Spring naar bijdragen

SM van Gelder

Forum member
  • Aantal bijdragen

    14
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

SM van Gelder's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Nou we hebben het gevonden! de contacten van twee injectoren bleken niet goed te zijn. Allemaal eruit gehad, schoongemaakt etc en hij liep weer als vanouds!! gelukkig net voor de vakantie, laat het mooie weer maar komen!! Iedereen bedankt voor de reacties, ik hoop dat jeepers die tegen hetzelfde soort probleem aanlopen weer extra info hebben om eerder het euvel te vinden! groet, SvG
  2. Hoi Siert, Goed punt, ik weet ondertussen niet zo goed meer waar de oorzaak van het inhouden aan kan liggen, maar wellicht is dit het.......... Ik laat wel even weten wat eruit komt mvg Steven
  3. Een compressietest is gedaan en allemaal prima (gelukkig!). Het evt lekken van het spruitstuk moet nog getest worden, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet omdat je dat vaak kan horen...maar goed je weet maar nooit. We gaan lekker verder zoeken en ik hou jullie op de hoogte thx!
  4. Hallo mede jeepers, Ik ben tegen een probleem aangelopen en weet niet hoe ik de storing kan vinden of waar ik moet zoeken......... Probleem: Jeep ging steeds slechter rijden, motor ging stotteren en inhouden en liep stationair heel onregelmatig (schudden). Uitgevoerde werkzaamheden: verdelerkap, rotor, bougies, bobine, en de bougiekabels zijn vervangen. Tevens: Compressie gemeten, is ok / Lambda en mapsensor nagekeken en zijn ok / Stappenmotor nagekeken en schoongemaakt en is ok / computer uitgelezen, geen foutcodes en computer gereset / uitlaatgassen gemeten en alle waarden zijn ok / carterventilatie schoongemaakt. Gevolg van al deze handelingen is dat de motor wel beter is gaan lopen, alleen bij stationair draaien blijft de motor onregelmatig lopen. Daarnaast “verslikt” de motor zich even als je gas geeft en onder de 2000 toeren lijkt hij minder vermogen te hebben. Bij hoger toerental (2000+ rpm) loopt ie zoals het hoort. Onder de 2000 rpm lijkt het alsof de cilinders “overslaan”. Ik kan geen goede verklaring meer vinden voor het onregelmatige lopen en “verslikken”. Mogelijk is er iets met de krukassensor of de nokkenassensor, maar eerlijk gezegd is het voor mij een gok. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn??? Alvast bedankt!! Steven
  5. Foutcodes zijn uitgelezen, maar geen melding van storingen. Gisteren zijn ook de bougiekabels vervangen en dat scheelt ook al weer veel. De motor loopt als een speer alleen als de motor stationair draait en je geeft gas, dan "hikt" ie even. Wellicht is dit oorzaak van de stappenmotor zoals Mav aangeeft. we zoeken weer verder....... Thx!
  6. Hallo Jeepers, De motor van mijn 4.0 (1999) loopt heel slecht. De motor houdt steeds in / stottert zowel koud als warm. Nu zijn de bougies vervangen en het leek erop dat er een kapot was. Na het vervangen van de bougies en de verdelerkap + rotor liep de motor beter, maar nog steeds niet zoals het hoort. Onder de 2000 toeren houdt de motor nog in en daarboven loopt ie ok (of ik merk het dan niet meer, dat kan ook;)). Heeft iemand een idee wat er nog meer aan de hand kan zijn met Jeepie?? Rijden doe ik zeer beperkt, maar daar is hij juist voor . Ik hoor graag jullie ervaringen, alvast bedankt!!
  7. Hallo Jeepers, Ik wil graag wat advies over onderhoud. Mijn Jeep is binnenkort aan een grote beurt toe (94000 KM) en wil graag het onderhoud door een Jeepdeskundige laten uitvoeren. Weet iemand in de buurt van Rotterdam een goed en betrouwbaar adres voor onderhoud? mvg SvG
  8. Brooke / Mjoeb, Het condensprobleem is nu onder controle. De theorie van Mjoeb klopt. Ik laat nu ook de ramen op een klein kiertje staan en ik heb geen condens meer gezien .
  9. Ben nu een paar weken verder en de kap blijkt gewoon waterdicht te zijn. Het probleem was dat de kap ook luchtdicht is , maw er was geen circulatie. Vervolgens de rubber flapje van de hardtop (achter het rooster a/d achterkant) losgemaakt en schoongemaakt en voila condens weg en auto weer droog van binnen .
  10. Hallo medemodderaars, Vorige week helaas de softtop eraf gehaald en de hardtop geplaatst. Na wat testen met de hogedrukspuit bleek de hardtop waterdicht te zijn en ik was dus klaar . Tot mijn verbazing merk ik afgelopen weekend dat de vloerbekleding van de achterbak vochtig is. Kijk ik onder de (rubber) matten, hangen daar grote druppels aan. Oorzaak CONDENS.. Tevens hingen de druppels aan de binnenkant van de hardtop . Heeft iemand hier ook mee te maken gehad en wellicht een goede oplossing?? ik hoor graag van jullie. Groet, SvG
  11. Kameel, Ondanks dat het tikken normaal is vind ik het niet zo'n prettig geluid. Zijn er manieren om het te verminderen of in het geheel te verhelpen? mvg SvG
  12. Kameel / Bartman en Laredo, Bedankt voor de geruststellende woorden, de komende kilometers wordt het nog meer genieten!! De foto's gaan zeker komen en dan kunnen jullie zien waarom ik altijd met een brede glimlach rondrij (behalve bij de benzinepomp dan, hahaha) mvg SvG
  13. Allereerst wil ik zeggen dat dit een super informatieve site is waar een Jeeper veel info kan halen (en hopelijk brengen). Houden zo!!! Een maand geleden heb ik een gebruikte TJ automaat gekocht (4.0 / 1999 / 84000 km). De auto rijdt prima en we hebben er al veel plezier mee gehad. Er zijn alleen 2 dingen waarvan ik niet weet of het normaal is of dat er een mankement is. 1. bij een koude start begint na 10 seconden iets te tikke. Na een paar minuten is het weer weg. Ik vermoed een of meerdere kleppen. Wat ik niet weet is of dit normaal is of dat ik hier iets aan moet doen of schade te voorkomen. 2. Bij het wegrijden hoor ik een zoemend / gierend geluid. Als de automaat naar 2 schakelt wordt het een stuk minder en daarna hoor je het niet meer. Het maakt niet uit of ik net rij of een lang stuk gereden heb. Aangezien ik geen referentie heb met een wrangler Jeep hoor ik graag jullie ervaring / tip of trucs Alvast bedankt SvG
×
×
  • Nieuwe aanmaken...