Spring naar bijdragen

jeepboy

Forum member
  • Aantal bijdragen

    11
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

jeepboy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Je hebt gelijk, meteen maar ff verwijdert. Bedankt voor de tip.
  2. Hoi Wouter, Kom zelf uit de buurt van Breda maar ik moet morgen eind van de middag in Apeldoorn zijn en mijn schoonouders wonen in Ruurlo, da's aardig in de buurt volgens mij. Zou je met mij contact op willen nemen? Alvast bedankt. gr, Dennis
  3. Nou, daar zijn we dan weer. Ben maar eens begonnen met die lekke pakking tussen inlaat/uitlaat spruitstuk. En wat blijkt: Uitlaatspruitstuk vertoont op diverse plaatsen scheurtjes (door en door). Van de carb. loopt er een leiding naar het midden van het uitlaatspruitstuk, ziet eruit als een metalen vacuumleiding alleen gaat dan in uitlaatzijde. Deze verpulverde zowat in mijn handen bij het loshalen. Dus jullie begrijpen het al, tijd voor een ander (nieuw?) uitlaatspruitstuk. Hoop dat iemand me hieraan kan helpen. En volgens mij kan heel die milieutoestand met die EGR-klep er ook wel af blijven als ik de boel weer in elkaar ga zetten. Volgens mij komt dat ding de motor ook niet ten goede. Iemand nog wat tips wat betreft het dichtmaken van al die openingen. Hoor het graag van jullie. Alvast bedankt. gr, Dennis
  4. Kijk daar kan ik wat mee. Bedankt jongens.
  5. Hallo iedereen, wilde net een nieuw wielremcilindertje voor achter bestellen krijg ik de vraag of ik 10 of 11 inch remtrommels heb. Zal aan de buitenkant wel niet zichtbaar zijn vermoed ik en heb 'm nog niet open gemaakt. Betreft een CJ 5 uit '76 die gewoon nog trommels voor en achter heeft. Weet iemand dit zo of wordt het echt eerst open maken..
  6. Nou, kap/rotor + kabelsetje maakt helaas geen verschil. Zit nog te denken aan klepspeling.. Begin zowaar te denken dat die lekkende pakking tussen de spruitstukken er toch mee van doen heeft ondanks dat ie daar enkel maar door "blaast" en dus geen valse lucht aanzuigt. Iemand nog een idee????
  7. Nou, bobine getest, trekt een goeie vonk, prima. Tevens condensator getest, ook in orde. Heb alvast maar een rotor/kap en kabelsetje besteld, gaan we morgen weer verder.
  8. Sorry, ik bedoelde natuurlijk ook zijdelings, verkeerd woordgebruik.. Is het mogelijk dat zo'n bobine "halfdood" is? Kan ik ergens op internet onderdeelnrs. van die prestolite-ontsteking vinden zodat ik zeker de juiste rotor/kap kan bestellen. Ga zo eens even die bobine testen. Laat het je straks nog wel ff weten.
  9. Ben ik weer. compressie gemeten. allemaal 11.9 bar. Heb even de ontsteking bekeken, het is een electronische ontsteking van Prestolite dus contactpuntje kan ik ook schrappen. De verdeleras kan een klein beetje op en neer maar dan praat ik over 1-1,5 mm speling, lijkt me niet echt schokkend. Anders zou de verdelerkap ook wel aangevreten zijn lijkt me. Nu begin ik toch te twijfelen aan de kabels en rotor/kap... Straks nog even de ontsteking verdraaien en kijken of tie daardoor wellicht beter wil gaan lopen. Zit verder volgens mij niet zo veel meer op waar het aan kan liggen. Iemand nog een idee?
  10. lijkt me van niet. Is bij een LPG bedrijf ingebouwd. Als ie dan ook al op 5 cilinders had gelopen was dat wel aan het licht gekomen. en de vorige eigenaar heeft er totaal geen verstand van dus die hoef ik niets te vragen. Ben net een proefritje weesten maken met nieuwe bougies, helaas geen verschil. Weet niet wat er in hoort maar mijn automaterialenbedrijf heeft Accel 496 voor me besteld. Er zaten Champion RC12LYC in en die zijn qua electrode iets langer en reiken dus iets verder in de cilinder, maar dat terzijde. Lijkt of ik een stoterstang af en toe hoor omdat ie stationair natuurlijk een beetje staat te hakkelen. Wellicht een tuimelaar.. Momenteel is wel de pakking tussen in en uitlaatspruitstuk lek dus hij klinkt een beetje als een kever maar dat moet het lopen (op 6 cil.) van de motor volgens mij niet kunnen beinvloeden. Heb hiervoor al pakkingsetje liggen maar wacht hier natuurlijk nog even mee totdat ik weet wat er aan de hand is.
  11. Hallo jeeprijders, onlangs een CJ5 uit '76 aangeschaft met een 6 cil. erin. Afgelopen okt. is er een LPG installatie ingebouwd en loopt zowel op benzine als gas. Maar helaas loopt er 1 pitje niet mee. Gezien achterstallig onderhoud eerst maar eens begonnen met 6 nieuwe bougies, luchtfilter, olie(filter). Vreemde is dat ik met het lostrekken van de kabels niet echt kan achterhalen welke cilinder er nu eigenlijk niet mee loopt. Verdelerkap even losgehaald en opgeschuurd evenals rotor. Hij komt ook niet bij met hoger toerental dus blijft continu op 5 lopen (ook op benzine). Wellicht toch maar eens compressie gaan meten?? Of zie ik iets over het hoofd? Graag jullie technisch advies! alvast bedankt. Mvg, Dennis
×
×
  • Nieuwe aanmaken...