. v-snaar moest gespannen, slang voor koeling van de motor schoot los. V-riemen spannen is gelukt evenals de beugel op de slang. Kan iemand me uitleggen hoe ik de brandstofmeter en snelheidsmeter kan maken? Vandaag dan de grootste tegenvaller. Onder het rijden toen ik stilstond voor een voorrangsweg viel de motor uit en was niet meer aan de gang te krijgen. Aan de kant geduwd, onder motorkap gekeken, maar zag niets wat mij opviel, maar nogmaals ik heb hier geen verstand van. Na een tijdje kijken viel me op dat een kabeltje niet goed vastzat. Met handmatige hulp van derde uiteindelijk toch kunnen starten en zonder het gas los te laten ( voor stoplichten handgas in zijn vrij) naar huis gereden. Ik merkte dat de motor soms wat begon te sputteren. Precies op de oprit kwam hij tot stilstand en was opnieuw starten niet mogelijk. In mijn map opgezocht bleek het een kabel te zijn die die vastzit aan de bovenste klep van de carterventilatie. Dit zal er wellicht wat mee te maken hebben, maar het viel me ook op dat beide accu's geluid maken en zo warm zijn dat er wat damp vanaf komt. Kan iemand mij op weg helpen? Mijn dank is groot!!!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...