Wagoniertje Posted January 20, 2017 Report Posted January 20, 2017 Hallo, ik heb onlangs een schitterende wagoneer uit 78 gekocht. Heb alleen wat twijfels bij de quadra trac. Ik kan de aandrijfas die van de quadra track naar de vooras loopt gewoon ronddraaien. Alsof ie niet is aangesloten. Ook als ik de wagoneer een beetje vooruit rijdt, beweegt de as niet. Weten jullie wat dat kan zijn? Zijn bijvoorbeeld de koppelingsplaten van de limited slip differentieel kapot? alle hulp, suggesties zijn welkom. Als jullie een goede monteur/garage weten ook welkom. Ik woon in de buurt van EINDHOVEN. Alvast dank, Wagoniertje Quote
schneiders Posted January 20, 2017 Report Posted January 20, 2017 Jij hebt niet toevallig lockers op de vooras die op vrijloop staan ? Quote
Wagoniertje Posted January 20, 2017 Author Report Posted January 20, 2017 Nee dat zit er niet op. Is het niet zo dat quadra trac een permanente 4x4 is? Dan kan de uitgaande as naar de vooras toch niet ontkoppeld zijn? Quote
schneiders Posted January 20, 2017 Report Posted January 20, 2017 Normaal niet, maar als er sinds 1978 iemand lockers op de naven heeft gezet wel. Die aandrijfas zou namelijk wel mee moeten draaien met de vooras, al werkt de quadra tussenbak niet. Quote
Wagoniertje Posted January 20, 2017 Author Report Posted January 20, 2017 Hallo, ik heb niet goed gekeken, er zitten wèl lockers op! Weet jij hoe het nu zou moeten werken? Heeft bijvoorbeeld de emergency knop in het dashboard nog een functie? alvast bedankt voor je info Quote
stephan Posted January 20, 2017 Report Posted January 20, 2017 Lockers in stand 4x4 zetten. Dan zou je aandrijfas weer gekoppeld moeten zijn. Quote
Wagoniertje Posted January 20, 2017 Author Report Posted January 20, 2017 Hallo Stephan, moet ik ook de emergency knop omzetten in het dashboardkastje? groet, Frank Quote
JeePee Posted January 20, 2017 Report Posted January 20, 2017 De knop in het dashboardkastje lockt de tussenbak. Dat gebruik je alleen in het terrein. Quote
schneiders Posted January 20, 2017 Report Posted January 20, 2017 even testen met de lockers ingeschakeld, zou alles moeten werken. Quote
Ab Posted January 20, 2017 Report Posted January 20, 2017 Goeie Jeep garage in Eindhoven; GP Service! Quote
Wagoniertje Posted January 20, 2017 Author Report Posted January 20, 2017 Hallo allemaal bedankt voor jullie tips! Ga morgen uitproberen. Laat het jullie weten of het werkt. Vind het wel jammer dat de quadra trac is omgebouwd en niet meer origineel is. Enfin morgen meer! Quote
steven Posted January 20, 2017 Report Posted January 20, 2017 29 minuten geleden zei Wagoniertje: Hallo allemaal bedankt voor jullie tips! Ga morgen uitproberen. Laat het jullie weten of het werkt. Vind het wel jammer dat de quadra trac is omgebouwd en niet meer origineel is. Enfin morgen meer! Als er vrijloopnaven op de vooras zitten dan kun je die gewoon weer ombouwen naar de originele drive flanges hoor Quote
Wagoniertje Posted January 21, 2017 Author Report Posted January 21, 2017 Hallo, vandaag de wagoneer uitgeprobeerd. De quadra trac is omgebouwd met een conersion kit van Mile Marker. Alles werkt prima maar heb toch liever het origineel terug. Heeft Iemand nog een echte quadra trac transfer case liggen? Quote
steven Posted January 21, 2017 Report Posted January 21, 2017 Dacht dat er onlangs twee op mp stonden van Robbie Quote
Sailortim Posted January 21, 2017 Report Posted January 21, 2017 Garage Scheffers in Helmond doet hoofdzakelijk wranglers, maar heeft mijn Cherokee ook eens onder handen genomen. Quote
Recommended Posts