samlwb Posted January 8, 2010 Report Posted January 8, 2010 hallo mijn jeep cherokee chief 1972 5.9 l v8 schakelt al een paar dagen niet meer op het juiste moment over( te laat )dus van 1 naar 2 bij 30 km en van 2 naar 3 bij 65 km iemand enig idee waar ik het moet zoeken ps olie is 2mnd geleden ververst Quote
Guest Ruud Verhof Posted January 8, 2010 Report Posted January 8, 2010 hallo mijn jeep cherokee chief 1972 5.9 l v8schakelt al een paar dagen niet meer op het juiste moment over( te laat )dus van 1 naar 2 bij 30 km en van 2 naar 3 bij 65 km iemand enig idee waar ik het moet zoeken ps olie is 2mnd geleden ververst Lekke vacuumslang? Quote
6wheeler Posted January 8, 2010 Report Posted January 8, 2010 schakelmoment wordt via vacuum geregeld normaal schakelt deze eerder bij rustig rijden kan 2 oorzaken hebben olie te koud (wat doet deze als hij warm is) maar je vermeldt ook dat de olie pas vervangen is dan heb je de kans dat hij er de brij aan het geven is weet wel in jou buurt een bedrijf wat dit kan maken tegen een schappelijke prijs (ben zelf een oude dwers knuppel) ik hoor het wel Quote
fransdemers Posted January 8, 2010 Report Posted January 8, 2010 Dit geeft chrysler op als -mogelijke- oorzaken bij laat schakelen: SHIFTS DELAYED OR ERRATIC (SHIFTS ALSO HARSH AT TIMES) 1. Fluid Level Low/High. 1. Correct fluid level and check for leaks if low. 2. Fluid Filter Clogged. 2. Replace filter. If filter and fluid contained clutch material or metal particles, an overhaul may be necessary. Perform lube flow test. 3. Throttle Linkage Misadjusted. 3. Adjust linkage as described in service section. 4. Throttle Linkage Binding. 4. Check cable for binding. Check for return to closed throttle at transmission. 5. Gearshift Linkage/Cable Misadjusted. 5. Adjust linkage/cable as described in service section. 6. Clutch or Servo Failure. 6. Remove valve body and air test clutch, and band servo operation. Disassemble and repair transmission as needed. 7. Governor Circuit Electrical Fault. 7. Test using DRB scan tool and repair as required. 8. Front Band Misadjusted. 8. Adjust band. 9. Pump Suction Passage Leak. 9. Check for excessive foam on dipstick after normal driving. Check for loose pump bolts, defective gasket. Replace pump assembly if needed. Quote
Ab Posted January 8, 2010 Report Posted January 8, 2010 hallo mijn jeep cherokee chief 1972 5.9 l v8schakelt al een paar dagen niet meer op het juiste moment over( te laat )dus van 1 naar 2 bij 30 km en van 2 naar 3 bij 65 km iemand enig idee waar ik het moet zoeken ps olie is 2mnd geleden ververst Tis ook koud, de laatste dagen. Met koude olie schakelt hij later, en het duurd wel even voordat hij op temperatuur is met dit weer. Quote
samlwb Posted January 8, 2010 Author Report Posted January 8, 2010 (edited) heren bedankt voor de input ga hier van het weekend mee aan de gang ,ps ook als hij warm is schakelt hij te laat gisteren 2 x een stuk van een uur gereden en het zelfde euvel heb vandaag even gekeken en ligt inderdaad aan vacuum slang probleem opgelost gr jos Edited January 9, 2010 by samlwb Quote
rado Posted November 30, 2016 Report Posted November 30, 2016 Dag Jos, Zou je mij kunnen vertellen waar die vacuumslang zich bevindt? groet Maarten Quote
Recommended Posts