Spring naar bijdragen

abs-remmen ontluchten


Recommended Posts

Dag mannen.

Ik wil de remmen op mijn TJ vervangen (is zelfs voor mij te doen) en tevens de remvloeistof vervangen.

Nou lees ik in het werkhandboek dat bij een abs systeem de ontluchting gepaard moet gaan met een diagnose-apparaat.(om het abs systeem uit te lezen).

Moet ik hier zwaar aan tillen of kan ik het gewoon op de ouderwetse manier bijvullen en ontluchten?

Iemand hier ervaring mee en of uitleg hoe ik het moet doen?

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De HCU pomp en de solenoïden zijn blijkbaar gevoelig aan veranderingen in de inwendige druk van het circuit.

als je ze gaat bleeden en vervolgens zou remmen, gaat mijn inziens de controlemodule een error in het geheugen registreren.

Ik weet niet of deze error grote gevolgen kan hebben voor het functioneren ervan, maar met remmen zou ik toch geen risico nemen.

Nu ik gezien heb wat ik met mijn WJ heb tegengekomen, ben ik een beetje voorzichtig geworden om aan die wagen te prutsen.

Die DRBIII scan tool is m.i. gewoon een handig middeltje om dealers aan werk te helpen. Zonder dit ding kun je immers in die computermodules van die jeeps weinig uitrichten en lapt de wagen je allerlei zooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...