Spring naar bijdragen

Oppie

Forum member
  • Aantal bijdragen

    5
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1989

Oppie's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Beste Ours Alpin, excuses voor de verwarring en dat je hierdoor onnodig een prachtige uiteenzetting hebt gegeven over de invoer in Frankrijk. Je verhaal is zeker verhelderend en mogelijk ook voor anderen. Ik ging er vanuit, misschien niet handig, dat gezien het feit, dat ik al bij de DREAL gepasseerd was, het voortraject al geweest was. De vraag was eigenlijk bedoeld om te informeren of er meer jeepers met dit bijltje hebben gehakt en tegen hetzelfde probleem waren aangelopen en wat hier uiteindelijk, zonder bij de DREAL langs te gaan, was uitgekomen. Inmiddels heb ik vandaag even de tijd genomen om een belrondje te maken langs diverse instanties. In eerste instantie om te kijken of er in NL nog mogelijkheden waren en in tweede instantie om te kijken of een franse APK (de control technique) omgezet kon worden naar een NL apk. Zo zou ik hem kunnen schorsen en in de zomer eruit kunnen halen. Volgens het RDW (vandaag gesproken) kan dit wel in Spanje en Belgie maar niet in Frankrijk.... Het VDC in Arnhem kon mij in het geheel niet helpen en verwees me naar het RDS. Bij het RDW deed ik een verrassende ontdekking, dat mijn Jeep al een typegoedkeuring heeft en ook bij het RDW bekend is. Mijn vraag waarom ze dit vorig jaar niet hebben verteld toen ik er over belde bleef onbeantwoord. Ook was het bij het RDW bekend, dat mijn Jeep in 1994 een individuele keuring heeft gehad om op geel kenteken te rijden. Volgens het RDW kon ik het typegoedkeuringsbewijs zo opvragen bij Chrysler/Jeep NL. Onmiddellijk gebeld en in eerste instantie werd het afgewimpeld. Ik werd doorverwezen naar Chrysler/Jeep dealer Middelbeek in Alkmaar. Ook hier kreeg ik een negatief antwoord totdat ik werd doorverbonden met een kenner. Deze gaf te kennen dat de typegoedkeuring die op mijn Jeep zat enkel voor NL was en niet conform europese norm. Maarrrrr........ze hadden wel de mogelijkheid om alsnog een COC af te geven voor mijn Jeep. Ik heb vervolgens alles gemaild met een begeleidend schrijven waar morgen door DE man binnen het bedrijf naar gekeken gaat worden. Het eind is nog niet in zicht en de deuren staan nog op een kiertje. Het is moeilijk om nog positief te blijven maar ......ik ga er maar weer voor. gr Rowdy aka Oppie
  2. Beste ours Alpin, Je verhaal is helemaal bekend en ik heb het gehele scenario al bewandeld, ik heb een Certificate de Conformite liggen, enkel hierin staat een afwijzing en tevens een doorverwijzing naar de DREAL om het te laten keuren voor 1500 euro. Vervolgens een nieuwe aanvraag ingediend en dit leek goed te gaan tot gisteren. Hierbij wederom een verwijzing naar de DREAL. Ik ben vandaag weer aan het bellen geslagen met het RDW, VDC en Chrysler/Jeep NL. Volgens het RDW heeft de auto een typegoedkeuring. Met deze goedkeuring weer contact gelegd met Chrysler/Jeep en deze hebben nu te kennen gegeven een COC te kunnen regelen. Daar waar vorig jaar de deur werd dichtgegooid en ik werd verwezen naar Chrysler/Jeep FR. Mogelijk betreft de typegoedkeuring een NL goedkeuring, dus niet conform europese normen. De auto heeft eerst op grijs kenteken gestaan en is in 1994 over gegaan naar geel kenteken. Dit was allemaal bekend bij de RDW en ook alszodanig genoteerd en gedocumenteerd dus dat geeft de mens wel hoop. RDW gaf te kennen dat de franse autoriteiten bij het RDW terecht kon met vragen. Weer een mail gestuurd naar de Chrysler/Jeep NL met hierin mijn verhaal alsmede kopieen van alles. Zij hebben te kennen gegeven dat het te regelen moet zijn...........afwachten dus maar weer. Nu vanaf april 2013 bezig dus exact een jaar.........zou een mooie afsluiting zijn. gr Rowdy aka Oppie
  3. Nog een andere vraag, is dit forum ook via tapatalk beschikbaar?? Ik kan hem nl niet vinden gr Rowdy aka Oppie
  4. Thnx EJG, ga ik doen.
  5. Beste Jeepers, Ik lees al een tijdje mee en het werd tijd om mij even voor te stellen. Mijn naam is Rowdy en ik ben sinds vorig jaar april in het bezit van een donkerrode Wrangler YJ uit 1989. Hij was behoorlijk verhoogd, hetgeen het comfort niet ten goede kwam. Nou heb ik hem natuurlijk niet voor het comfort gekocht maar als ik hem op de krik had, zat er een centimeter speling in..........niet goed dus. Ik heb een set originele bladveren teruggeplaatst en rondom op nieuwe dempers gezet hij rijdt nu heerlijk. De bedoeling van de YJ was, om hem in Frankrijk neer te zetten bij het huis van mijn schoonouders, en zo het geschiedde. Heerlijk rijden daar en verder geen schokkende off-road zaken. Gewoon lekker van A naar B, stokbrood halen en naar de rivier, dus......1000 km op jaarbasis is al veel. Het uiteindelijke doel was om de auto op frans kenteken te krijgen en toen begon de ellende....... Het begon voorspoedig, door de Franse control technique (apk) gekomen en de aanvraag kon de deur uit........niet dus. Hij moest gekeurd worden bij de DREAL (franse overheid), kosten 1500 euro. Ik heb dit uiteraard niet gedaan eerst maar kijken of er een andere modus is. Nu een jaar verder bijna, nog steeds op NL kenteken en de NL APK komt eraan dus paniek.... Ik krijg het via de franse overheid niet voor elkaar om een frans kenteken op de YJ te krijgen en wordt terug verwezen naar NL. Als ik de 1500 euro van de franse keuring wil omzeilen, als ik een homologatie, uitgevoerd bij invoering in NL volgens europese normen aan kan tonen. De auto is in 1989 rechtstreeks vanuit de fabriek in Canada (het is een canadees ben ik inmiddels achter) naar NL gekomen en is in 1989 op grijs kenteken gekomen en in 1994 op geel kenteken. Mogelijk weten jullie een passende oplossing of een modus om mijn YJ alsnog op frans kenteken te krijgen??? Wat een verhaal als binnenkomer. Ik hoop op reacties waar ik wat mee kan. Ik heb afgelopen jaar stiekem met jullie meegelezen en al de nodige tips en trucs voor de YJ gebruikt, waarvoor dank. Ik hoop eigenlijk nog lang van mijn YJ te kunnen genieten in het Franse land. Als het niet lukt, ben ik genoodzaakt de auto terug te halen en hem te koop te zetten tot groot verdriet van mijn kinderen...... Met vriendelijke groet, Rowdy aka Oppie
×
×
  • Nieuwe aanmaken...