Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zijn niet echt veel forummers bij jou in omgeving....:bye1: Alhoewel...... Alphen, Rijnsburg, Katwijk, Denhaag, Pijnacker, Leidschendam....

Geen dhz garage in de buurt? Kruisje vervangen is niet echt moeilijk, voor een fusee is gereedschap en een beetje hulp nooit weg.

Posted

idd kom ik ook achter maar kan misschien ergens binnen staan. Maar anders probeer ik het zelf wel, maakt me ook niks uit. Maar 2 weten meer dan 1

Posted
idd kom ik ook achter maar kan misschien ergens binnen staan. Maar anders probeer ik het zelf wel, maakt me ook niks uit. Maar 2 weten meer dan 1

Wil best helpen maar ben zelf zoals je weet gezegend met 2 linkerhanden :bye1:.

Posted (edited)
Ik heb evt begin 2010 tijd, maar dat zal wel te lang duren

En ook wel wat kosten ................:bye1:

Ga je 1 kogel vervangen of pak je ze gelijk allemaal aan?

Edited by michel1972
Posted
En ook wel wat kosten .......

wou ik nou net niet weten :bye1:

Maar ik weet wat ik kwijt ben aan onderdelen. alleen ik heb het nog nooit gedaan vandaar. En daarom ook mijn vraag wie kan mij daar mee helpen al is het maar om af en toe wat tips te geven ofzo. Misschien dat ik zo wat duidelijker ben

Posted

Ik dacht al dat je dat niet wilde weten vandaar dat ik reageerde op RobV8 zijn reactie. Hij zal niet snel niks voor niks doen.

Ik heb bij diverse jeeps de fuseekogels vervangen en dat zat bij de 1 behoorlijk tegen en bij de ander totaal niet. Het erin plaatsen is goed te doen als de kogels minimaal 24 uur in de vriezer hebben gelegen. Dan krijg je ze vrij soepel op zijn plek. Bij het eruit halen hebben we zelfs bij 1 kogel de brander erbij gehaald want die wilde er zelfs niet uit dmv een pers.

Maar ga jij nu alle kogels doen of 1?

  • 1 month later...
Posted

Hoi

Ik vroeg laast of iemand me kon helpen met het vervangen van de fusee kogels en een kruisje. Maar er is nu een motor wissel bij gekomen.En die gaat nu ff voor, dus de andere 2 dingen komen te vervallen. Wie weet een plekje waar ik dat kan uitvoeren. Het is voor een weekend ongeveer.

Laat me even wat weten via PM

Groeten Chris

Posted

Hoi Chris,

Het lijkt mij niet verstandig om een kruisje en fuseekogels op de lange baan te schuiven. Ook deze hebben hun nut.

Tevens moet je heel goed je best doen om een motorblok uit en in te bouwen in 2 dagen bij een GC. Ik denk dat dat heel krap is.

Ook het juiste gereedschap en hefmateriaal hebben is een noodzaak om het klusje in een weekend te klaren.

Posted

@ Michel1972 Ik ben ook niet vanplan om het op de lange baan te schuiven, maar omdat de motor nu ff iets belangrijker is wil ik dat eerst gaan doen. Als ik er aan begin zal ik het wel merken hoe lastig het is, word voor mij de eerste keer dat ik een motor wissel ga doen, het uitbouwen zal wel lukken,alleen het inbouwen zie ik een beetje tegen op.Maar zijn er nog speciale gereedschappen voor nodig dan om een motor uit te bouwen behalve een motortakel?

Posted
@ Michel1972 Ik ben ook niet vanplan om het op de lange baan te schuiven, maar omdat de motor nu ff iets belangrijker is wil ik dat eerst gaan doen. Als ik er aan begin zal ik het wel merken hoe lastig het is, word voor mij de eerste keer dat ik een motor wissel ga doen, het uitbouwen zal wel lukken,alleen het inbouwen zie ik een beetje tegen op.Maar zijn er nog speciale gereedschappen voor nodig dan om een motor uit te bouwen behalve een motortakel?

