Spring naar bijdragen

daantjuh

Forum member
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over daantjuh

  • Verjaardag 22/07/1979

Contact Methods

  • Website URL
    http://

daantjuh's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Nogmaals Jeeped bedankt voor de tips.. Achterwiel was toch echt een paasei, hoewel het me nog onduidelijk is hoe dit kon. Axiaal zit er misschien een halve mm speling op maar dat schijnt te horen dus. Bandjes zijn netjes opgepompt nu en verder rijdt de Jeep als een trein. De achterwielen zaten ook allebei niet goed vast, dus gelijk maar even gecheckt. Maakt mij helemaal blij. Nu alleen nog een nieuw wiel 215/75/15 zoeken. Volgende week nog even langs B&S voor een technische check van de XJ maar voorlopig weer rijplezier. Oja, nu zou ik nog graag m'n profiel anders instellen als zijnde sleutelt zelf? ja, dus ... Daantjuh.
  2. ben een beetje bijgelezen over de c-clips.. vaker voorkomend he.. Hoe kan ik zien of deze versleten zijn? Moet de auto op de krik als het dif open gaat of kan ie op de banden blijven staan. Als het dif open is, en nieuwe clips erin + olie met speciaal spul van de dealer tegen wrictie?.. Olie bijvullen, even zoeken waar dat moet.. 75/140 type of zo. Dus versleten clips maken speling, en speling leidt tot zwabberen.. Daarna kijken of de wiellagers dan ook nog nodig zijn?
  3. jeeped bedankt, zal van het weekend de boel is voorzichtig openschroeven. En de lagertjes nakijken. Ben benieuwd. Grtz Daantjuh
  4. sinds kort rijd ik ook rond in een jeep. Mijn eerste, een mooie lichtblauwe cherokee van 89. Het is een oud beestje maar goed hij heeft nog niet zoveel gelopen. 115 dznd. Maar nu staat ie dus stil. Hoewel ie het nog doet hebben de achterwielen en vooral het rechterachterwiel de neiging om de te zwabberen onder het rijden. Wat ik al gedaan heb, de schokdempers lekken niet en als ik op de trekhaak spring om te testen dan corrigeren ze goed. Als ik aan de zijkant van de auto zit en aan de wielen trek enzo.. dan merk ik dat er wat speling op zit, ze zitten dus niet zo star op de as als zou moeten. Denk dat het wiellagers zijn. Iemand hier ervaring mee, en kan ik deze zelf vervangen. Heb ook een mooi boekje waar alle onderdelen technisch in staan, maar kan dus niet vinden wat er dan eventueel kapot zou zijn. Om de volgende blije kilometers te rijden wou ik het zwabberen dus verhelpen, iemand een tip. Gr. Daantjuh Als het het lager is dan zou je dit waarschijnlijk al gehoord moeten hebben. Probleem bij de oudere Cherokees zijn de steekassen waarvan de kop afgesleten is,daardoor krijg je behoorlijk wat zijdelingse speling.Dit kan makkelijk een mm of 5 aan iedere kant zijn. Wanneer jij je wiel aan de bovenzijde vastpakt en je geeft er een ruk aan kantelt je wiel dan aan de bovenzijde naar buiten? Zoja dan is idd je buitenste lager versleten,maar ik twijfel daar een beetje aan omdat je niet aangaf dat je herrie daar vandaan hoorde komen. Suc6 JEEP(ED) uhmm.. idd het wiel kantelt ook een beetje als je dat bovenin beetpakt. Maar 5 mm.. niet hoor. De auto maakt wel duidelijk geluid als je rijdt dat had ik nog niet vermeld. Klinkt alsof.. het wiel een ei is, er een tik in zit, soort oude locomotief, klinkt niet helemaal lekker in ieder geval. Maar de auto gaat dan een beetje heen en weer en een beetje op en neer. En als je harder of zachter gaat kun je het verschil goed merken, bij 70 voel je het goed, maar ligt ie toch redelijk vlak. Bij 5 km per uur, valt de locomotief weer in. Hoe kan ik deze lagers het best vervangen? trommels eraf.. Daantjuh
  5. uhmm.. idd het wiel kantelt ook een beetje als je dat bovenin beetpakt. Maar 5 mm.. niet hoor. De auto maakt wel duidelijk geluid als je rijdt dat had ik nog niet vermeld. Klinkt alsof.. het wiel een ei is, er een tik in zit, soort oude locomotief, klinkt niet helemaal lekker in ieder geval. Maar de auto gaat dan een beetje heen en weer en een beetje op en neer. En als je harder of zachter gaat kun je het verschil goed merken, bij 70 voel je het goed, maar ligt ie toch redelijk vlak. Bij 5 km per uur, valt de locomotief weer in. Hoe kan ik deze lagers het best vervangen? trommels eraf..
  6. sinds kort rijd ik ook rond in een jeep. Mijn eerste, een mooie lichtblauwe cherokee van 89. Het is een oud beestje maar goed hij heeft nog niet zoveel gelopen. 115 dznd. Maar nu staat ie dus stil. Hoewel ie het nog doet hebben de achterwielen en vooral het rechterachterwiel de neiging om de te zwabberen onder het rijden. Wat ik al gedaan heb, de schokdempers lekken niet en als ik op de trekhaak spring om te testen dan corrigeren ze goed. Als ik aan de zijkant van de auto zit en aan de wielen trek enzo.. dan merk ik dat er wat speling op zit, ze zitten dus niet zo star op de as als zou moeten. Denk dat het wiellagers zijn. Iemand hier ervaring mee, en kan ik deze zelf vervangen. Heb ook een mooi boekje waar alle onderdelen technisch in staan, maar kan dus niet vinden wat er dan eventueel kapot zou zijn. Om de volgende blije kilometers te rijden wou ik het zwabberen dus verhelpen, iemand een tip. Gr. Daantjuh
  7. volgens mij is mij het zelfde overkomen.. de stabilisatorstang doet niet meer wat ie moet doen.. ff checken. hoe heten die korte verbindingsstukjes met die enorme torx en boven idd oude moeren. Als ik dus een andere stang compleet kan vinden, is dat dan een grote stabilisatiestang met 2 van die korte links en rechts.. geen idee hoe die dingen heten. lijkt dus alsof de auto een beetje teveel swingt.. bij mij gaat ie trillen boven de 70 enne.. hij zit rechtsvoor dus los, maar het rechterachterwiel reageert ook een beetje vreemd. Klinkt dat bekent? Gr. Daniel
×
×
  • Nieuwe aanmaken...