Pullie Posted March 16, 2007 Report Posted March 16, 2007 Vanochtend wou mijn XJ niet lekker starten, na heel lang doorstarten sloeg ie eindelijk aan maar toen wou ie ook helemaal niet meer stationair lopen. het betreft een 91 XJ met 4.0 High output, na een paar uur weer geprobeerd en toen ie eindelijk (met bijna lege accu) aansloeg moest ik hem met gaspedaal lopend houden, pas na een minuut of 3 wou hij uit zichzelf stationair blijven draaien. symptomen: - pas na heel lang doorstarten aan willen slaan - eerste paar minuten niet stationair willen lopen - vage benzine lucht bij de auto (alsof verzopen) - geen foutcodes (alleen de normale 12 en 55) - alleen bij koude motor, als ie warm is slaat ie in 1 keer aan iemand enig idee?? Groeten, Paul Quote
Kameel Posted March 16, 2007 Report Posted March 16, 2007 Ja, ik heb een idee... maar kan het alleen maar omschrijven. klepje in je brandstofpomp lekt iets, waardoor de brandstof terugloopt in je tank als de XJ stilstaat. Gevolg is dus dat er eerst weer druk opgebouwd moet worden bij een koude start. tis maar een idee. Quote
87wrangler Posted March 16, 2007 Report Posted March 16, 2007 Het niet stationair blijven lopen na al dit starten, is makkelijk te verklaren: Je accuspanning is tijdens het starten zo laag geweest dat de PCM gereset is. Daarna loopt 'ie even niet lekker stationair, nee. Kan ook zijn dat 'ie dan een paar keer wat "afwezig" schakelt. Waarom hij moielijk start is lastig aan te geven. Het verhaal dat Kameel aanhaalde kan, maar speelt meer bij de motoren zonder retourleiding. Zodra je bij een 4.0HO het contact aanzet, slaat de pomp een seconde aan. De pomp slaat weer aan wanneer je start en zodra er een CPS signaal wordt ontvangen. Omdat de auto ook wat naar benzine stonk, zal de brandstof dus wel aankomen én ingespoten worden. De echte oorzaak zul je vermoedelijk in de ontsteking moeten zoeken. Bougies, kabels, verdelerkap en rotor kunnen dit soort problemen veroorzaken, zeker als het buiten vochtig is. Quote
Kameel Posted March 16, 2007 Report Posted March 16, 2007 Ik had begrepen dat er al nieuwe kabels, bougies etc. op zitten. Quote
Pullie Posted March 18, 2007 Author Report Posted March 18, 2007 klopt bougies en kabels zijn reeds vervangen, verdeler en verdelerkap niet (niet elke 91er schijnt gelijk te zijn) had dus de verkeerde waarbij de verdeler na 1 keer proberen in stukjes lag... vanochtend deed ie het na 1,5 dag stilstaan weer zonder problemen..... blijft vaag gedoe..... Quote
Maarten De Pril Posted October 20, 2020 Report Posted October 20, 2020 Op 18/3/2007 om 3:09 PM zei Pullie: klopt bougies en kabels zijn reeds vervangen, verdeler en verdelerkap niet (niet elke 91er schijnt gelijk te zijn) had dus de verkeerde waarbij de verdeler na 1 keer proberen in stukjes lag... vanochtend deed ie het na 1,5 dag stilstaan weer zonder problemen..... blijft vaag gedoe..... Ik heb precies dezelfde problemen, is het bij jou inmiddels verholpen? Quote
Ab Posted October 20, 2020 Report Posted October 20, 2020 5 hours ago, Maarten De Pril said: Ik heb precies dezelfde problemen, is het bij jou inmiddels verholpen? Mag ik wel hopen na 13 jaar..... Quote
Maarten De Pril Posted October 20, 2020 Report Posted October 20, 2020 2 uur geleden zei Ab: Mag ik wel hopen na 13 jaar..... Haha 😂 Quote
Kapt. Bob Posted October 20, 2020 Report Posted October 20, 2020 1 uur geleden zei Maarten De Pril: Haha 😂 Of de Jeep is inmiddels van eigenaar gewisseld en gaat het nog over dezelfde... 🤫 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.