Veel gereedschap natuurlijk in alle maten maar dat is vanzelfsprekend. Het is bij een GC gewoon veel lastiger als bij een wrangler bijvoorbeeld. Zorg ook voor veel labeltjes en een pen die het doet zodat je alle draden en injectoren kan nummeren zodat je weet waar het hoort als je alles terug gaat zetten. Zorg ook voor 2 banden die je aan de motortakel kan plaatsen en natuurlijk minimaal 1 persoon extra. Je hebt gewoon 2 man nodig als je een blok ga uitbouwen en inbouwen. Maak veel foto's eventueel met je digi camera en zorg natuurlijk voor een goed blok die je erin gaat zetten. Er worden namelijk ook slechte blokken verkocht op het internet.

Posted
Hoi Chris,

Het lijkt mij niet verstandig om een kruisje en fuseekogels op de lange baan te schuiven. Ook deze hebben hun nut.

Tevens moet je heel goed je best doen om een motorblok uit en in te bouwen in 2 dagen bij een GC. Ik denk dat dat heel krap is.

Ook het juiste gereedschap en hefmateriaal hebben is een noodzaak om het klusje in een weekend te klaren.

Hee Chris,

Michel heeft hier echt wel een punt hoor:( 2 dagen is net krap aan te doen voor 2/3 mensen met veel ervaring en dan alleen als alles meezit.

Hij moet natuurlijk wel aanslaan de laatste dag want bij problemen blijf hij staan waar hij staat.

Over motorwissels en mensen met ervaring en dat het toch tegen kan zitten zie link over een V8 motorwissel van de Ed de JEEPdokter

Ik wil je geen angst aanjagen of zo hoor, maar vertraging bij z'on operatie is zelfs bij de meest ervaren mensen geen uitzondering.

http://www.chaosboyz.nl/rubriek/ervaring/ervaring110.htm

Staan ook veel foto,s bij

Heel veel suc6

Ga je overigins voor een zelfde type motor als er al in zat?

Gr Joost

Posted

ja komt gewoon dezelfde motor weer in.De link heb ik al gezien idd. Maar waar het mij nu omgaat is dat ik buiten moet staan en dan zou een garage/loods wel een uitkomst zijn.Wil het voor maart klaar hebben, omdat we dan naar stand horst willen.

Posted
ja komt gewoon dezelfde motor weer in.De link heb ik al gezien idd. Maar waar het mij nu omgaat is dat ik buiten moet staan en dan zou een garage/loods wel een uitkomst zijn.Wil het voor maart klaar hebben, omdat we dan naar stand horst willen.

Als je niemand kent of kunt vinden met een loods en takel is een doe het zelf garage echt geen verkeerde oplossing.

Ik ben er regelmatig geweest en alles is aanwezig. ook loopt er vaak veel ervaring en extra handjes in de rondte die je wel ff willen helpen met 1 en ander.

Alleen zou ik voor de eerste keer wel wat langer dan twee dagen er voor uittrekken.

Gr

Posted
nee,heb hier lekker de ruimte,op mijn foto's van het topic sneeuw plaatjes kan je het wel zien ongeveer

Nou dat je het thuis doet OK! maar alleen???

Posted
Nou dat je het thuis doet OK! maar alleen???

Als iemand zich aanmeld om te helpen zou dat mooi zijn natuurlijk, maar anders zal ik het wel alleen moeten doen.Maar dat zie ik wel tegen die tijd als ik er aan ga beginnen

Posted (edited)
Als iemand zich aanmeld om te helpen zou dat mooi zijn natuurlijk, maar anders zal ik het wel alleen moeten doen.Maar dat zie ik wel tegen die tijd als ik er aan ga beginnen

Daarom is die doehetzelf toko echt geen slecht idee, want daar loopt altijd hulp, en daar sta je echt niemand in de weg want je huurt gewoon de ruimte. Je betaald alleen wel een klein bedrag voor elke dag dat je er staat. maar dat is maar een paar euro per dag. alleen moet je hier iets van zeven euro per uur bijbetalen als je een brug gebruikt

Edited by joost

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...