Chris Posted December 7, 2009 Report Posted December 7, 2009 Hoi allemaal Wie heeft er tijd en zin om me een keertje te helpen om een kruisje en een fusee kogel te vervangen? Chris Quote
RobV8 Posted December 10, 2009 Report Posted December 10, 2009 niet allemaal tegelijk..... Ik heb evt begin 2010 tijd, maar dat zal wel te lang duren gr Rob Quote
Ab Posted December 10, 2009 Report Posted December 10, 2009 Zijn niet echt veel forummers bij jou in omgeving.... Alhoewel...... Alphen, Rijnsburg, Katwijk, Denhaag, Pijnacker, Leidschendam.... Geen dhz garage in de buurt? Kruisje vervangen is niet echt moeilijk, voor een fusee is gereedschap en een beetje hulp nooit weg. Quote
Chris Posted December 10, 2009 Author Report Posted December 10, 2009 idd kom ik ook achter maar kan misschien ergens binnen staan. Maar anders probeer ik het zelf wel, maakt me ook niks uit. Maar 2 weten meer dan 1 Quote
Eucalypta.nl Posted December 10, 2009 Report Posted December 10, 2009 idd kom ik ook achter maar kan misschien ergens binnen staan. Maar anders probeer ik het zelf wel, maakt me ook niks uit. Maar 2 weten meer dan 1 Wil best helpen maar ben zelf zoals je weet gezegend met 2 linkerhanden . Quote
Chris Posted December 10, 2009 Author Report Posted December 10, 2009 Wil best helpen maar ben zelf zoals je weet gezegend met 2 linkerhanden . ik weet het John. Heb jou toen ook nog ff geholpen Quote
michel1972 Posted December 10, 2009 Report Posted December 10, 2009 (edited) Ik heb evt begin 2010 tijd, maar dat zal wel te lang duren En ook wel wat kosten ................ Ga je 1 kogel vervangen of pak je ze gelijk allemaal aan? Edited December 10, 2009 by michel1972 Quote
Chris Posted December 10, 2009 Author Report Posted December 10, 2009 En ook wel wat kosten ....... wou ik nou net niet weten Maar ik weet wat ik kwijt ben aan onderdelen. alleen ik heb het nog nooit gedaan vandaar. En daarom ook mijn vraag wie kan mij daar mee helpen al is het maar om af en toe wat tips te geven ofzo. Misschien dat ik zo wat duidelijker ben Quote
michel1972 Posted December 10, 2009 Report Posted December 10, 2009 Ik dacht al dat je dat niet wilde weten vandaar dat ik reageerde op RobV8 zijn reactie. Hij zal niet snel niks voor niks doen. Ik heb bij diverse jeeps de fuseekogels vervangen en dat zat bij de 1 behoorlijk tegen en bij de ander totaal niet. Het erin plaatsen is goed te doen als de kogels minimaal 24 uur in de vriezer hebben gelegen. Dan krijg je ze vrij soepel op zijn plek. Bij het eruit halen hebben we zelfs bij 1 kogel de brander erbij gehaald want die wilde er zelfs niet uit dmv een pers. Maar ga jij nu alle kogels doen of 1? Quote
Chris Posted December 10, 2009 Author Report Posted December 10, 2009 @ michel1972 :het is een setje. dus ik denk alleen 1 kant andere kant is het kruisje Quote
Chris Posted January 22, 2010 Author Report Posted January 22, 2010 Hoi Ik vroeg laast of iemand me kon helpen met het vervangen van de fusee kogels en een kruisje. Maar er is nu een motor wissel bij gekomen.En die gaat nu ff voor, dus de andere 2 dingen komen te vervallen. Wie weet een plekje waar ik dat kan uitvoeren. Het is voor een weekend ongeveer. Laat me even wat weten via PM Groeten Chris Quote
Nico 4x4 Posted January 22, 2010 Report Posted January 22, 2010 Kijk eens bij een hobby doe het zelf hal. Heb je vaak brug motortakel enz bij de hand. Gr Nico Quote
michel1972 Posted January 24, 2010 Report Posted January 24, 2010 Hoi Chris, Het lijkt mij niet verstandig om een kruisje en fuseekogels op de lange baan te schuiven. Ook deze hebben hun nut. Tevens moet je heel goed je best doen om een motorblok uit en in te bouwen in 2 dagen bij een GC. Ik denk dat dat heel krap is. Ook het juiste gereedschap en hefmateriaal hebben is een noodzaak om het klusje in een weekend te klaren. Quote
Chris Posted January 24, 2010 Author Report Posted January 24, 2010 @ Michel1972 Ik ben ook niet vanplan om het op de lange baan te schuiven, maar omdat de motor nu ff iets belangrijker is wil ik dat eerst gaan doen. Als ik er aan begin zal ik het wel merken hoe lastig het is, word voor mij de eerste keer dat ik een motor wissel ga doen, het uitbouwen zal wel lukken,alleen het inbouwen zie ik een beetje tegen op.Maar zijn er nog speciale gereedschappen voor nodig dan om een motor uit te bouwen behalve een motortakel? Quote
