Spring naar bijdragen

problemen rembekrachtiger


 Share

Recommended Posts

hallo, ik heb problemen met mij xj uit ´91 deze heb ik net gekocht maar staat nog bij de verkoper. deze xj heeft niet de normale rembekrachtiger maar een bendixpomp. waarschijnlijk is deze kapot. blijkt dat daar een recall van jeep op staat dus vandaag de jeepdealer in heereveen gebeld (de jeep staat namelijk in friesland maar kom zelf uit vlaardingen)daar wilde ze niets van de levenslange garantie weten:no:dus de jeep dealer in rotterdam gebeld. daar konden ze me vertellen dat de recall al in 2004 uitgevoerd is maar zei er wel bij dat wanneer hij kapot zou zijn er wel weer een nieuwe pomp op zou gaan:yes:levenslang is namelijk levenslang. maar nu hoorde ik dat er ook heel veel jeepers hem ombouwen naar een gewone rembekrachtiger kosten hiervan zijn 600 euries bij b&s maar dan is zo´n beetje heel het remsysteem nieuw. nu denk ik dat dat veel goedkoper kan met tweedehands onderdelen.

heeft iemand hier ervaring mee zou het nog iets anders kunnen zijn als de pomp? volgens mij zitten er dan nog alleen abs sensoren onder en het ziet er naar uit dat de pomp net niet genoeg kracht geeft.

graag reacties alvast bedankt.

mathijs:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jep, ikke:P. zoek hier maar op het forum.

als de pomp niet genoeg kracht geeft kan deze lek is maar het kan ook een electronische storing zijn. : kapotte of vervuilde sensor(en) en of tandkransen enz (een sensor kost nw 220€!!) waardoor de comp denkt dat een wiel niet meer meedraait en zo doende de remkracht inhoud!! : levens gevaarlijk voor jouw en je voorliggers!:P

de kosten zitten nog niet eens zozeer in de onderdelen als wel in het arbeidsloon. ik was 2dehands 100€ of 150€ kwijt voor de onderdelen.

ik weet niet of je zelf bij B&S hebt nagevraagd maar er staat mij bij dat het ombouwen 1000,€ kostte inclusief de onderdelen?!

de "levenslange" garantie is idd niet levenslang en ook de nwe pompen blijven kapotgaan.

de onder de recall vervangen pomp wordt alleen opnieuw vervangen als ie binnen 2jaar !! na de vervanging opnieuw kaopt is gegaan

echter; is het de pomp niet, dan zijn het wel weer de sensoren. kortom niets dan problemen.

als ik jou was zou ik hem pas kopen als de verkoper het gerepareerd/ vervangen heeft:yes:;)

geloof ajb niet de verhalen dat de pomp (lang) moet blijven (na)lopen of dat je bijv relaitjes hoort kraken in je dashboard als je remt of een enigzins hard rempedaal hebt of dit pedaal voelt 'tikken'. DIT HOORT NIET!! en zijn voortekenen van dure reparaties!

suc6

Yury

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Yury,

bedankt voor de snelle reactie ben er nu wel achter dat ombouwen de enige optie is ik heb jou bericht en die van vele anderen gevonden op het forum.

wat een ellende met de remmen

die recalls werken dan toch maar half:(en dat is jammer.

4x4 brabant alvast bedankt voor het leveren van de benodigde onderdelen

DIT IS ECHT EEN SUPER FORUM

groetjes mathijs:bye1::whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...