Spring naar bijdragen

Trekhaak Cherokee KJ (Liberty)


Gast Wim
 Share

Recommended Posts

De kinderen worden groter en kunnen straks in het kinderzitje. Papa mag dan lekker gaan fietsen. Hiertoe willen we onze eigen fietsen meenemen. Onder mijn Jeep Cherokee, bj 2004, heb ik een trekhaak zitten. Hierop wil ik een fietsenrek plaatsen. Nu zegt men dat ik eerst een verlengstuk moet aanschaffen, daar anders de fietsen niet passen omdat deze klem komen te zitten i.v.m. het wiel achterop.

Heeft iemand van jullie een fietsenrek en zo ja hoe en welk merk / type

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Tony@Aug 12 2004, 11:05

huh.gif kan je niet gewoon een bike rack aan je reservewiel hangen? even op internet zoeken.

Anders levert Chrysler zelf een systeem dat je fietsen op het dak kan plaatsen...

Of evt reservewiel demonteren en in de kofferbak meenemen? Kan de twinny load er zo op...

<div align="right">

Ik demonteer het wiel liever niet en op het dak is wat omslachtig. Bovendien wordt het dan wel erg hoog allemaal. Op de boot naar texel kon zelfs een vectra met twee fietsen net onder de meetlat door.

Mogelijk dat ik een fietsenrek neem voor drie fietsen waar ik dan de laatste twee voor gebruik ivm met de ruimte.

Toch bedankt voor de tips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter info:

De dealer kon niet direct antwoord geven. Bij halfords kon men zeggen dat er een off-road koppelstuk bestaat voor de twinny load traditionals.

Mijn keuze wordt dan: twinny load tradittional F met off road koppelstuk. een fietsendrager met frame bevestiging (stabieler).

Waarom de tradional. Men kon mij niet overtuigen van een constructie die zich om de kogel klemt en vervolgens blijf zitten. Er blijft frictie in zitten. Kijk eens op www.twinnyload.nl. Een goede website.

Merk spinder, www.fietsendragers.nl, hebben ook goede fietsendragers, echter geen off-road koppelstuk en ook hier weer een "luxe" en in mijn ogen niet frictieloos koppelsysteem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wederom ter info.

Ik heb mijn licht toch nogeens laten schijnen op de Spinder en ben tot de volgende conclusie gekomen:

* bevestiging perfect. Dit kogelsysteem is erg simpel en goed (geen beweging in te krijgen)

* framebevestiging is goed

* te gebruiken met het reservewiel achterop en dan nog enkele centimeters speling.

Spinder type Hawk (RH-2-F) heb ik vandaag gekocht en uitgeprobeerd. laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...