michel1972 Posted January 24, 2010 Report Posted January 24, 2010 @ Michel1972 Ik ben ook niet vanplan om het op de lange baan te schuiven, maar omdat de motor nu ff iets belangrijker is wil ik dat eerst gaan doen. Als ik er aan begin zal ik het wel merken hoe lastig het is, word voor mij de eerste keer dat ik een motor wissel ga doen, het uitbouwen zal wel lukken,alleen het inbouwen zie ik een beetje tegen op.Maar zijn er nog speciale gereedschappen voor nodig dan om een motor uit te bouwen behalve een motortakel? Veel gereedschap natuurlijk in alle maten maar dat is vanzelfsprekend. Het is bij een GC gewoon veel lastiger als bij een wrangler bijvoorbeeld. Zorg ook voor veel labeltjes en een pen die het doet zodat je alle draden en injectoren kan nummeren zodat je weet waar het hoort als je alles terug gaat zetten. Zorg ook voor 2 banden die je aan de motortakel kan plaatsen en natuurlijk minimaal 1 persoon extra. Je hebt gewoon 2 man nodig als je een blok ga uitbouwen en inbouwen. Maak veel foto's eventueel met je digi camera en zorg natuurlijk voor een goed blok die je erin gaat zetten. Er worden namelijk ook slechte blokken verkocht op het internet. Quote
joost Posted January 24, 2010 Report Posted January 24, 2010 Hoi Chris,Het lijkt mij niet verstandig om een kruisje en fuseekogels op de lange baan te schuiven. Ook deze hebben hun nut. Tevens moet je heel goed je best doen om een motorblok uit en in te bouwen in 2 dagen bij een GC. Ik denk dat dat heel krap is. Ook het juiste gereedschap en hefmateriaal hebben is een noodzaak om het klusje in een weekend te klaren. Hee Chris, Michel heeft hier echt wel een punt hoor:( 2 dagen is net krap aan te doen voor 2/3 mensen met veel ervaring en dan alleen als alles meezit. Hij moet natuurlijk wel aanslaan de laatste dag want bij problemen blijf hij staan waar hij staat. Over motorwissels en mensen met ervaring en dat het toch tegen kan zitten zie link over een V8 motorwissel van de Ed de JEEPdokter Ik wil je geen angst aanjagen of zo hoor, maar vertraging bij z'on operatie is zelfs bij de meest ervaren mensen geen uitzondering. http://www.chaosboyz.nl/rubriek/ervaring/ervaring110.htm Staan ook veel foto,s bij Heel veel suc6 Ga je overigins voor een zelfde type motor als er al in zat? Gr Joost Quote
Chris Posted January 24, 2010 Author Report Posted January 24, 2010 ja komt gewoon dezelfde motor weer in.De link heb ik al gezien idd. Maar waar het mij nu omgaat is dat ik buiten moet staan en dan zou een garage/loods wel een uitkomst zijn.Wil het voor maart klaar hebben, omdat we dan naar stand horst willen. Quote
joost Posted January 24, 2010 Report Posted January 24, 2010 ja komt gewoon dezelfde motor weer in.De link heb ik al gezien idd. Maar waar het mij nu omgaat is dat ik buiten moet staan en dan zou een garage/loods wel een uitkomst zijn.Wil het voor maart klaar hebben, omdat we dan naar stand horst willen. Als je niemand kent of kunt vinden met een loods en takel is een doe het zelf garage echt geen verkeerde oplossing. Ik ben er regelmatig geweest en alles is aanwezig. ook loopt er vaak veel ervaring en extra handjes in de rondte die je wel ff willen helpen met 1 en ander. Alleen zou ik voor de eerste keer wel wat langer dan twee dagen er voor uittrekken. Gr Quote
Chris Posted January 24, 2010 Author Report Posted January 24, 2010 Daarom heb maar besloten om het thuis te doen, sta ik ook niemand in de weg.En ja alleen buiten in de kou Quote
joost Posted January 24, 2010 Report Posted January 24, 2010 Daarom heb maar besloten om het thuis te doen, sta ik ook niemand in de weg.En ja alleen buiten in de kou maak je nou een geintje?? Quote
Chris Posted January 24, 2010 Author Report Posted January 24, 2010 nee,heb hier lekker de ruimte,op mijn foto's van het topic sneeuw plaatjes kan je het wel zien ongeveer Quote
joost Posted January 24, 2010 Report Posted January 24, 2010 nee,heb hier lekker de ruimte,op mijn foto's van het topic sneeuw plaatjes kan je het wel zien ongeveer Nou dat je het thuis doet OK! maar alleen??? Quote
Chris Posted January 24, 2010 Author Report Posted January 24, 2010 Nou dat je het thuis doet OK! maar alleen??? Als iemand zich aanmeld om te helpen zou dat mooi zijn natuurlijk, maar anders zal ik het wel alleen moeten doen.Maar dat zie ik wel tegen die tijd als ik er aan ga beginnen Quote
joost Posted January 24, 2010 Report Posted January 24, 2010 (edited) Als iemand zich aanmeld om te helpen zou dat mooi zijn natuurlijk, maar anders zal ik het wel alleen moeten doen.Maar dat zie ik wel tegen die tijd als ik er aan ga beginnen Daarom is die doehetzelf toko echt geen slecht idee, want daar loopt altijd hulp, en daar sta je echt niemand in de weg want je huurt gewoon de ruimte. Je betaald alleen wel een klein bedrag voor elke dag dat je er staat. maar dat is maar een paar euro per dag. alleen moet je hier iets van zeven euro per uur bijbetalen als je een brug gebruikt Edited January 24, 2010 by joost Quote
Recommended Posts