Spring naar bijdragen

bediening tussenbak cj5


goose
 Share

Recommended Posts

Om de bak in een andere stand te zetten gaat loodzwaar. Het probleem zit hem niet in de bak maar in de hele hendel constructie en de vergrendeling.

Heeft iemand anders ook dit probleem en wat is er aan te doen.

Het is een bak uit Dana 20 bak uit 72.

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goose,

Ik heb denk ik hetzelfde probleem met de dana 300 onder mijn cj7. Van 2 naar 4 gaat bijna niet, zacht rijdend, met vrijloopnaven uit/aan, stilstaand, op zachte ondergrond maakt niks uit, het gaar bijna niet.

Inspectie leverde op dat er veel ruimte zat op de scharnierpunten van het schakelmechanisme en dat dit enorm vervuild was. Schoonmaak en nieuwe bevestigingspennetjes (ingekorte M6 binnenzeskantschroeven met splitpen) in de twee uitgaande assen van de bak maakte schakelen al wat makkelijker. Ik ben op zoek geweest naar de ''shifter'', het verbindingsstuk tussen de pook en de assen en het geleidingsstukje hiervoor op de bak. Ik heb ze niet los kunnen kopen, dus houd ik het maar zo.

Wat enorm helpt bij mij, is voordat je gaat off roaden even de boel met kruipolie inspuiten. Het lijkt wat primitief, maar het is voor mij een werkbare oplossing.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bovenop je tussenbak zitten smeernippels moet je effe wat vet inspuiten. daar zit het schuifmechanischme die word bediend met je hendel. en als het daarna nog zo stroef gaat. dan moet je er 75W90 in de tussenbak doen. dat heb ik ook bij mijn tussenbak gedaan Dana 20. en het schakelt nu perfect. maar je moet wel 2x per jaar vet in je schuifmechanischme spuiten. doe je dat niet dan gaat het vet op den duur uitdrogen. en dan gaat je hendel weer stroef op en neer gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de tips,

Het mechanisme heeft idd speling.(erg vreemde constructie trouwens)

Zou een systeempje met 2 pookjes het beter doen?

Ik heb nu 80W90 in de bak, wat er hiervoor in zat weet ik niet. Ik ga proberen of ik nieuwe bussen bij het mechanisme kan vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...